- Waardering
- 2.652
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
DEN HAAG - De Haagse PVV wil moslims die meeuwen in de wijk Morgenstond brood voeren keihard aanpakken. De partij reageert met afschuw op het bericht dat bewoners last hebben van de poepende dieren, zo meldt de PVV, nadat er een artikel was verschenen in het Algemeen Dagblad.
Het voeren van meeuwen veroorzaakt veel overlast in Morgenstond. PVV'er Richard de Mos zegt dat de meeuwen 'een ongewenste bruine tapijtvloer achterlaten'.
Wijkbewoners voeren regelmatig hun overgebleven brood aan de eenden. Hier komen ook meeuwen op af, wat volgens de PVV overlast veroorzaakt.
Volgens De Mos wordt dit vooral veroorzaakt door 'hardleerse, veelal allochtonen, broodgooiers uit de wijk'. De PVV vindt dat de gemeente keihard moet optreden tegen de wijkbewoners omdat de leefbaarheid ernstig onder druk zou staan.
De gemeente heeft al op vier plekken dergelijke containers geplaatst voor mensen die vanwege hun geloof geen brood bij het afval willen gooien. Volgens het gezin uit de verder keurige nieuwbouwstraat werpen vooral allochtone bewoners uit de multiculturele wijk brood in het water. Caroline: ,,Ze mogen het om religieuze redenen niet weggooien'', aldus het AD woensdag.
De Mos meent dat er in Den Haag te veel rekening wordt gehouden met bewoners die leven volgens de islam. ,,Steeds weer moeten autochtone Hagenezen lijden onder de regels die de islam oplegt. Zij zitten met de ongewenste overlast van meeuwen en ongedierte. Pas als iedereen zich houdt aan de regels van de stad, zal de broodnodige integratie verder worden bevorderd'', aldus De Mos, die raadsvragen over de kwestie heeft gesteld. (BVDL)
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haa...lochtone-vogelvoerder-keihard-aanpakken.dhtml
Volgens mij zie ik toch ook vaak genoeg Nederlanders lopen die vogels voeren met brood. Mijn buurvrouw haalt zelfs iedere dag 2 zakken oud brood bij de bakker om te voeren aan de vogels. Zal mijn buurvrouw eens aanspreken op die shariapraktijken, dit gaat te ver! Straks lopen die beesten met een burka aan.