XXL Nutrition

PWO's zonder creatine

14raz6.jpg

1.Alle 3 zijn volgens mij geen pre-workouts.
2.Kun je makkelijk hele jaar lang gebruiken (creatine). Overdoseren = geld verspilling
3.Aminos verbranden geen vet. Aminos zijn goed om te gebruiken rondom je workout i.v.m. snelle opname.

• Topic Starter Topic Starter
1.Alle 3 zijn volgens mij geen pre-workouts.
2.Kun je makkelijk hele jaar lang gebruiken (creatine). Overdoseren = geld verspilling
3.Aminos verbranden geen vet. Aminos zijn goed om te gebruiken rondom je workout i.v.m. snelle opname.

het zijn PWO's.. kijk op www.sportfood.nl

mmm..aminos staat toch vaak bij dat ze vet verbranden man:cool:

oke dus creatine kan hele jaar door..hoeveel is precies "overdosering" ? meer dan 5g per dag?:)

thanks man;)

---------- Post toegevoegd Tue 27 Nov 2012 om 00:20 ----------

volgens mij heb jij nog nooit eerder op dbb/bb/misc gezeten

ik heb mijn account pas aangemaakt..of wat bedoel je?

Nou ja, ik heb je mijn advies gegeven, doe ermee wat je wil. Geen enkel van 3 heeft pre-workout formula, maar een POST-workout. Zit veel carbs + creatine + BCAA en andere zooi.
Als je aminos wil voor vetverbraning gebruiken, ga gerust je gang.
En meer dan 5gr crea. mono per dag is geldverspilling.

Nou ja, ik heb je mijn advies gegeven, doe ermee wat je wil. Geen enkel van 3 heeft pre-workout formula, maar een POST-workout. Zit veel carbs + creatine + BCAA en andere zooi.
Als je aminos wil voor vetverbraning gebruiken, ga gerust je gang.
En meer dan 5gr crea. mono per dag is geldverspilling.

wat adviseer jij dan..ik heb nog geen pwo gebruikt..jij bent ouder dan mij wellicht langer bezig..weet dus neem ik aan meer..wat kan ik het beste nemen..ook al is het persoonlijk..maar welke heeft een goed resultaat?:)

---------- Post toegevoegd Tue 27 Nov 2012 om 00:33 ----------

Je komt nogal onwetend over, zeker de manier hoe je reageerd op trollende gasten

..ik reageer altijd man..:D..ook al zijn ze trolls..ik ben nieuw hier..ik leer snel;)...over een tijdje weet ik dan wel wie ik wel serieus kan nemen en wie niet;)

Tjah....ieder reageert anders op een bepaald product. Er zijn veel goeie die voor mij wel werken en voor sommige hier helemaal niet en totaal andersom.
Wat zijn je verwachtingen van een pre-workout?

Tjah....ieder reageert anders op een bepaald product. Er zijn veel goeie die voor mij wel werken en voor sommige hier helemaal niet en totaal andersom.
Wat zijn je verwachtingen van een pre-workout?

Nou, ik wil meer spiermassa, vet verbranden en natuurlijk herstel..ook wat kracht toename zou niet mis zijn:wiet: maar ook een langdurig effect.

Creatine heeft best goed effect op mij...ik ben 2 maanden gestopt maar ik heb gewoon het meeste van de kracht nog overgehouden..zo een pwo zou ideal zijn met langdurig effect.

Die drie wat ik genoemd heb beloven super resulaten...vooral cell tech..binnen 7 dagen 1,6 kg spier massa bij. Dat vind ik een sterk argument.:o

Laatst bewerkt:
Een pre-workout is een boost, het werkt net als NOS in een auto >>> je gaat harder totdat het opraakt....en het raakt best wel snel op.

wtf man..daar blijf ik dus liever vanaf..ik pak liever pwo's die niet zo goed werken als een kuur van die zooi man.

Je stelt hoge eisen aan pre-workouts. Het zijn geen magische middelen waarmee je opeens een aantal kilo VVM gained in een week (hoewel ze dit vaak wel op producten zetten. Verkoopt natuurlijk beter..).

Ik zou zeggen, check een aantal reviews van pre-workouts en koop er 1 waarvan jij denkt dat voor jou goed zal werken.
Het is altijd een gok, want de ene pre-workout werkt bij de 1 enorm goed, en bij de ander helemaal niet.

Ik hoorde in ieder geval dat Craze een enorm goede pre-workout is, velen zeggen dat het de beste is op de markt, op dit moment.
Ik zal daarvan een pot kopen binnenkort, maar het blijft een gok.

Hahah @ Selirium. Heb ook Craze sindskort, leuke spul, geeft lekkere euforische gevoel ook

Over vraag 3 hmm, ik heb nooit aminos los gekocht dus ik heb me er eigenlijk ook nooit in verdiept.

Alles wat ik nu ga typen is dus puur speculatie en moet je echt even controleren voor je het aanneemt.

Volgens mij is er geen kcal toegeschreven aan aminozuren (dit zal in de werkelijkheid vast wel zo zijn maar ik heb geen idee hoeveel dit zou zijn) je zou dus minder kcal binnen krijgen. Dit kan dus een voordeel zijn maar ook een nadeel (cut/bulk). Aminozuren worden een stuk sneller opgenomen als je het vergelijkt met Whey-eiwitten, volgens mij worden eiwitten (mits voldoende gegeten) meer dan genoeg afgebroken waardoor je er eigenlijk de hele dag wel mee door komt en waarbij het supplementeren van aminos dus te verwaarlozen valt. Enige punt waar ik het nut van aminos bij zie is dus tijdens/na het trainen of als veels te weinig eet om zo iniedergeval atrofie te remmen. Ik denk dat Ray Simons (hij heeft zijn eigen topic voor voedingsvragen), prestigio, Wazzup of trickster dit wel kan beantwoorden maar dan zou je hun even een pm moeten sturen.
Aminozuren bevatten gewoon energie, net als eiwitten dit doen. De energetische waarde wordt (en mag volgens mij) niet weergegeven worden als voedingswaarde.

BCAAs zijn er geen uitzondering op en kunnen gewoon energie leveren. Allereerst wordt de a-amino groep gegeven aan a-ketoglutarate, wat vervolgens het a-ketoaminozuur levert. Vervolgens oxidatie en decarboxylatie uiteindelijk krijg je voor leucine, isoleucine en valine respectievelijk isovaleryl-CoA, a-methylbutyryl-CoA en isobutyryl-CoA.

Isovaleryl-CoA kan HMG-CoA leveren, wat uiteindelijk acetyl-CoA levert. Leucine is dus ketogenic (de koolstof-atomen van actyl-CoA kunnen geen glucose leveren*).

De a-methylbutyryl-CoA levert aan het einde van de rit uiteindelijk zowel acetyl-CoA en propionyl-CoA (je potentiele substraat voor glucose, is gelijk ook waarmee (specifieke) vetzuren voor gluconeogenese kunnen zorgen) en isoleucine is dus zowel ketogenic als glucogenic.

Isobutyryl-CoA levert aan het einde van de rit uiteindelijk succinyl-CoA en is dus glucogenic (succinyl-CoA kan als tussenstap in de citroenzuurcyclus resulteren in oxaloacatate, waardoor je dus glucose kunt krijgen).

En ja ik weet deze stappen nu toevallig omdat ik midden in m'n biochemie boek zit hehe.

*Onder voorbehoud, niet vanuit aminozuren vanuit die specifieke koolstof atomen.

hehe ik heb je bericht goed gelezen maak je je maar geen zorgen daarover micky mouse..ik heb niets doms gezegd en wat weet nou een kind zoals jouw wat dom is..stop met reageren. alles wat jij zegt helpt niet verder.

jij bent van die jonge domme gastjes die zonder een tijd goed te trainen meteen beginnen met slikken en spuiten. och jong het is je slaap tijd;)
ga naar bed:D
Ah shit, ben waarschijnlijk dus ook nog te jong gezien de leeftijd van Selirium.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven