XXL Nutrition

XXL Pwo's geen label

Is waarschijnlijk een vergelijkbaar product als de crazy pre-workout van B&F. Zou er niet super veel van verwachten. Gewoon goedkoop en een redelijke boost.

Overigens wordt citruline malaat in ALLE pre-workouts ondergedoseerd. De meeste komen bij lange na niet bij de 6-9 gram . Meestal een stuk of 2 gram.

Ja daarom zou ik het zeker wel netjes vinden als ze alles er gewoon bij zetten. Bij de eiwitten kan het wel waarom zou het dan met de pwo'ts niet kunnen?

Dus je neemt direct aan dat ik de concurrent ben ipv een klant die op een forum wat meer info en de mening wilt van anderen? Waar een forum ook voor bedoelt is volgens mij.

Anyway, er zijn dus een hoop mensen die genoegen nemen met alleen de stoffen en niet de hoeveelheden? In deze tijd met al die labtests lijkt het me juist dat je de consument wel wilt laten zien wat er in zit, dit om achterdocht te voorkomen. Of ben ik dan de enige die zo denkt?

Coca-Cola geeft ook het recept niet.

Waarom zo moeilijk doen over zo'n goedkope pre workout? ???

Met die prijs kunnen ze je moeilijk voor de gek houden voor 300 gram. En als je naar de ingrediënten kijkt zit er ook niks aparts bij. Misschien is de dosering van sommige ingrediënten wat aan de lage kant maar dan pak te toch gewoon nog een scoop ;)

Tevens kun je aan de volgorde van de ingrediënten zien wat er het meeste in zit!

• Topic Starter Topic Starter
Ja daarom zou ik het zeker wel netjes vinden als ze alles er gewoon bij zetten. Bij de eiwitten kan het wel waarom zou het dan met de pwo'ts niet kunnen?

Precies dit. Of we er volgens XXL wel of niet wat aan hebben dat kunnen we voor onszelf wel bepalen :D

---------- Toegevoegd om 21:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:50 ----------

Je geeft aan dat er 1500mg Beta-Alanine in zit. Dit is na maltodextrine op het etiket het eerste ingrediënt. Wettelijk gezien zou dat betekenen dat er het meeste Malto in zit, gevolgd door beta-alanine.Dus dan is de rest allemaal 1500mg of minder neem ik aan?

Ingrediënten Blast: maltodextrine, beta alanine, taurine, citrulline dl-malaat, arginine alfa-ketoglutaraat, zuurteregelaar: malaatzuur, citroenzuur, fruit punch aroma, antiklontermiddel: siliciumdioxide, cafeïne anhydrous 300mg/10g, zoetstof: acesulfaam K, sucralose, di-kalium fosfaat, tricalciumfosfaat, kleurstof: allura rood.

Als dat klopt is het geheel dus aardig ondergedoseerd, zoals te verwachten is voor de prijs natuurlijk. Maakt me voor de rest weinig uit, koop het toch niet want stel m'n pwo, als ik deze al gebruik, het liefst zelf samen met doseringen waar ik wat aan heb. Mij ging het meer om de openheid van zaken hoeveel er precies van welk ingrediënt inzit. Daar was ik benieuwd naar en verbaast over dat dit er niet op staat. Ben verder groot XXL fan, koop alle sups daar dus ben voor de rest gewoon een tevreden klant. :cool:

Precies dit. Of we er volgens XXL wel of niet wat aan hebben dat kunnen we voor onszelf wel bepalen :D

---------- Toegevoegd om 21:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:50 ----------

Als dat klopt is het geheel dus aardig ondergedoseerd, zoals te verwachten is voor de prijs natuurlijk. Maakt me voor de rest weinig uit, koop het toch niet want stel m'n pwo, als ik deze al gebruik, het liefst zelf samen met doseringen waar ik wat aan heb. Mij ging het meer om de openheid van zaken hoeveel er precies van welk ingrediënt inzit. Daar was ik benieuwd naar en verbaast over dat dit er niet op staat. Ben verder groot XXL fan, koop alle sups daar dus ben voor de rest gewoon een tevreden klant. :cool:

Als je zelf een beetje kunt nadenken dan kan je veel er zo uit halen. Een scoop is 10 gram staat op onze site, daarnaast vermeld ik nog dat de Matrix van ingrediënten 7900mg is dus maltodextrine is 2100mg. Dan staat ook het gehalte cafeïne nog gewoon erbij. En in die 7900mg zitten dus de werkzame stoffen. Het lijkt me niet mogelijk om daar 3gram beta alanine, 3 gram citruline, 3 gram aakg en 3 gram taurine in te stoppen of wel?

Althans ik heb altijd begrepen dat als een totaal 7900mg is dat de optelling van de losse componenten niet hoger kan zijn. Of heb je misschien en nieuwe natuurkundige wet uitgevonden? ;)

Zo geheimzinnig is het allemaal niet dat is alleen wat jij er van maakt. Als je het product niet wil laat het dan gewoon liggen en ga voor Fully Loaded dan heb je precies wat je zoekt maar betaal je ook meer.

Volgens mij hebben we met BLAST een leuke booster ontwikkeld voor mensen die niet teveel willen betalen en verder ook geen speciale eisen hebben qua doseringen. Zo is het product ontwikkeld door mij. Dat is ook de reden dat ik het onnodig vind omdat er verder bij te zetten. Degene die meer kennis hebben hadden zelf aan de volgorde van de ingrediënten en de informatie die ik wel geef allang kunnen zien hoeveel er van iets ongeveer in zit.

Laatst bewerkt:
Niet zo aangevallen haha, nu komt het wel heel erg over alsof je iets te verbergen hebt :P :P :P :D

Vind dat de topicstarter een punt heeft. Er is geen reden om aan XXL te twijfelen, maar alle supplementen waarbij de ingrediënten aangegeven staan in een blend bevatten altijd dure EN goedkope ingrediënten in die blend.

Dit slaat niet alleen op XXL Nutrition, maar op alle andere supplementenboeren waaronder BodyLab wat ik nu ga zeggen:

Vaak wordt er dan als reden gegeven dat ze het recept niet vrijgeven omdat er maaaanden onderzoek is geweest wat veel geld heeft gekost en de concurrent het anders kan kopiëren.

Dit vind ik, om heel eerlijk te zijn, echt een slecht antwoord. De consument betaald voor het product dus heeft het recht te weten waar die voor betaald. Bovendien vind ik die redenatie niet geloofwaardig.

Net als eiwit blends. Altijd, maar dan ook echt altijd staat het goedkoopste whey concentraat als eerste in de lijst.

Ik vind dat hier meer openheid over gegeven zou moeten worden. En dan valt het bij de Nederlandse supplementen nog redelijk mee, Amerikaanse fabrikanten kunnen er helemaal wat van.

Vind dat de topicstarter een punt heeft. Er is geen reden om aan XXL te twijfelen, maar alle supplementen waarbij de ingrediënten aangegeven staan in een blend bevatten altijd dure EN goedkope ingrediënten in die blend.

Dit slaat niet alleen op XXL Nutrition, maar op alle andere supplementenboeren waaronder BodyLab wat ik nu ga zeggen:

Vaak wordt er dan als reden gegeven dat ze het recept niet vrijgeven omdat er maaaanden onderzoek is geweest wat veel geld heeft gekost en de concurrent het anders kan kopiëren.

Dit vind ik, om heel eerlijk te zijn, echt een slecht antwoord. De consument betaald voor het product dus heeft het recht te weten waar die voor betaald. Bovendien vind ik die redenatie niet geloofwaardig.

Net als eiwit blends. Altijd, maar dan ook echt altijd staat het goedkoopste whey concentraat als eerste in de lijst.

Ik vind dat hier meer openheid over gegeven zou moeten worden. En dan valt het bij de Nederlandse supplementen nog redelijk mee, Amerikaanse fabrikanten kunnen er helemaal wat van.

Hier sta ik achter :cool:

De consument betaalt voor het product voorsdat hij weet wat erin zit. Weet je niet wat erin zit en wil je het om die reden niet kopen betaal je gewoon niet en ga je voor wat anders. Zo moeilijk is het toch niet. Niemand wordt gedwongen om een pwo zonder duidelijk label te kopen.

Jij bent een vervelende snotneus zeg.

Xxl heeft zich al meermaals bewezen. Ik ben er zeker van dat René geen bunk-product zou verkopen.

Waarschijnlijk ook omdat de concurrentie anders een rechtstreekse kopie kan maken.

Een rechtstreekse kopie maken kan JUIST als de doseringen niet bekend zijn. Het gaat hier niet om een smaak product zoals Coca Cola waarbij het recept geheim moet blijven, omdat dit van invloed is op de smaak.

Bij iets wat bijvoorbeeld uit capsules bestaat kan de concurrent juist makkelijker een kopie maken als er alleen een blend op het etiket staat. De kopie is dan met alleen maar de goedkoopste ingrediënten het meeste er in en vervolgens heb je toch exact hetzelfde label.

Die reden is dus onjuist.

In principe vind ik het ook fijn om te weten wat er in zit, maar met name de ingredienten zoals caffeine.
Dat vermeld xxl ook (net als bij fat attack), voor de rest vertrouw ik jullie expertise hierin.

Beter als bij B&F, waar elke week een nieuwe pwo uitkomt met 300mg caff :')

In principe vind ik het ook fijn om te weten wat er in zit, maar met name de ingredienten zoals caffeine.
Dat vermeld xxl ook (net als bij fat attack), voor de rest vertrouw ik jullie expertise hierin.

Beter als bij B&F, waar elke week een nieuwe pwo uitkomt met 300mg caff :')

Ze zouden er 500mg in moeten gooien :cool:

Terug
Naar boven