AndroidHealthClinic

Race naar Captain of Crush (Crushing Grip)

Bezoekers in dit topic

Ik wil wel doorzetten maar ik heb mijn arm goed in de kreukels liggen, kan nog steeds niks doen. Heb nu specifieke handtherapie.

Weet niet of je het gripper kracht/rating topic heb gezien maar heb al mijn verstelbare grippers gemeten en ik kan nu alle tussenstappen stellen van een #2 tot een #3.5. :cool:
 
Ik wil wel doorzetten maar ik heb mijn arm goed in de kreukels liggen, kan nog steeds niks doen. Heb nu specifieke handtherapie.

Weet niet of je het gripper kracht/rating topic heb gezien maar heb al mijn verstelbare grippers gemeten en ik kan nu alle tussenstappen stellen van een #2 tot een #3.5. :cool:


Over het doorzetten, doelde ik niet op jou! , maar over al die anderen die niet reageren in dit topic en over de eerder genoemde claimes zonder filmpje waar je het eerder over had.
Ik weet als geen ander hoe vervelend een fysieke belemmering is. Je hand therapie en uitkijken naar het weer serieus kunnen trainen is imo een soort doorzetten. Je doelen halen duurt gewoon lang en hindernissen zijn er altijd.

Van je verstelbare grippers heb ik alles gezien en gelezen, knap stukkie werk!
Eigenlijk volg ik alles wel met betrekking tot de grippers, ook het gripboard lees ik dikwijls. Het gripper virus gaat er bij mij niet uit!:nut:
 
Heb het gripwerk ook maar eens terug opgenomen. Laatste jaar eigenlijk bijna niet meer toe gekomen omdat ik constant last kreeg van m'n polsen als ik nog maar in de buurt van een gripper kwam.
Durf m'n zwaardere grippers zelfs niet vastpakken omdat ik weet dat ik een hoop kracht verloren ben, enkel specifiek op de handgrippers. Rustig opbouwen nu. Proberen vooral progressie te boeken met de lichtere die ik heb.
 
Heb het gripwerk ook maar eens terug opgenomen. Laatste jaar eigenlijk bijna niet meer toe gekomen omdat ik constant last kreeg van m'n polsen als ik nog maar in de buurt van een gripper kwam.
Durf m'n zwaardere grippers zelfs niet vastpakken omdat ik weet dat ik een hoop kracht verloren ben, enkel specifiek op de handgrippers. Rustig opbouwen nu. Proberen vooral progressie te boeken met de lichtere die ik heb.

Goed te horen dat je weer begint!
Voor de polsen 1 keer in de week 'plate curls' bij je gewone training toevoegen en dit ook rustig opbouwen.
Dit lijkt een biceps oefening, maar is een perfecte 'core' pols oefening. Opdrukken op de vuisten is ook goed voor je pols stabiliteit.
De progressie met grippers duurt gewoon lang en gaat beetje bij beetje vooruit.
Gewoon volharden en consequent doorgaan en dan lukt het vanzelf!
 
Goed te horen dat je weer begint!
Voor de polsen 1 keer in de week 'plate curls' bij je gewone training toevoegen en dit ook rustig opbouwen.
Dit lijkt een biceps oefening, maar is een perfecte 'core' pols oefening. Opdrukken op de vuisten is ook goed voor je pols stabiliteit.
De progressie met grippers duurt gewoon lang en gaat beetje bij beetje vooruit.
Gewoon volharden en consequent doorgaan en dan lukt het vanzelf!

Heb je helemaal gelijk in. Ga de plate curls eens uitproberen op m'n vrijdag grip tren. Doe nu ook sledge levering voor die reden. Heb ook de indruk dat het m'n polsen zijn die het zwakste zijn. Ondanks dat ik toch redelijk dikke polsen heb.

Ben er voornamelijk een tijd mee gestopt omdat m'n reguliere trainingen hinder ondervonden van de pijntjes die het grippen veroorzaakten. Aangezien die trainingen m'n prioriteit zijn moet je natuurlijk soms kiezen. Ga nu gewoon verstandiger proberen te trainen op dit vlak. Ik heb vaak moeite om m'n ego in check te houden met liften in het algemeen. :p
 
Goed om te lezen Ironborn, suc6.

Heb deze maand nog een Tetting (Beef Builder) Master (108lb) en Super Elite (203lb) overgenomen. Dit merk is toch wel samen met de GHP mijn favoriet aan het worden, super scherpe knurl (agressiever dan de CoC's). Super elite zit in het gebied van een CoC #4 (210lb). Niet dat ik deze ooit zal sluiten maar mooi voor de collectie zeker als je weet dat Tetting is gestopt met het maken van deze grippers.
 
Hoe gaat ie met je herstel Chick?

Ben je alweer voorzichtig aan het grippen?

:knipoog:
 
Welke CoC raden jullie aan voor iemand die nog nooit echt heeft getraind op griptraining?
 
Welke CoC raden jullie aan voor iemand die nog nooit echt heeft getraind op griptraining?

De nummer 1, Tenzij je het bij iemand uit kan proberen! Dan wordt het hoogstens de nummer 0.5 of als je talent hebt de nummer 1.5.
Er is is nagenoeg niemand die de allereerste keer de nummer 2 dicht krijgt.
Dus als je niet in de gelegenheid bent om het uit te proberen zou ik gewoon de nummer 1 bestellen.
 
Hoe gaat ie met je herstel Chick?

Ben je alweer voorzichtig aan het grippen?

:knipoog:
Nee helaas kerel. Vandaag pas mijn eerste dryneedling behandeling gehad. Eerst 3 maanden alleen maar oefenen. Nu weer verder oefenen en de armen weer sterker krijgen. Over paar maanden verwacht ik dat ik weer mag beginnen. :o

De nummer 1, Tenzij je het bij iemand uit kan proberen! Dan wordt het hoogstens de nummer 0.5 of als je talent hebt de nummer 1.5.
Er is is nagenoeg niemand die de allereerste keer de nummer 2 dicht krijgt.
Dus als je niet in de gelegenheid bent om het uit te proberen zou ik gewoon de nummer 1 bestellen.
Vergeet de trainer niet om ook nog wat reps mee te maken. Ik blijf de trainer een fijne warm up gripper vinden.

Als je in de buurt van Dordrecht komt mag je bij mij altijd testen om een goed beeld te krijgen waar je staat.
 
De nummer 1, Tenzij je het bij iemand uit kan proberen! Dan wordt het hoogstens de nummer 0.5 of als je talent hebt de nummer 1.5.
Er is is nagenoeg niemand die de allereerste keer de nummer 2 dicht krijgt.
Dus als je niet in de gelegenheid bent om het uit te proberen zou ik gewoon de nummer 1 bestellen.

Ik heb uiteindelijk de nr 1 besteld, deze krijg ik maar 1 keertje dicht en dan moet ik ook echt mn best doen, lastiger dan ik dacht.:P
Had wel nog een aktiesport gripper, dus daar kan ik wel mee opwarmen.
Heb nu de nr 0.5 erbij besteld om wat meer reps te kunnen maken, en me vanuit daar opwerken naar nr 1 en nr 2. misschien wel 3 en 4.(hoog mikken om hoog te eindigen toch?:P)
 
Ik heb uiteindelijk de nr 1 besteld, deze krijg ik maar 1 keertje dicht en dan moet ik ook echt mn best doen, lastiger dan ik dacht.:P
Had wel nog een aktiesport gripper, dus daar kan ik wel mee opwarmen.
Heb nu de nr 0.5 erbij besteld om wat meer reps te kunnen maken, en me vanuit daar opwerken naar nr 1 en nr 2. misschien wel 3 en 4.(hoog mikken om hoog te eindigen toch?:P)

Lees dit forum maar eens goed door en besteedt goede aandacht aan het 'setten' van de gripper.
Als je ongeveer 15 x je nummer 1 kan sluiten, ben je klaar voor de CoC 1.5.
Als je dan over een jaar de CoC 2 te pakken hebt, gaat het de goede kant uit.

Wie weet waar het eindigt, er is slechts complete gripper toewijding voor nodig, simpel toch?!!!;)
 
Ik heb uiteindelijk de nr 1 besteld, deze krijg ik maar 1 keertje dicht en dan moet ik ook echt mn best doen, lastiger dan ik dacht.:P
Had wel nog een aktiesport gripper, dus daar kan ik wel mee opwarmen.
Heb nu de nr 0.5 erbij besteld om wat meer reps te kunnen maken, en me vanuit daar opwerken naar nr 1 en nr 2. misschien wel 3 en 4.(hoog mikken om hoog te eindigen toch?:P)
Vergeet niet om ook filmpjes te maken. Dan doet iemand hier nog mee aan de race. ;)
Suc6
 
Vergeet niet om ook filmpjes te maken. Dan doet iemand hier nog mee aan de race. ;)
Suc6

Ze zijn allemaal nog hard aan het trainen om mooie filmpjes te maken!:wl:
Jij zelf gaat in de toekomst ook nog filmpjes plaatsen als je weer kunt vlammen!:haha:
Ik was ook nog niet klaar hier en er zullen altijd weer nieuwe enthousiaste gripper liefhebbers komen:thumb:

Wacht maar tot het weer lente wordt en de Testosteron spiegels weer gaan stijgen, dan zullen er zich weer mannetjes opdoen die hun persoonlijke records willen gaan breken!:rocker:
 
Ik kan ondertussen weer pijnvrij in de gripper van mijn zoontje knijpen. :D
Wanneer ik weer mag dan zal ik zeker een close van mijn #2 filmen.
 
ik krijg die dingen met links onmogelijk dicht. Ik kan met geen mogelijk de goeie plaats vinden om dat ding in mn hand te leggen terwijl rechts gewoon makkelijk gaat. Ik krijg zelfs de trainer niet dicht met links
 
Het setten van een gripper kun je ook trainen, kost nou eenmaal kracht.
Het trainen van je duimspier (hypertrofie) kan je een basis (spiermassa) geven waardoor het handvat op de juiste plek blijft liggen.

Maar hoe zit het met de overige grippers met je rechter hand? Je staat in de lijst met alleen nog maar een trainer.
 
ik sluit met rechts nu de #1

maar met links dus niet eens de trainer :roflol:
 
TNS #1? Tijd voor een filmpje.
 
Back
Naar boven