AndroidHealthClinic

Nieuws Radicale moslim (Fawaz Jneid) bekritiseert de nog radicalere Sharia4Holland

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
ROTTERDAM - België moet de 'zwakzinnigen' achter Sharia4Holland opsluiten. Als ze aan een geestelijke stoornis lijden in een geestelijke inrichting, anders in een gevangenis. Dat zegt de omstreden imam Fawaz Jneid in een betoog op de website van zijn moskee.

Trouw berichtte gisteren dat Sharia4Holland moslims in Nederland oproept te strijden voor de invoering van de streng-islamitische wetgeving sharia. PVV-leider Geert Wilders riep op tot een verbod van het netwerk.

Sharia4Holland komt voort uit Sharia4Belgium. Deze extremistische groepering heeft eerder onder meer de in België woonachtige Nederlandse schrijver Benno Barnard bedreigd.

Vorige maand werden in een onderzoek naar een mogelijke terroristische aanslag in België verdachten in België, Nederland en Duitsland opgepakt. Belgische media schreven dat drie in Antwerpen opgepakte verdachten lid zijn van Sharia4Belgium.

'Geestelijk krankzinnig'

Fawaz noemt het 'niet vreemd' dat er mensen bestaan die 'rationele tekortkomingen' vertonen. "Wel is het van de zotte wanneer dit soort figuren naar voren worden geschoven in de media en ook nog eens gepromoot worden als zijnde verkondigers van de islam."

De jongeren achter Sharia4Holland hebben zichzelf volgens Jneid zichzelf de positie van staatshoofd gegeven. "De taal die zij uitslaan doet vermoeden dat zij allerlei geheime genootschappen hebben opgericht om hun doel te bereiken. Of deze jongeren zijn geestelijk krankzinnig, of het betreft hier een verzameling uitbuiters en misdadigers die uit zijn op bloedvergieten en dit vanuit de islam willen rechtvaardigen."

Opsluiten voordat aanslag wordt gepleegd
Daarom zouden de jongeren hoe dan ook moeten worden opgesloten. "Dit voordat het land wordt opgeschrikt door een auto-explosie of een zelfmoordaanslag. Het zijn per slot de moslims die daarna de verwijtende vinger toegewezen krijgen en van terrorisme beschuldigd zullen worden."

Jneid vreest dat het leven van moslims in zo'n geval moeilijk wordt gemaakt. "Zij zullen opgejaagd worden op school en op de werkvloer. Dit alles door toedoen van een stel zwakzinnigen."

Fawaz Jneid is verbonden aan de salafistische As Soennah-moskee in Den Haag. Hij haalde onder meer het nieuws toen hij in 2004 in een preek toenmalig VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali - ook een criticaster van de islam - kanker in de hersenen en aan de tong toewenste. (Novum)

http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/...-Sluit-idioten-achter-Sharia4Holland-op.dhtml

Nu is Fawaz ook niet van onbesproken gedrag maar hij maakt wel duidelijk dat Sharia4Holland een stap te ver is.

Opsluiten? Naar Jemen sturen, kunnen ze daar fijn de sharia uitvoeren.

• Topic Starter Topic Starter
Het is niet vreemd dat er in een gemeenschap of groepering mensen te vinden zijn die rationele tekortkomingen vertonen of afwijkende ideeën verkondigen. Noch wordt er vreemd opgekeken bij de aanwezigheid van moordenaars en misdadigers. Wel is het van de zotte wanneer dit soort figuren naar voren worden geschoven in de media en ook nog eens gepromoot worden als zijnde verkondigers van de Islam.

Alsof dit nog niet genoeg is, moet de algehele islamitische gemeenschap boeten voor hun idioterie. Dit is de methodiek die gehanteerd wordt door de media (met name de westerse!) bij het tentoonstellen van moslims en hun credo. Dit is hoe zij de zaken opblazen!

Het betreft deze keer een verzameling jongeren, die zichzelf de positie heeft gegeven van staatshoofd en die de mensen de Islamitische Wetgeving wil opleggen in Nederland en België. Zij hebben zichzelf een verantwoordelijkheid gegeven die de hunne niet is. Ook de taal die zij uitslaan, doet vermoeden dat zij allerlei geheime genootschappen hebben opgericht om hun doel te bereiken. Dit alles duidt op één van de volgende zaken: Of deze jongeren zijn geestelijk krankzinnig, of het betreft hier een verzameling uitbuiters en misdadigers die uit zijn op bloedvergieten en dit vanuit de Islam willen rechtvaardigen.

Indien deze figuren daadwerkelijk lijden aan geestelijke stoornissen, dan is het de plicht van België om hen in een geestelijke inrichting op te sluiten. Anders moeten zij achter slot en grendel in de gevangenissen verdwijnen. Dit voordat het land opgeschrikt wordt door een auto-explosie of een zelfmoordaanslag. Het zijn per slot de moslims die daarna de verwijtende vinger toegewezen krijgen en van terrorisme beschuldigd zullen worden. Ook zullen er wetten in het leven worden geroepen die het de moslims moeilijk maken om hun leven op een normale manier te kunnen voortzetten. Zij zullen opgejaagd worden op school en op de werkvloer. Dit alles door toedoen van een stel zwakzinnigen.

Daarom wil ik nogmaals benadrukken dat de Islam noch de moslims iets te maken willen hebben met deze absurditeit. Ook wil ik een oproep doen richting de media om geen podium te bieden aan dit soort mensen door hun werk het promoten. Verder wil ik de autoriteiten erop wijzen dat er iets ondernomen moet worden om deze verderfzaaiers een halt toe te roepen, voordat zij de samenleving in het algemeen en de moslims in België en Nederland in het bijzonder grote schade toebrengen.

En eenieder die in de toekomst de aspiraties heeft om namens de Islam en de moslims te spreken, moet de volgende woorden van Allah in acht nemen (interpretatie van de betekenis):

“En zegt niet door de leugen die jullie tongen beschrijven: “Dit is toegestaan en dat is verboden”, om over Allah een leugen te verzinnen. Voorwaar, degenen die over Allah de leugen verzinnen zullen niet welslagen.”

(Soerat an-Nahl: 116)

Tot slot wil ik tegen mijn moslimbroeders en -zusters zeggen dat wij goed op de hoogte zijn van de grote druk die op moslims in het Westen wordt uitgeoefend. Ook zijn wij op de hoogte van het onrecht dat hun wordt aangedaan, zoals in geval van het hoofddoekverbod op scholen. Maar het tegengaan van dit soort zaken gebeurt door geduld, standvastigheid en gebruikmaking van alle toegestane middelen om onze rechten te verdedigen. En niet door onverantwoorde uitspraken en handelingen of massale zelfmoord.

Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“Jullie zullen zeker beproefd worden in jullie bezittingen en jullie zelf en jullie zullen veel kwetsende woorden horen van degenen die het boek eerder hebben gekregen en van de veelgodenaanbidders. Maar als jullie je geduldig opstellen en geloven, dan behoort dat tot de beste der daden.”

(Soerat Aali-cImraan: 186)

Dus wees op je hoede voor dit soort mensen die zogenaamd in Naam van de Islam spreken, maar in werkelijkheid geen enkel besef hebben van goed of kwaad. Vragen over hoe een probleem aangepakt moet worden, zijn bestemd voor mensen met kennis en niet voor roekeloze jongeren waarvan de onwetendheid afdruipt.

[Link niet meer beschikbaar]

De tekst van Fawaz en dus een gezaghebbend mosliminstituut dat zich uitspreekt tegen figuren die gewoon veel te radicaal zijn en geweld niet blijken te schuwen.

"geestelijke stoornis"

Maar de man zelf is natuurlijk mentaal helemaal ok :roflol:

"geestelijke stoornis"

Maar de man zelf is natuurlijk mentaal helemaal ok :roflol:

Dat zeker niet maar hij keurt gebruik van geweld dus wel af. Er wordt regelmatig gevraagd waarom moslims zich niet uitspreken tegen andere (zich niet gedragende) moslims. In dit geval spreekt Fawaz zich vrij duidelijk uit lijkt me.

Hij is natuurlijk wel slim genoeg om te begrijpen dat de islamisering van het Westen veel meer kans maakt als het via meer gematigde wegen gebeurd. Wat niet wil zeggen dat hij het fundamenteel oneens is met het uiteindelijk invoeren van een islamitische wet. Een wolf in schaapskleren dus.

Hij is eigenlijk veel gevaarlijker dan die kleine groep achter Sharia4Holland, die sowieso geen kans maakt en de islam meer schade toe zal brengen dan goed doen. Ik verbaas me dus helemaal niet over zijn reactie, integendeel.

De vraag is natuurlijk: moeten dergelijke organisaties verboden worden? Ik ben daar eigenlijk niet zo zeker over. Wanneer ze de wet regelmatig overtreden wel, maar anders valt het gewoon onder vrijheid van meningsuiting. Het verbieden van zaken waar je het niet mee eens bent is nu net een praktijk die in de kaarten speelt van figuren als Jneid en Wilders.

-

Laatst bewerkt:
Sharia4belgium doet de islam meer kwaad dan het helpt. Fawad wilt de shit meer subtiel aanpakken. Wolf in shapenkleren, HUR DUR! (al is iedereen in de maatschappelijk wereld die een alternatieve visie heeft een wolf in shapenkleren, dus mag de man nie al te streng behandelen :) )

Oh, volledig akkoord met Big T.
1 opmerking wel: iedereen die een alternatieve visie heeft op de maatschappij en het wil omverwerpen, moet noodzakelijk via meer subtiele wegen opgaan. Dit geldt echt voor iedereen.

Laatst bewerkt:
Dat dit soort figuren zoveel aandacht krijgen van de media :duh:

[Link niet meer beschikbaar]

De tekst van Fawaz en dus een gezaghebbend mosliminstituut dat zich uitspreekt tegen figuren die gewoon veel te radicaal zijn en geweld niet blijken te schuwen.

Fawaz lijkt zich te hebben uitgeroepen tot zijnde de vertegenwoordiger van de islamitische gemeenschap in Nederland. Nu zit deze gemeenschap daar lang niet altijd op te wachten, maar dat is weer een ander punt. Gaat me er meer om dat je fawaz niet direct moet zien als gezaghebbend mosliminstituut. Zo te zien zijn de mensen van sharia4holland nog cameraschuw? :o

Zijn zoveel moslims die in de media komen die beweren dat zij wel weten hoe het in de praktijk moet. Sharia4Holland op zijn beurt, Jneid en je hebt ook ene Marcouch die het wel weet. Allemaal zullen zij hun volgelingen hebben en ze hebben 1 gemeenschappelijke factor, het zijn Islamieten.

Fawaz lijkt zich te hebben uitgeroepen tot zijnde de vertegenwoordiger van de islamitische gemeenschap in Nederland. Nu zit deze gemeenschap daar lang niet altijd op te wachten, maar dat is weer een ander punt. Gaat me er meer om dat je fawaz niet direct moet zien als gezaghebbend mosliminstituut. Zo te zien zijn de mensen van sharia4holland nog cameraschuw? :o

Een gezaghebbend instituut, niet het gezaghebbend instituut. Dat laatste zal niet eens bestaan maar je kan niet ontkennen dat Fawaz invloed uitoefent op een bepaalde groep moslims. Al Yaqeen is volgens mij niet een onbetekenende website in de moslimwereld in Nederland.

Een gezaghebbend instituut, niet het gezaghebbend instituut. Dat laatste zal niet eens bestaan maar je kan niet ontkennen dat Fawaz invloed uitoefent op een bepaalde groep moslims. Al Yaqeen is volgens mij niet een onbetekenende website in de moslimwereld in Nederland.

Te snel gelezen, dan zijn we het eens:cool:

Laatst bewerkt:
een wolf in schaapskleren blijft hij
onbetrouwbaar

Wolf in shapenkleren wordt hier negatief gebruikt. Onterecht. Soms moet het en iedereen doet het. So yo.

Ik zal een bodybuilding analogie maken, mss wordt het dan sneller duidelijker voor sommigen.
'Hoi, ik doe aan fitness en neem zeker geen anabolen'.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk zal hij ervan balen dat 'Sharia4Holland' haar radicaal islamitische boodschap zo openlijk en op puberale wijze verkondigt. Dat is natuurlijk tegen het zere been van baardmans want het trekt alleen maar negatieve aandacht. En valt daar geen winst bij te behalen.

In stormfront kennen ze daar ook veel van zeker, het verhullen van witte supremacist boodschappen.

Als je het zeker wilt weten zul je het ze daar moeten vragen. Maar de talloze logo's op die website spreken toch boekdelen.. :D

-

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven