- Waardering
- 1.152
- Lengte
- 1m79
Misschien doe je nog inspiratie op.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Gaan ze daar nu eindelijk iets aan doen? Ik bedoel die kerels komen het land toch niet meer in of wel?http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/luisterspel_wat_hoort_u_hier.html
Hier beter te verstaan, je hoort duidelijk Nederlands in een vlaams accent.
Even bespreken hoe ze het slachtoffer het best kunnen afmaken.
"Draai hem om" en vooral de zinnen "Houd hem vast", "Iemand bij z'n voeten" doen m'n maag draaien.
Dergelijke mensen moeten voor de rechter verschijnen en levenslang verdwijnen achter de tralies.Gaan ze daar nu eindelijk iets aan doen? Ik bedoel die kerels komen het land toch niet meer in of wel?
Duidelijk zijn Nederlandse termen horen. Nog iemand wat van Killy gehoord de laatste tijd?
Assad moet dood! Assad moet weg! Lang leven de Arabische lente! Steun de rebellen!
http://rt.com/news/syrian-rebels-execute-teenage-boy-460/
Inderdaad; Dit komt omdat de smeerlappen die hier ronselen eeen eigen agenda hebben en de strijd tussen Assad en de oorspronkelijke oppositie (dus niet die salafistische Al qaida gekken) hebben gegijzeld. Daardoor komen de rebellen in Syrie in een slecht daglicht te staan. Die Salafisten weten maar al te goed dat ze in Myanmar niet veel zouden kunnen verwezenlijken. En ook hebben Salafisten misschien onvoldoende voeling met de niet-Arabische moslims in Myanmar. Ze beschouwen hen niet als echte moslims denk ik.Wat ik me wel afvraag is dat er allerlei moslim jongeren overal ter wereld in Syrië gaan "helpen" omdat hun "moslim broeders" in gevaar zijn, maar het enorme geweld in Myanmar tegen moslims een tijdje geleden hoorden je niks over het ronselen van moslims en een oproep tot helpen van hen
*MoedjahedienWat ik niet begrijp is dat er zoveel kritiek komt uit België en Nederland op deze mujahideen
Ja, ze begaan oorlogsmisdaden, maar dat doet Assad ook. Als de ene partij oorlogsmisdaden begaat, doet de andere dat ook. Anders strijd je met ongelijke wapens
Ik ben geen moslim maar vind deze mujahideen helden. Ze komen op voor het onrecht wat hun moslimbroeders wordt aangedaan in Syrië. De profeet heeft jihad verplicht op momenten zoals deze. Vergeet niet dat voor een moslim het aardse leven ondergeschikt is aan het leven na de dood. Volgens hun godsdienst gaan zij na de dood op deze aarde naar het eeuwige paradijs
En trouwens, als morgen mijn joodse broeders in Israël onrecht wordt aangedaan. Dan neem ik ook het vliegtuig naar Israël en ben ik bereid de wapens op te heffen om mijn joodse broeders te verdedigen. Dus in het geval mijn broeders zoiets overkomt zou ik net hetzelfde doen als deze mujahideen nu

Aan een kant is het wel begrijpelijk dat de jongens daar naartoe gaan. Over het algemeen worden de moslims in Nederland en België zwaar door de overheid achtergesteld(achterstandsbuurt, gebrek aan groen, slechte infrastructuur). Ze voelen zich nergens thuis, hebben geen baan en de gene die wel een diploma hebben, komen niet aan de bak. Het enige waar ze dan wel vrede mee hebben is hun god, die hen een mooi plekje in het paradijs gelooft.
Om dit probleem op te lossen, dient het bij de wortel aangepakt te worden.
Aan de andere kant, de vs wil de rebbellen steunen met wapens, en je mag 3 keer raden wat ze er mee gaan doen..
anders gezegd, de vs heeft ook dood en verderf aan hun handen, maar we beschuldigen liver kansloze jonger, terwijl de grote vissen de oorzaak zijn en de gevolgen verergeren.
PS: ik keur niks goed. noch kies ik partij. Ik probeer alleen het van meerder invaslhoeken te zien.
Aan een kant is het wel begrijpelijk dat de jongens daar naartoe gaan. Over het algemeen worden de moslims in Nederland en België zwaar door de overheid achtergesteld(achterstandsbuurt, gebrek aan groen, slechte infrastructuur). Ze voelen zich nergens thuis, hebben geen baan en de gene die wel een diploma hebben, komen niet aan de bak. Het enige waar ze dan wel vrede mee hebben is hun god, die hen een mooi plekje in het paradijs gelooft.
Om dit probleem op te lossen, dient het bij de wortel aangepakt te worden.
Aan de andere kant, de vs wil de rebbellen steunen met wapens, en je mag 3 keer raden wat ze er mee gaan doen..
anders gezegd, de vs heeft ook dood en verderf aan hun handen, maar we beschuldigen liver kansloze jonger, terwijl de grote vissen de oorzaak zijn en de gevolgen verergeren.
PS: ik keur niks goed. noch kies ik partij. Ik probeer alleen het van meerder invaslhoeken te zien.
Ah, nu is het de overheid haar schuld. Aber naturlich. Zij moeten ervoor zorgen dat men feilloos de taal leert wanneer zij vreemden in het land verwelkomt. Uiteraard ook alles betalen voor hen.
Schei toch uit. Als ik naar een land zou emigreren, zou ik zelf de taal leren, of voordat ik naar een ander land toe ga, of keihard mijn stinkende best doen wanneer ik daar ben. Ik zou mijn cultuur en gewoontes achterlaten en mij volledig aanpassen aan mijn nieuwe omgeving. Wanneer ik dit niet doe, zal ik mogelijk niet in de maatschappij kunnen meedraaien en dus ook geen baan kunnen vinden.
Het grootste gedeelte ligt aan de instelling van de vreemdeling. De cultuur en het geloof voornamelijk bij deze groepen.
De enige fout die de overheid is gemaakt is dat ze vreemdelingen op een kluitje gooien en veel te grote aantallen toe hebben gelaten, verwachtend dat zij zich vanzelf zouden aanpassen.
Je vergeet eff een ding. Het gaat om de 2e of 3e generatie. Deze groep mensen zijn hier geboren en hebben er dus niet zelf voor gekozen om ergens anders te wonen.
Je hebt hier absoluut een punt. Maar de 2e en 3e generatie, zouden veel beter Nederlands moeten spreken dan nu het geval is. Hier zijn een paar problemen: Thuis word veelal eigen taal gebruikt - en geleerd aan kinderen. Zij moeten worden aangespoord onze taal te leren. Dit gebeurt niet. De enige gezinnen die wel succesvol zijn in onze maatschappij, zijn diegenen die hun Berberse cultuur hebben achtergelaten en zich hebben ingezet voor onze taal en cultuur. Als je als kind van huis uit niet word gemotiveerd, word het al snel lastig. Ook hebben veel mensen uit de oudere generatie geen zin om onze taal te leren. Onze overheid is hier mede schuldig aan, daar zij uitkeringen etc. uitdelen zonder iets er voor terug te hoeven.
Btw, je schets een ideale situatie in, dat was nooit het geval 50 jaar geleden, in een arme, agrarische gebied die van de buitenwereld is afgesloten, terwijl tv en radio toentertijd schaars waren. Mensen woonden in de in de bergen en hadden nooit eerder van NL gehoord!! Je bekijkt het met een westerse perspectief en faalt om het van uit een andere perspectief in te kunne zien. Wellicht spreken we hier van culturele universalisme?
Klopt, men had hier toen geen keuze om Nederlands te leren alvorens zij hier kwamen. Mee eens, ik neem deze mensen dan niets kwalijk. Zij zouden hier ook tijdelijk zijn, als gastarbeider. Wat ik ze wel kwalijk neem is hun opvoeding, het niet waarderen van onze cultuur en omgang. Het niet aansturen of motiveren van hun kinderen onze taal en gewoontes te leren en over te nemen, terwijl zij hier gewoon naar school gingen. Dat de 3e generatie nog steeds een vreemde taal thuis als hoofdtaal gebruikt, gaat mij echt te ver. Dit neigt naar niet willen integreren. En ons systeem voedt die luiheid, want als jij onze taal niet spreekt en niet aan de bak kom, krijg je gratis geld.
en hoeverklaar je dan dat de buurten waar het gros gedeelte uit allochtonen bestaat, nauwelijks wordt onderhouden? geen groen, geen ruime parkjes, nauwelijks prullenbakken, maar wel vol met coffeeshops, tehuizen voor drugsverslaafden en alleen maar flats, zodat kinderen niet buiten kunnen spelen.
Dit heeft volgens mij te maken met het feit dat men niet goed integreert. De mensen die wel goed integreren, leven op een veel betere standaard dan de mensen die weigeren dit te doen. Gezinshereniging, elkaar opzoeken (zelfde taal en gewoontes) en de goedkopere woningen dragen hieraan mee. Vergelijk een allochtoons gezin in een betere buurt met een gezin uit een achterstandswijk. De verschillen zijn enorm. En dat is een groot deel te wijten aan hun eigen instelling.
Ik geef niet alleen de overheid de schuld, maar je leefomgeving heeft een grote invloed op gedrag en gezondheid. Maar om de schuld alleen maar aan de jongeren te geven, vind ik een beetje onrechtvaardig.
edit: ohja, en natuurlijk de mentaliteit van de gastheer speelt ook een rol.
Schuld ligt niet alleen bij de jongeren. Naar mijn mening ligt de schuld wel veel meer bij de ouders dan bij onze overheid.
En ik moet zeggend dat ik uit ervaring praat.

Je vergeet eff een ding. Het gaat om de 2e of 3e generatie. Deze groep mensen zijn hier geboren en hebben er dus niet zelf voor gekozen om ergens anders te wonen.
Btw, je schets een ideale situatie in, dat was nooit het geval 50 jaar geleden, in een arme, agrarische gebied die van de buitenwereld is afgesloten, terwijl tv en radio toentertijd schaars waren. Mensen woonden in de in de bergen en hadden nooit eerder van NL gehoord!! Je bekijkt het met een westerse perspectief en faalt om het van uit een andere perspectief in te kunne zien. Wellicht spreken we hier van culturele universalisme?
en hoeverklaar je dan dat de buurten waar het gros gedeelte uit allochtonen bestaat, nauwelijks wordt onderhouden? geen groen, geen ruime parkjes, nauwelijks prullenbakken, maar wel vol met coffeeshops, tehuizen voor drugsverslaafden en alleen maar flats, zodat kinderen niet buiten kunnen spelen.
Ik geef niet alleen de overheid de schuld, maar je leefomgeving heeft een grote invloed op gedrag en gezondheid. Maar om de schuld alleen maar aan de jongeren te geven, vind ik een beetje onrechtvaardig.
Marokkanen kunnen niet verhuizen?Je vergeet eff een ding. Het gaat om de 2e of 3e generatie. Deze groep mensen zijn hier geboren en hebben er dus niet zelf voor gekozen om ergens anders te wonen.
Je gaat hier dus zelf van uit dat maar weinig een diploma hebben.Aan een kant is het wel begrijpelijk dat de jongens daar naartoe gaan. Over het algemeen worden de moslims in Nederland en België zwaar door de overheid achtergesteld(achterstandsbuurt, gebrek aan groen, slechte infrastructuur). Ze voelen zich nergens thuis, hebben geen baan en de gene die wel een diploma hebben, komen niet aan de bak.