XXL Nutrition

Nieuws Nederlandstalige moslims onthoofden Sjiiet in Syrie

  • Topic starter EricR
  • Startdatum
  • Reacties 84
  • Weergaven 5K
  • Volgers 18

Bezoekers in dit topic

Aan een kant is het wel begrijpelijk dat de jongens daar naartoe gaan. Over het algemeen worden de moslims in Nederland en België zwaar door de overheid achtergesteld(achterstandsbuurt, gebrek aan groen, slechte infrastructuur).

Hahaha dit vind ik toch wel lachwekkend.
Hier in nl worden ze vertroeteld.. En nog klagen ook
 
Door de overheid achtergesteld :roflol: Je bent altijd nog het product van je eigen falen als er zoveel kansen liggen om tot ontplooiing te komen en er alleen maar stront wordt gecreëerd. Wel halal stront natuurlijk.
 
Heeft met opvoeding te maken

In het beste geval word ik met mijn keppeltje alleen boos aangekeken en praten/lachen ze achter m'n rug

In het slechtste geval krijg je te maken met verbale en fysieke agressie
 
Marokkanen kunnen niet verhuizen?
De eerste generatie had daar geen problemen mee toen ze Marokko verlieten.

---------- Post toegevoegd 20 June 2013 om 21:12 ----------


Je gaat hier dus zelf van uit dat maar weinig een diploma hebben.

Waarom denk jij dat zo weinig een diploma hebben?

Klopt, en natuurlijk spelen zaken zoals opvoeding, morivatie(van zowel jezelf, familie en uiteraard de maatschappij). We kennen allemaal de verhalen van achmed en jan op solicitatie gesprek en we weten allemaal wie wel en niet wordt aangenomen. Dit speelt bij sommige(anderen gebruiken het natuurlijk ook als excuus) een rol om toch jezelf tegen de maatschapij af te zetten.

Een klein voorbeeld.
Ik had het vmbo (ik weet, f^{#^* laag) afgerond, en wou de beveiliging in(mbo) maar daar werd ik niet aangenomen, omdat ik ooit (ik was toen minderjarig) was veroordeeld en een aantal uur een leerstraf had gekregen. Hierdoor had ik alle hoop opgegeven, omdat er niet nog iets bestaat wat ik wel kon doen. Ook was ik teleurgesteld en voelde me in de steek gelaten door Nederland. Na 3jaar zwart gewerkt te hebben(en uiteraard een beetje kattenkwaad) besloot ik om nog een poging te wagen, maar dit keer geen mbo2 opleiding, maar naar het vavo, zodat ik 5havo kan doen. Ik moest smeken, bijna letterlijk op mijn knieen en na 4 gesprekken werd ik eindelijk aangenomen(op een aantal vorwaarde). Om mijn verhaal kort te maken, nu doe ik een HBO opleiding en scoor niet onder het gemiddelde. Ook heb ik het gevoel dat ik als allochtoon door de Nederlanders wordt geaccepteerd en dat ik eindelijk het gevoel heb dat ik deelneem aan de maarschapij.

Moraal: die valt denk ik wel uit de tekst af te leiden.

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 07:53 ----------

Hahaha dit vind ik toch wel lachwekkend.
Hier in nl worden ze vertroeteld.. En nog klagen ook

Ik vind dat de gemeente vaak geld verspilt aan projecten die de 'intergratie' bevorderen. Ik ben daar ook geen voorstander van. Een efficente oplossing is in mijn ogen om extra geld in het (basis)onderwijs te steken, zodat de risico jongeren daar extra aandacht krijgen en evntueel dat de school of een andere instelling/orgaan de ouders een cursus opvoeden aanbiedt.

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 07:58 ----------

Dat ze zich dan wat mengen met de autochtone bevolking in plaats van allemaal bij elkaar te kruipen.

1ste generatie ouders die de taal slecht beheren-> slechte inkomen-> wonen in een achterstands buurt-> nog meer risico gevallen bij elkaar-> 'gedupeerde' gaan zich afzetten tegen de maaatschappij= probleem jongeren.
 
1ste generatie ouders die de taal slecht beheren-> slechte inkomen-> wonen in een achterstands buurt-> nog meer risico gevallen bij elkaar-> 'gedupeerde' gaan zich afzetten tegen de maaatschappij= probleem jongeren.

Als ik in een ander land ga wonen, dan zorg ik er voor dat ik de taal leer. Dan ga ik ook niet uitzoeken waar er Belgen/Nederlanders wonen om er gezellig een tweede België of Nederland van te maken.

Italianen werden hier ook massaal geïmporteerd om in de mijnen te werken. Dat was ook de armere laag van de bevolking. Van hen heb je nochtans heel wat minder last :).
 
Back
Naar boven