Fitness Seller

Rare jongens, die moslims

klempic zei:
omdat jij niet in god gelooft.
Maar zelfs de grootsten uit de westerse wereld, pllato, aquino, valla, descartes enz. vinden dat de mens de waarheid kan vinden door het geloof en de gegeven rede die elk mens bezit. geloof en rede zijn uitgangspunten bij alles wat een mens doet. kijk maar ook naar topuni's zoals oxford, harvard en cambridge. oxford heeft als motto: Lord is my light.
sinds de mens bestaat, heeft de mens altijd in god(en) geloofd of andere spiritualiteit beleden. Dat zal toch niet toeval zijn? ondanks de verlichting van de 18 e eeuw en de opkomst van de rede als enig inzicht tot de waarheid, valt elk mens, elk land terug op geloof of andere spiritualiteit of geestelijkheid. amerikaanse grondwet begint met ' the Lord (...)'
derhalve mn beste vriend, als het geloof in god sterk is, dan is het niet moeilijk om te begrijpen dat een gelovig iemand ook het slechte toewijdt aan God
Dominus Illuminatio Mea

Kan best zijn, en ik zeg ook niet dat geloof op zich slecht is. Het bezorgt mensen standvastheid en moed. Maar ik begrijp gewoon niet dat mensen in geloof zó ver kunnen gaan dat ze zelfs bereid zijn ervoor te sterven (want in wezen gaat het zo ver) en dat ze de eerste de beste natuurwetten ontkennen.
Voorts zeg ik ook niet dat er geen god is, alleen ben ik kritisch ingesteld en durf ik zelfs te twijfelen aan dingen die mij zijn opgelegd (katholieke opvoeding bvb) omdat ik graag uitsluitsel en verklaringen heb over zaken die wetenschappelijk geen steek houden.

Het moet me wel van het hart dat er hier echt wel door sommige boardmembers zonder een grein zelfrespect op de Islam wordt gekapt, het zijn uiteindelijk mensen weetjewel (waarvan je sommige dingen idd niet kan vatten) maar voor hen is onze cultuur ook gestoord.

steebz zei:
ach het is wel te begrijpen..die mensen daar daar overlijden gaan naar het paradijs, dus het schijnt allemaal niet zo erg te zijn: In het paradijs is voor iedere man 70 maagden.
Ieder jaar gebeurt het weer ( in 1990 schenen er zelfs 1000 mensen zijn dood gedrukt) En volgend jaar zal het weer gebeuren omdat er niks aan gedaan wordt.
er word elk jeer wat aan gedaan, en toch vallen er elk jaar zo'n beetje weer doden, dus wat je zegt klopt niet, ondanks de maatregelen die ook dit jaar weer waren genomen is het misgegaan.
dat risico loop je als je daarheen gaat. als je een auto jat kan je aangehouden worden, als je de hadj doet kan je overlijden. het is een risico wat iedere moslim die de hadj doet voor lief neemt, ook ik zal dat voor lief nemen zonder enige vorm van moeite (althans zo denk ik er nu over).
als dit anders was dan zouden er een stuk minder mensen deze tocht maken, maar dat gebeurd niet, wat ook aangeeft hoe belangrijk mensen het vinden.
hadj=bedevaart voor degenen die dat niet weten en gaan roepen dat er nederlands gepraat moet worden:p

dat er elk jaar zoveel doden/gewonden vallen neemt niet weg dat het me een mooi iets lijkt om te doen. en ik wil het dan ook gaan doen als ik denk er klaar voor te zijn, risico of niet, en zo zal ieder moslim die gaat erover denken, dat dit voor veel niet-moslims niet te begrijpen valt daar zullen ze niet wakker van liggen. kijk eens naar BB-en; hoe daar tegenaan gekeken word, allemaal drugsgebruikers zonder sociaal leven hoor ik vaak om me heen, tsjah, dat is de mening van een buitenstaander. iedereen doet wat hij of zij wilt. en wie ben ik om daarover te gaan oordelen, een mening geven oke, maar het bestrijden? nee dat niet.

radou01 zei:
als je nergens in gelooft dan kun je beter je bek dicht houden en niks zeggen stelletje racisten
ook welkom in dit topic:rolleyes:
ten eerste; wie zegt dat ze nergens in geloven?
ten tweede, als je wilt dat anderen hun mond houden omdat je t niet met hun stellingen eens bent ga er dan inhoudelijk op in, als dit teveel gevraagd is kun je beter je mond houden, ik weet niet of je moslim bent of niet, maar zo ja dan zou je wel even iets anders kunnen reageren dan op deze manier, die totaal geen nut heeft.
:hello:

Sport2000 zei:
er word elk jeer wat aan gedaan, en toch vallen er elk jaar zo'n beetje weer doden, dus wat je zegt klopt niet, ondanks de maatregelen die ook dit jaar weer waren genomen is het misgegaan.
dat risico loop je als je daarheen gaat. als je een auto jat kan je aangehouden worden, als je de hadj doet kan je overlijden. het is een risico wat iedere moslim die de hadj doet voor lief neemt, ook ik zal dat voor lief nemen zonder enige vorm van moeite (althans zo denk ik er nu over).
als dit anders was dan zouden er een stuk minder mensen deze tocht maken, maar dat gebeurd niet, wat ook aangeeft hoe belangrijk mensen het vinden.
hadj=bedevaart voor degenen die dat niet weten en gaan roepen dat er nederlands gepraat moet worden:p

dat er elk jaar zoveel doden/gewonden vallen neemt niet weg dat het me een mooi iets lijkt om te doen. en ik wil het dan ook gaan doen als ik denk er klaar voor te zijn, risico of niet, en zo zal ieder moslim die gaat erover denken, dat dit voor veel niet-moslims niet te begrijpen valt daar zullen ze niet wakker van liggen. kijk eens naar BB-en; hoe daar tegenaan gekeken word, allemaal drugsgebruikers zonder sociaal leven hoor ik vaak om me heen, tsjah, dat is de mening van een buitenstaander. iedereen doet wat hij of zij wilt. en wie ben ik om daarover te gaan oordelen, een mening geven oke, maar het bestrijden? nee dat niet.

Ten eerste recpect dat je bereid bent te sterven voor je geloof.
Klopt trouwens, er lopen taloze agenten en beveiliging rond, maarja die kunnen dat ook niet tegenhouden. misschien zou dit stukje verantwoordelijkheid van de pelgrims moeten zijn
Maar vergelijking met bbing gaat niet op..ik trap geen mensen plat. Wat sommige mensen doen moeten ze zelf weten ,maar ze sleuren onschuldige mensen mee de dood in. En paradijs of niet, voor hun families kinderen zal het ook moeilijk zijn. Denk toch dat ze veel verdriet zullen hebben als je hoort dat je ouders of kinderen daar zijn omgekomen. Ik vind bedevaart echt mooi idee hoor, maar vind niet dat er mensen voor moeten sterven.

Sport2000 zei:
als je een auto jat kan je aangehouden worden, als je de hadj doet kan je overlijden
Is zo'n beetje de beste vergelijking die ik ooit gehoord hebt, jij bent werkelijk een denker :rolleyes:

Zou het niet gewoon kunnen dat veel mensen de hadj niet begrijpen om het echt debiel is?

Respect als je bereid bent te sterven voor je geloof? Wat een dikke onzin, is dat ok tegenover de mensen om je heen? Als een vader/moeder omkomt tijdens de hadj, wat hebben hun kinderen daar dan aan?

eduardjanssen zei:
Hoe cliché? Een moslim die zich aangesproken voelt, niet normaal zijn woord kan weerleggen, gelijk begint te roepen dat iedereen die niet gelooft racisten zijn en als klap op de vuurpijl een BMW als avatar heeft!
:roflol:

Ik mag jou wel!!

Gorilla-Man zei:
Respect als je bereid bent te sterven voor je geloof? Wat een dikke onzin, is dat ok tegenover de mensen om je heen? Als een vader/moeder omkomt tijdens de hadj, wat hebben hun kinderen daar dan aan?

Zul je nooit kunnen begrijpen. Gewoonweg omdat je niet beter weet en alleen je eigen visie erop kunt projecteren

• Topic Starter Topic Starter
radou01 zei:
als je nergens in gelooft dan kun je beter je bek dicht houden en niks zeggen stelletje racisten

:roflol:

Bedankt voor het onderstrepen van mijn punt.

Ik mis trouwens nog geblindeerde ramen en een dikke spoiler aan die BMW van je.

spiertje16 zei:
Zul je nooit kunnen begrijpen. Gewoonweg omdat je niet beter weet en alleen je eigen visie erop kunt projecteren

Luister jongen je zegt zelf dat er maatregelen genomen worden om te voorkomen dat er mensen doodgaan, de Saoudische autoriteiten in dit moslim-heiligdom vinden dus zelf ook dat het niet echt wenselijk of zinvol is als er mensen omkomen.

Misschien kan jij het de plaatselijke Imams in de heiligste stad van de islam even uitleggen dan? Ben benieuwd!

Zelda zei:
Luister jongen je zegt zelf dat er maatregelen genomen worden om te voorkomen dat er mensen doodgaan, de Saoudische autoriteiten in dit moslim-heiligdom vinden dus zelf ook dat het niet echt wenselijk of zinvol is als er mensen omkomen.

Misschien kan jij het de plaatselijke Imams in de heiligste stad van de islam even uitleggen dan? Ben benieuwd!

nee niet op die manier daar geef ik je totaal gelijk om
ik twijfel ook of degene die de mensen hebben doodgetrapt hebben wel ooit in de hemel terechtkomen
zowiezo het is niet de bedoeling dat je op zo een manier doodgaat want die is niet natuurlijk en daar draait het toch volgens mij om

spiertje16 zei:
Wat klink jij toch wijs met al die ingewikkelde woorden van je, echt goed :rolleyes:

Elkaar dood trappen als een stel hersenloze barbaren, wat valt eraan te begrijpen? Of hoef jij dat niet uit te leggen omdat wij domme ongelovigen daar te simpel voor zijn?

spiertje16 zei:
ik twijfel ook of degene die de mensen hebben doodgetrapt hebben wel ooit in de hemel terechtkomen
Hoe kan je daar nou aan twijfelen, de hadj is een heilig iets, je doet allah alleen maar een plezier om mensen te vertrappen tijdens zoiets, dan word het gelijk een stuk gezellig in de hemel, of hoe ''jullie'' dat ook noemen

Gorilla-Man zei:
Is zo'n beetje de beste vergelijking die ik ooit gehoord hebt, jij bent werkelijk een denker :rolleyes:

Zou het niet gewoon kunnen dat veel mensen de hadj niet begrijpen om het echt debiel is?
omdat zij het debiel vinden bedoel je? of omdat ze zich er niet in verdiept hebben? zeg het maar hoor:) mensen kunnen het debiel vinden om allerlei redenen, maar eerlijk gezegd kan ik daar niet mee zitten:o

Sport2000 zei:
omdat zij het debiel vinden bedoel je? of omdat ze zich er niet in verdiept hebben? zeg het maar hoor:) mensen kunnen het debiel vinden om allerlei redenen, maar eerlijk gezegd kan ik daar niet mee zitten:o

Met tradities als de hadj is niks mis, daar gaat het niet om. De wijze waaróp het
allemaal gaat vind ik nogal vreemd en een beetje typerend.

Zelda zei:
Met tradities als de hadj is niks mis, daar gaat het niet om. De wijze waaróp het
allemaal gaat vind ik nogal vreemd en een beetje typerend.
als je met de wijze waarop, dat duw en trek en onder-de-voet-loop-werk verstaat dan heb je groot gelijk. het probleem is dat als zoiets eenmaal start het niet meer tegen te houden is, hoeveel beveiliging ze ook neerzetten, er moet een andere oplossing komen, maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan:cool:

Nou moet er dus net weer zo'n kneus dit topic binnenwandelen die vervolgens zegt dat iedereen zn bek dicht moet houden als die niet gelooft.

Dankjewel sukkel, voor het verpesten van het o zo harde werken aan ons imago. Echt, HEEL ERG BEDANKT. Echt flex van je, je bent echt een aanwinst voor de allochtonen!!! We moeten er meer van jou hebben. Sjonge jonge jonge jonge.

Ontopic:

Wat is, jezelf op offeren voor het geloof? De westerse wereld is ook maar sinds iets van 40 jaar minder gelovig.
Een mooie vergelijking is: sommige mensen offeren zich op voor het geloof, anderen offeren zich op voor hun land.... tja, wat moet je daar dan weer me?
Ik vind het leuk voor mensen dat ze een hou vast hebben, ik geloof persoonlijk NOG niet, ik laat alle opties open tot ik ergens zeker van ben(zal waarschijnlijk nooit komen), maar dat een ander gelooft... ik heb erniets op aan te merken.

Die hadj is gewoon zo groot en moeilijk te organiseren, je gaat er niet heen om jezelf op te offeren, je gaat er heen om die tocht te doen.. Kijk, dat er dan 2500000 mensen over je heen lopen omdat jij gestruikelt bent, dat heeft weinig met op offeren te maken.

Sport2000 zei:
als je met de wijze waarop, dat duw en trek en onder-de-voet-loop-werk verstaat dan heb je groot gelijk. het probleem is dat als zoiets eenmaal start het niet meer tegen te houden is, hoeveel beveiliging ze ook neerzetten, er moet een andere oplossing komen, maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan:cool:

Er bestaan in het westen ook evenementen waar vergelijkbare aantallen mensen op af komen, maar daar gaat toch een stuk beter. Zo'n situatie zou in een beschaafd land gewoon niet getolereerd worden, sorry, maar dat is gewoon zo. Het zou of verboden worden of er zouden verregaande maatregelen genomen worden. Het is jammer dat het zo gaat want de reputatie van de Islam als godsdienst voor middeleeuwers wordt zo alleen maar weer bevestigd. Begrijp me goed, ik heb niks tegen de Islam, alleen tegen sommige mensen die dit geloof aanhangen.

Sport2000 zei:
het probleem is dat als zoiets eenmaal start het niet meer tegen te houden is
Het probleem is dat de mensen die eraan mee doen kennelijk zelf niet de hersens hebben om te begrijpen dat ze zich normaal moeten gedragen, zeker als elk jaar doden erbij vallen

Elk jaar vind iedereen het vreselijk dat er mensen bij om komen en wat doen ze dan? Juist, gewoon volgend jaar weer :rolleyes:

Terug
Naar boven