XXL Nutrition

Aankondiging RAW Bankdrukwedstrijd 12 september

170 denk ik, maar moet nog even aftasten hoe mijn bench zich gedraagt nu ik niet meer op 1 RM's train. Kan zijn dat ik afzwak naar 160 mocht dat nodig zijn.

Maak me eigenlijk vooral druk om of ik onder de 100 kan blijven :D

als je niet zo sterk was, noemde ik je een strandjanet. ;)

• Topic Starter Topic Starter
En Rene M. is de outsider bij jullie. In goede doen, kan hij jullie gaan verrassen, ook Rene H. :D

René M heeft in 2008 nog 180kg gedrukt, 185 ging net mis...maar hij is nogal wat kilo's kwijtgeraakt hetgeen hem ook aan kracht gekost heeft...op het NK BD 2010 drukte hij 170kg. Het verbaasd me dat hij zich heeft opgegeven voor de 125+ (want op het NK woog hij 117 kg, en vertelde mij dat hij moest afvallen i.v.m. bloeddrukproblemen). René H...(alias Huggybear) ;) zijn opener zal overigens hoogstwaarschijnlijk 175kg zijn :)

als je niet zo sterk was, noemde ik je een strandjanet. ;)

Hehehehe, weet je zeker dat je in Dordrecht woont? of was het toch Duynkerke ofzo? ;)

Majah, tis meer omdat ik dan in de -100 klasse kan blijven en ik persoonlijk het idee heb dat het een stuk lichter moet kunnen zonder kracht te verliezen :)

Hehehehe, weet je zeker dat je in Dordrecht woont? of was het toch Duynkerke ofzo? ;)

Majah, tis meer omdat ik dan in de -100 klasse kan blijven en ik persoonlijk het idee heb dat het een stuk lichter moet kunnen zonder kracht te verliezen :)

Dat gevoel heb ik ook. Als ik eerlijk ben, zou ik toch makkelijk -110 moeten kunnen zijn. Nu ben ik mijn gewicht aan het stabiliseren, na deze wedstrijd ga ik cutten tot 115-120. Idealiter doe ik in februari mee aan de NK onder de 110 -- maar dat is wel erg vroeg. Zeker met de feestdagen nog geen 2 maanden ervoor. :P Als ik de M1 maar in ga als -110.

Nog effies aandacht voor het volgende...het is een officieële wedstrijd en dat zul je ook je beurten tijdig moeten doorgeven!

Bij het wegen en de kledingcontrole (je singlet, schoenen en eventueel riem en polsbandages zullen worden gecontroleerd of ze IPF approved zijn, kijk voor alle zekerheid op: http://www.powerliftingbond.nl/updated.htm).
geef je je aanvangsbeurt en standhoogte van de haltersteunen door.

Het is dus handig dat je effies de drukbank op de wedstrijd "uitprobeerd".
(Je krijgt bij het wegen overigens 3 "beurtkaartjes").
Dit gewicht kun je altijd nog veranderen totdat erdoor de speaker wordt omgeroepen dat je nog maar 1 minuut hebt om je beurt te veranderen.
Maak je hiervan geen gebruik dan zul je met het aanvangsgewicht moeten beginnen wat je hebt opgegeven...verlagen is dan niet meer mogelijk!
Na je eerste beurt moet je binnen een minuut je tweede beurt hebben doorgegeven aan de wedstrijdtafel (waar de speaker zit). Doe je dat niet, dan wordt het gewicht automatisch met 2.5kg verhoogd.

Het is tevens handig om iemand te hebben die die beurten voor jou doorgeeft en tevens in de gaten houdt wat de "concurrentie" doet, opdat jij je volledig op de wedstrijd zelf kunt focussen.

Wat nog de kleding betreft...een T-shirt moet onder het singlet gedragen worden...dit T-shirt mag niet voorzien zijn van logo's...behalve dan dat van b.v. Inzer of Titan...heb je die niet, draag dan een "neutraal T-shirt".

Play safe!

Als deze wedstrijd je eerste officieële wedstrijd is, is het verstandig om SAFE te beginnen.

Om te beginnen met een gewicht wat je maximaal aankunt is vragen om problemen...je hebt te maken met wedstrijdspanning, 3(!) scheidsrechters die je beurt beoordelen enz.

Aangeraden wordt om met een beurt te beginnen waarmee je een tripple kunt maken. Als je eerste beurt lekker gaat, geeft dat een goed gevoel en groei je in de wedstrijd. Gaat je eerste beurt niet goed, geeft dat alleen maar extra spanning en druk en dat zorgt meestal voor onzekerheid hetgeen je prestatie niet ten goede komt. Een goede wedstrijd draaien is iets wat niet alleen maar m.b.v. spierkracht gebeurt...het "zit ook tussen je oren" :)

Wat nog de kleding betreft...een T-shirt moet onder het singlet gedragen worden...dit T-shirt mag niet voorzien zijn van logo's...behalve dan dat van b.v. Inzer of Titan...heb je die niet, draag dan een "neutraal T-shirt".

En een oranje Bavaria jurkje?
Moest daar gelijk aan denken toen ik bovenstaande las.

Officiële bond sponsoren kan ik me zo voorstellen.

---------- Toegevoegd om 18:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:29 ----------

Play safe!

Als deze wedstrijd je eerste officieële wedstrijd is, is het verstandig om SAFE te beginnen.

Om te beginnen met een gewicht wat je maximaal aankunt is vragen om problemen...je hebt te maken met wedstrijdspanning, 3(!) scheidsrechters die je beurt beoordelen enz.

Aangeraden wordt om met een beurt te beginnen waarmee je een tripple kunt maken. Als je eerste beurt lekker gaat, geeft dat een goed gevoel en groei je in de wedstrijd. Gaat je eerste beurt niet goed, geeft dat alleen maar extra spanning en druk en dat zorgt meestal voor onzekerheid hetgeen je prestatie niet ten goede komt. Een goede wedstrijd draaien is iets wat niet alleen maar m.b.v. spierkracht gebeurt...het "zit ook tussen je oren" :)

Ik vraag me inderdaad al af of 170 zo'n goed idee is om te starten. Ik bedoel, ik kan hem goed hebben, maar heb nog altijd de neiging hem net onder mijn borstbeen te laten raken en als ik hem echt een stuk hoger gooi valt dat gelijk vies tegen omdat mijn hele groove naar de klote is.

Zijn er nog ervaren powerlifters waar eventueel mee te trainen valt van tevoren, zodat ik ga aanvoelen wat de goede lijn is?

damn, mijn eerste beurt verlaag ik nu al. Een slepende tietblessure wordt nu opeens snel erger. Ik heb mijn andere tiet op precies dezelfde plaats gescheurd een paar jaar geleden, dus ik neem even geen risico.

Ik doe nog wel mee, maar mijn streven om 175 te drukken moet ik laten varen. :( Eens kijken of ik smal de 160 kan halen.

En een oranje Bavaria jurkje?
Moest daar gelijk aan denken toen ik bovenstaande las.

:roflol: Jij mag dat aantrekken ;)

---------- Toegevoegd om 19:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:17 ----------

Officiële bond sponsoren kan ik me zo voorstellen.

Exact! :)
Dat is bij heel veel sporten het geval, denk b.v. aan voetbal als waarschijnlijk bekendste voorbeeld.

---------- Toegevoegd om 19:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:19 ----------

Ik vraag me inderdaad al af of 170 zo'n goed idee is om te starten. Ik bedoel, ik kan hem goed hebben, maar heb nog altijd de neiging hem net onder mijn borstbeen te laten raken en als ik hem echt een stuk hoger gooi valt dat gelijk vies tegen omdat mijn hele groove naar de klote is.

Zijn er nog ervaren powerlifters waar eventueel mee te trainen valt van tevoren, zodat ik ga aanvoelen wat de goede lijn is?

Waar kom je precies vandaan?
Is SSS Alkmaar of NKV Atlas in Nijmegen wellicht een optie?

---------- Toegevoegd om 19:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:22 ----------

damn, mijn eerste beurt verlaag ik nu al. Een slepende tietblessure wordt nu opeens snel erger. Ik heb mijn andere tiet op precies dezelfde plaats gescheurd een paar jaar geleden, dus ik neem even geen risico.

Ik doe nog wel mee, maar mijn streven om 175 te drukken moet ik laten varen. :( Eens kijken of ik smal de 160 kan halen.

Jammer kerel :(...een blessure kort voor een wedstrijd is altijd kl*te...hoop dat je naar omstandigheden toch een mooi resultaat zult neerzetten! :)

Ik kom uit de buurt van Dordrecht/Rotterdam.
Atlas is wel een keer een optie, ik wil uiteraard niet voor joker staan 12 September, dus dan moet er waar wat geïnvesteerd worden, he :o

Ik had Spaubeek al opgezocht, maar dat is me wel wat gortig ^__^

Ik kom uit de buurt van Dordrecht/Rotterdam.
Atlas is wel een keer een optie, ik wil uiteraard niet voor joker staan 12 September, dus dan moet er waar wat geïnvesteerd worden, he :o

Ik had Spaubeek al opgezocht, maar dat is me wel wat gortig ^__^

Goede instelling Anton!

Wat je ook zou kunnen doen - als je mogelijkheden hebt om e.e.a. te filmen - is met magnesium een streep trekken op je T-shirt op de juiste hoogte...en dan bankdrukken en op het filmpje kijken waar de halter terecht komt...of je zou een gymbuddie moeten vragen of hij objectief wil waarnemen ;)
Naar Atlas gaan is natuurlijk nog beter, maar ik zou dan wel van te voren contact opnemen met Ielja Strik...zij heeft een goede kijk op technische dingen :).

Filmen is wellicht ook nog een optie, hoewel ik geen statief heb en bijna altijd alleen ben, dus dat is wel naadje...

Zou je mij kunnen pm-en hoe ik met haar in contact kan komen, of haar wellicht eerst vragen of je haar gegevens door kan sturen?

Da's klote voor je.
Welcome to the club. ???

Filmen is wellicht ook nog een optie, hoewel ik geen statief heb en bijna altijd alleen ben, dus dat is wel naadje...

Zou je mij kunnen pm-en hoe ik met haar in contact kan komen, of haar wellicht eerst vragen of je haar gegevens door kan sturen?

Hoi Anton, ik heb je net een pm gestuurd met het emailadres van Ielja Strik...schrijf haar de winnaar was van de beginnerswedstrijd, dan weet ze wel wie je bent. Hou er rekening mee dat ze dit weekend het EK Bankdrukken voor Senioren heeft en het dus effies kan duren voordat je een bericht terug ontvangt :)

Terug
Naar boven