AndroidHealthClinic

Aankondiging RAW Bankdrukwedstrijd 12 september

Ik probeer aanwezig te zijn! Moet me nog wel inschrijven maar dat moet geen probleem zijn dacht ik zo? En je kan neem ik aan gewoon in sportkleding drukken?

Ik probeer aanwezig te zijn! Moet me nog wel inschrijven maar dat moet geen probleem zijn dacht ik zo? En je kan neem ik aan gewoon in sportkleding drukken?
Nee, je moet een singlet aan.
Kijk even op de site van de Ned. Powerlifting bond voor de regels.

• Topic Starter Topic Starter
Oke dat is dan weer minder in duitsland hoeft dat ook niet http://www.purepowerlifting.de/ daar kan je zo meedoen met een t-shirt. Ik kijk wel even maar ik denk dat daar het probleem zit omdat je al dat spul aan moet schaffen dat de meesten er dan van afzien.

Een singlet kost ongeveer 40,-
:dunno:
Dat heb ik betaald aan de KNKB om mee te kunnen doen...

Oke dat is dan weer minder in duitsland hoeft dat ook niet http://www.purepowerlifting.de/ daar kan je zo meedoen met een t-shirt. Ik kijk wel even maar ik denk dat daar het probleem zit omdat je al dat spul aan moet schaffen dat de meesten er dan van afzien.

Voor iedere powerliftingbond die valt onder auspciën van de IPF/EPF gelden dezelfde regels...dus ook in Duitsland!
Als ze die regels niet hanteren zijn ze niet aangesloten bij de IPF, zo simpel is dat.

Onderstaande bond is de officiële bond in DL die is aangesloten bij de IPF, en daar gelden gewoon dezelfde regels als bij de NPB:
http://www.bvdk.de/

Het staat een ieder vrij om al dan niet te tillen voor een bond die aangesloten is bij de IPF.
Als je ervoor kiest om volgens IPFregels te gaan tillen, moet je verder ook niet moeilijk doen over regels en kledingvoorschriften.
Die gaan ze heus niet eventjes snel voor iemand aanpassen.

Men doet soms zo moeilijk over contributie of kledingvoorschriften, maar als je ziet wat sommige krachtsporters voor geld besteden aan bepaalde voeddingssupplementen waarvan de waarde niet is bewezen en dat spul via de ontlasting en urine in hoofdzaak ook weer het lichaam verlaat, waar hebben we het dan over?

Een sport als voetbal - die erg populair is - heeft meer regels dan powerliften en als je het veld opgaat om te spelen (zelfs bij de plaatselijke amateurs), kun je ook niet op je sloffen gaan en in je joggingpak, dan heb je ook een clubtenue aan, en moet je ook voetbalschoenen kopen...niemand die daar verder over zeurd of moeilijk doet :p

Het lijkt soms net alsof alle "zeurpieten" zich bijeen hebben gedaan en besloten hebben om te gaan powerliften ;)

Laatst bewerkt:
Gebruiken ze in duitsland andere bankdrukshirts? Want als ik bij de duitse records kijk zie ik bij 82,5! 281,5 staan!!! Of zijn dat geen Kilo's ??? dat kan natuurlijk ook.

Gebruiken ze in duitsland andere bankdrukshirts? Want als ik bij de duitse records kijk zie ik bij 82,5! 281,5 staan!!! Of zijn dat geen Kilo's ??? dat kan natuurlijk ook.

Ik weet niet waar jij precies gekeken hebt?...Ik heb slechts twee keer gezien dat een gewicht van ruim 280kg werd gedrukt en dat was bij de zwaargewichten?

Het zijn kilo's die vermeld worden en ze gebruiken dezelfde shirt als bij ons (weet je nog dat er voor deze bond dezelfde regels gelden als voor de NPB?)...ze spreken wel een andere taal dan ons in DL ;)

Laatst bewerkt:
http://www.bvdk.de/ op deze site dan onder rekorde en dan staat onderaan bankdrucken (tussen 2 paarse lijnen) en dan Deutsche rekorde en onder aktive staat toch echt. Markus schick klasse 82,5 in hamm een record gedrukt van 281,5 en 125+ zelfs 305.

Laatst bewerkt:

-52,0 Christian Klein FCL Rhein-Main 137,5 08.04.1997 Birmingham
-56,0 Markus Schick FCL Rhein-Main 150,0 20.11.1994 Köthen
-60,0 Markus Schick FCL Rhein-Main 158,0 04.09.1994 Manchester
-67,5 Kurt Rooch AC Lauchhammer 177,5 08.09.2000 Kröpelin
-75,0 Markus Schick FCL Rhein-Main 242,5 31.03.2006 Gräfenhainichen
-82,5 Eduard Tepper KSV Lippe/Bad Salzuflen 227,5 05.05.2010 Köping
-90,0 Jan Bast SV Motor Barth 255,0 21.02.2009 Gräfenhainichen
-100,0 Jan Bast SV Motor Barth 270,0 20.02.2010 Gräfenhainichen
-110,0 Achim Kircher FC Erzgebrige Aue 264,0 04.04.2009 Straach
Bundesverband Deutscher Kraftdreikämpfer e.V.
Deutsche Rekorde KDK Männer
Kniebeugen
Bankdrücken
-125,0 Mathias Schröder SV Motor Barth 265,0 01.04.2006 Gräfenhainichen

ü125,0 Jewgenij Kondraschow 1. ASC Nürnberg-Süd 276,0 29.03.2008 Berlin

http://www.bvdk.de/ op deze site dan onder rekorde en dan staat onderaan bankdrucken (tussen 2 paarse lijnen) en dan Deutsche rekorde en onder aktive staat toch echt. Markus schick klasse 82,5 in hamm een record gedrukt van 281,5 en 125+ zelfs 305.

Ik zie het helaas op de site zelf niet staan...maar ik heb het opgezocht op de site van de IPF zelf bij records.
Markus Schick heeft inderdaad in 2009 in Hamm, Luxemburg in de -82,5kg 281,5 kg gedrukt, wat een WR is.

Je hebt dus gelijk, en zeg hiermee: SORRY :)

Moet een goed shirt geweest zijn. ;)

-52,0 Christian Klein PowerGym Wiesbaden 150,0 04.11.2006 Rüsselsheim
-56,0 Markus Schick FCL Rhein-Main 165,0 20.08.1994 Frankfurt/M.
-60,0 Markus Schick FCL Rhein-Main 182,5 19.08.1995 Frankfurt/M.
-67,5 Markus Schick FCL Rhein-Main 220,0 02.12.2005 Stockholm
-75,0 Markus Schick FCL Rhein-Main 242,5 31.03.2006 Gräfenhainichen
-82,5 Markus Schick FCL Rhein-Main 281,5 29.05.2009 Hamm
-90,0 Markus Schick Powerlifting Lauchhammer 271,0 06.12.2008 Aue
-100,0 Uwe Haase KFV Döbeln 270,5 04.11.2006 Rüsselsheim
-110,0 Klaus Semskij StC Bavaria 20 Landshut 283,0 14.11.2009 Oberölsbach
-125,0 Achim Kircher FCL Rhein-Main 283,0 05.12.2009 Lauchhammer
ü125,0 Andreas Ehliger FAC Sangerhausen 305,0 08.08.2009 Frydek-Mistek

dan mogen ze zeker in duitsland double Ply shirts gebruiken of misschien wel denim shirts die zijn er zelfs in triple maar dan nog is het een hele prestatie als je kijkt dat Art 180 drukt is dit toch 100 kilo meer! Want met een single ply shirt lukt je dit never nooit niet!!

http://www.inzernet.com/search_resu...L&txtFromSearch=fromSearch&iLevel=2&subcat=24

Laatst bewerkt:
Mijnheer heeft voor een "natural" ook redelijk wat extra massa op zijn lijf weten te "plakken" door de jaren. :rolleyes:

-
-82,5 Markus Schick FCL Rhein-Main 281,5 29.05.2009 Hamm

dan mogen ze zeker in duitsland double Ply shirts gebruiken of misschien wel denim shirts die zijn er zelfs in triple maar dan nog is het een hele prestatie als je kijkt dat Art 180 drukt is dit toch 100 kilo meer! Want met een single ply shirt lukt je dit never nooit niet!!

http://www.inzernet.com/search_resu...L&txtFromSearch=fromSearch&iLevel=2&subcat=24

Zucht, zucht & nog eens zucht ;)
Tis nu geloof ik alreeds de 3e keer dat ik je erop probeer te attenderen dat OOK in DL dezelfde regels gelden als HIER (voorwat betreft bonden die zijn aangesloten bij de IPF). Dus géén double ply shirts maar gewoon single ply...het record wat Markuss heeft gedrukt heeft hij overigens in Luxemburg in Hamm tijdens het WK van de IPF gedrukt èn dus in een single ply! :p
Het kan dus blijkbaar wel! :cool:

Alle respect voor Art en andere sterke powerlifters en bankdrukkers in NL, maar bij de heren is helaas niemand momenteel in NL die zich kan meten de wereldtop, zelfs niet met de top van Europa, of het zou Pjotr v/d Hoek moeten zijn. Het record in een single ply ligt overigens meen ik bij 360kg door Midote (Japan) overigens een superzwaargewicht (125+).

Googl Markus Schicke !!!!!!

je ziet hem 281,5kg drukken, maar ook 318kg:)

ik wou dat ik zon ROM had als die sterke Markus:)

Ik zal mij helaas af moeten melden voor deze wedstrijd, omdat ik dan net bezig ben met mijn nieuwe studie.

Googl Markus Schicke !!!!!!

je ziet hem 281,5kg drukken, maar ook 318kg:)

ik wou dat ik zon ROM had als die sterke Markus:)

Ik heb die man alreeds eerder gezien (maar was zijn naam vergeten).
Die man heeft door zijn korte armen en benen nauwelijks een ROM (hij lijdt aan dwerggroei= lilliputter), maar dan nog vind ik het een uitmuntende prestatie dat hij zulke gewichten kan bankdrukken!
En wat heeft hij een mooi bankdrukshirt aan (Rage X INZER!) ;)

http://www.youtube.com/watch?v=CiveGVHE4HQ

---------- Toegevoegd om 23:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:12 ----------

Ik zal mij helaas af moeten melden voor deze wedstrijd, omdat ik dan net bezig ben met mijn nieuwe studie.

Jammer, wellicht een volgende keer? :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven