AndroidHealthClinic

Aankondiging RAW Bankdrukwedstrijd 12 september

• Topic Starter Topic Starter
Mail is de deur uit, nu al die administratieve rompslomp gaan regelen. Wat een pestbult werk zo voor 1 wedstrijdje :)

Fijn dat je meedoet! :)
Maar wat houdt je tegen om meer wedstrijden te gaan doen?

Ik zal hier in het kort proberen te verklaren waarom e.e.a. een administratieve rompslomp is en waarom er allemaal kosten aan verbonden zijn.

Zoals bekend is de NPB aangesloten bij de IPF...de meesten zullen weten dat de IPF een streng dopingbeleid hanteerd.
Eén dopingcontrole kost zo'n €500,-...de Dopingautoriteit voerd die uit (de NPB heeft daar verder geen enkele invloed op) die dat in opdracht doet van het NOC*NSF. Het kantoor van het NOC*NSF en de KNKF ligt in Papendal, waardoor de NPB wederom gebruik mag maken van de faciliteiten daar (denk hierbij aan beginnerswedstrijd, centrale trainingen, vegaderingen enz.) De NPB zou met zo´n 250 actieve wedstrijdleden nooit zelf de kosten van dopingcontroles kunnen bekostigen en dat zou dus betekenen dat de NPB ook geen lid meer zou kunnen zijn van de IPF.
De NPB heeft die keuzes weloverwogen gemaakt...van de contributie die men betaald gaat meen ik slechts de helft naar de NPB...de rest gaat naar de KNKF.

Hahaha, je hoeft dat niet elke keer uit te leggen hoor, ik zat gewoon te azijnpissen.

Verder vind ik het eerlijk is eerlijk wel een drempel voor een atleet die nog niet echt heel gericht wil gaan powerliften maar er eerst nog wat aan wil proeven, maar goed, dat is weer een ander verhaal.

En dopingcontroles, schmopingcontroles, imho... Iemand die zich 10 jaar vol jast en dan een tijdje clean is test ook niet meer positief maar heeft toch echt wel een flinke portie extra bief aan zijn donder hangen ten opzichte van mij, dus imho zijn dopingcontroles een wassen neus.
Magoed, ik snap wel dat je moet als je als bond bij de IPF aangesloten wil zijn hoor, dus ook dat hoef je niet meer uit te leggen, ik ventileer slechts een mening over dopingcontroles in het algemeen :)

Hahaha, je hoeft dat niet elke keer uit te leggen hoor, ik zat gewoon te azijnpissen.

Verder vind ik het eerlijk is eerlijk wel een drempel voor een atleet die nog niet echt heel gericht wil gaan powerliften maar er eerst nog wat aan wil proeven, maar goed, dat is weer een ander verhaal.

En dopingcontroles, schmopingcontroles, imho... Iemand die zich 10 jaar vol jast en dan een tijdje clean is test ook niet meer positief maar heeft toch echt wel een flinke portie extra bief aan zijn donder hangen ten opzichte van mij, dus imho zijn dopingcontroles een wassen neus.
Magoed, ik snap wel dat je moet als je als bond bij de IPF aangesloten wil zijn hoor, dus ook dat hoef je niet meer uit te leggen, ik ventileer slechts een mening over dopingcontroles in het algemeen :)

wat weet jij jezelf toch altijd heerlijk uit te drukken:-)

Je hebt verder volkomen gelijk met je "ventilatie"...iemand die jaren gebruikt heeft en dan een tijd clean blijft zal bij een dopingtest niet tegen de lamp lopen.
Ik zou ook niet weten hoe dit te voorkomen of uit te zoeken, en dat is ook niet de taak van de NPB...de NPB is niet de inquisitie ;).
Ik "hoop" en "gok" er echter op dat de grote meerderheid van de krachtsporters die kiest voor de NPB fair play hoog in het vaandal heeft staan en clean aan de slag gaat èn blijft.

Goed nieuws! :)

Het minimumaantal om een westrijd bij de NPB doorgang te laten vinden is 15...inmiddels zijn er 14 mensen die officieel ingeschreven staan en ik weet dat er nog enkele aanmeldigen "onderweg" zijn.
De wedstrijd zal dus doorgaan!
Ik hoop echter dat er nog meer mensen van de gelegenheid gebruik zullen maken om aan deze RAW bankdrukwedstrijd deel te nemen.

Hieronder de namen van de deelnemers die officieel staan ingeschreven:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

,

Hmm Anton, je zou zo maar eens weer kunnen gaan winnen denk ik!

Hmm Anton, je zou zo maar eens weer kunnen gaan winnen denk ik!

Dat zou inderdaad zomaar kunnen!
Anton zal naar alle waarschijnlijkheid sowieso in Wilkspunten gezien de sterkste bankdrukker zijn (alhoewel het op die wedstrijd naar gewichtsklasse gaat) en wellicht drukt hij zelfs de meeste kilo's op die dag.

Hij heeft op de beginnerswedstrijd een ijzersterke indruk gemaakt en ik ben zeer benieuwd wat hij op zijn eerste officiële wedstrijd gaat doen.
Hou er wel rekening mee dat men strenger zal jureren dan op de beginnerswedstrijd en een beurt overtuigend zal moeten zijn...er wordt niemand gematst!

Op de beginnerswedstrijd werd een beurt pas afgekeurd als iemand het gewicht niet aankon. Ongelijke strekking, bellybenchpress of het niet wachten op de commando's van de scheids deed men bij het bankdrukken niet moeilijk over. En dat noem ik dan matsen (en dat is ook goed dat dat op een beginnerswedstrijd gebeurd).
Maar de RAWbankdrukwedstrijd is geen spelletje meer, maar een serieuze wedstrijd waar 3 officiële scheidsrechters je beoordelen.
Als je echter gewoon de regels opvolgt en daarop traind is er niets aan het handje :).

Ik zou onervaren deelnemers wel op het hart willen drukken om "safe" te beginnen...neem een gewicht waar je een tripple mee kunt maken tijdens een training als aanvangsgewicht én train op het stilleggen op je borst (paused bench). Als je b.v. begint met het gewicht wat je 1 RM is met Touch & Go, ga je zeker weten de boot in!
En je kunt niet het gewicht laten verlagen als je eenmaal gedrukt hebt.

Lees nogmaals de regels door in de beginpost van dit topic en train daarop, dan komt het beslist goed, zeker weten! :)

Dat zou inderdaad zomaar kunnen!
Anton zal naar alle waarschijnlijkheid sowieso in Wilkspunten gezien de sterkste bankdrukker zijn (alhoewel het op die wedstrijd naar gewichtsklasse gaat) en wellicht drukt hij zelfs de meeste kilo's op die dag.

Hij heeft op de beginnerswedstrijd een ijzersterke indruk gemaakt en ik ben zeer benieuwd wat hij op zijn eerste officiële wedstrijd gaat doen.
Hou er wel rekening mee dat men strenger zal jureren dan op de beginnerswedstrijd en een beurt overtuigend zal moeten zijn...er wordt niemand gematst!

Eerst zien, dan geloven, etc... Ik had toen een erg goede dag en heb niet het idee dat ik nou zo geweldig druk.

En jah, ik zal aan mijn techniek moeten gaan werken.
Maar even zonder gekheid, jij hebt er op staan kijken, hoeveel scheelde het dan ten opzichte van mijn borstbeen? Ik ben er sinds mijn inschrijving bewust op aan het letten, maar heb het idee dat ik nooit ver onder mijn borstbeen kan hebben gezeten, want als ik hem er nu echt OP leg (en met mijn hand voel of ie op het bot ligt), heb ik niet het idee dat ik veel hoger zit dan toen...

Ik heb net besloten mijn aanvangbeurt op 75kg te houden... :o

Eerst zien, dan geloven, etc... Ik had toen een erg goede dag en heb niet het idee dat ik nou zo geweldig druk.

En jah, ik zal aan mijn techniek moeten gaan werken.
Maar even zonder gekheid, jij hebt er op staan kijken, hoeveel scheelde het dan ten opzichte van mijn borstbeen? Ik ben er sinds mijn inschrijving bewust op aan het letten, maar heb het idee dat ik nooit ver onder mijn borstbeen kan hebben gezeten, want als ik hem er nu echt OP leg (en met mijn hand voel of ie op het bot ligt), heb ik niet het idee dat ik veel hoger zit dan toen...

Nou het scheelde niet zo veel hoor...ze hebben je er attent op willen maken opdat je niet nog lager gaat. En het zou gewoon jammer zijn als je de kracht hebt en door een technische fout een beurt wordt afgekeurd.
Gewoon zorgen dat je contact hebt met je borstbeen en dat scheelt soms slechts 1 á 2 cm en dat is gevoelsmatig nauwelijks te bepalen.

Meestal is het zo dat als je een wat bredere grip neemt dat je dan al automatisch hoger op je borst terecht komt...het te laag neerleggen van de halter komt meestal omdat velen (die ook SMwedstrijden doen) een smallere greep bij het bankdrukken verkiezen om meer triceps te trainen en daarmee dan ook voordeel hebben bij de overhead press (zoals b.v. de loglift). Als je met een smalle greep de natuurlijke bewegingsafloop volg kom je nu eenmaal wat lager uit dat met een bredere greep.

Voor hen die moeite hebben om de halter hoger te leggen...laat de beurten beoordelen door een gymbuddie...trek met wat magnesium een streep op je T-shirt (onderkant borstbeen) en train erop om de halter boven die streep te leggen...en probeer eens een iets bredere greep (verkort ook weer de ROM! :))

---------- Toegevoegd om 20:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:35 ----------

Ik heb net besloten mijn aanvangbeurt op 75kg te houden... :o

:roflol:

Dat is wel heel erg voorzichtig...jij moet gewoon kijken hoe het richting die wedstrijd gaat.
Geloof me...je heb meer voldoening van beurten die overtuigend gedrukt worden en dus goed gekeurd worden, dan beurten waarbij je net te kort schiet en dus afgekeurd worden.

Ik vind er nu al niks meer aan, straks druk ik nog minder dan mijn lichaamsgewicht... :o

Ik ben aan het lijnen, maar er gebeurd niets!!! :mad:

Ik vind er nu al niks meer aan, straks druk ik nog minder dan mijn lichaamsgewicht... :o

Ach, kom op...je gooid toch niet nu al de handdoek in de ring?
Bankdrukken op een wedstrijd is heel wat anders dan bankdrukken tijdens een training...dat is een feit...en het scheelt altijd wel paar kilo's...maar maak je niet druk...gewoon trainen...dan komt het heus wel goed :).

bij mij scheelde het bijna niks :)

Ach, kom op...je gooid toch niet nu al de handdoek in de ring?
Bankdrukken op een wedstrijd is heel wat anders dan bankdrukken tijdens een training...dat is een feit...en het scheelt altijd wel paar kilo's...maar maak je niet druk...gewoon trainen...dan komt het heus wel goed :).
Ik vind het ondanks mijn leeftijd gewoon moeilijk te aanvaarden dat ik op voorhand al geen kans maak.
En ja, ik weet het: "een wedstrijd tegen mezelf" moet ik er van maken, maar dat is niet helemaal hoe ik in elkaar zit eigenlijk. ;)
Maar ik doe gewoon mee hoor!
Ik vind dat singletje me zo beeldig staan, dat moet ik gewoon eens in het openbaar dragen! :kots:
;)

---------- Toegevoegd om 20:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:51 ----------

En tussen de maaltijden door ben ik echt héél strikt hoor! :p

Terug
Naar boven