Fitness Seller

Aankondiging RAW Bankdrukwedstrijd 12 september

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind het ondanks mijn leeftijd gewoon moeilijk te aanvaarden dat ik op voorhand al geen kans maak.
En ja, ik weet het: "een wedstrijd tegen mezelf" moet ik er van maken, maar dat is niet helemaal hoe ik in elkaar zit eigenlijk. ;)
Maar ik doe gewoon mee hoor!
Ik vind dat singletje me zo beeldig staan, dat moet ik gewoon eens in het openbaar dragen! :kots:
;)

:roflol:...je bent niet de enige zwaargewicht die zo'n singlet beeldig staat ;)

Wie zegt overigens dat je bij voorbaat geen kans maakt?
Ik ken er genoeg die zomaar uitbommen, hoor! :o
Probeer gewoon het beste uit jezelf te halen...en als er gasten zijn die menen dat ze het beter kunnen, laat ze dan maar meedoen ;)

Al 15 mensen? Als de KNKF nu eindelijk eens opschiet, kan ik me ook inschrijven.

Je kan gewoon vast inschrijven hoor volgens mij, ik moet mijn spullen van de KNKF ook nog krijgen.

Dan ga ik het eens proberen. :)

Ik zie dat je naam bij de deelnemers staat vermeld! :thumbs:
Je komt net als Niels en mij uit voor Topfit.
Leuk dat er nu wat meer tegenstand is in de 125+ klasse :)

Tip voor alle anderen...als je aanmelding lopende is kun je je toch alreeds aanmelden voor een wedstrijd!

Oh, oké... :o

---------- Toegevoegd om 20:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:35 ----------

Hmmm....
Het inschrijfformulier heb ik gevonden, maar het is me niet helemaal duidelijk eigenlijk...
Als ik ver genoeg naar beneden scroll dan kom ik zelfs een datum tegen van 2006!
René, help me eens een handje man!

Oh, oké... :o

---------- Toegevoegd om 20:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:35 ----------

Hmmm....
Het inschrijfformulier heb ik gevonden, maar het is me niet helemaal duidelijk eigenlijk...
Als ik ver genoeg naar beneden scroll dan kom ik zelfs een datum tegen van 2006!
René, help me eens een handje man!

O.K...het inschrijfformulier op internet is eigenlijk bedoeld om uit te printen in te vullen en vervolgens op te sturen.
Het snelste gaat het als volgt:
Stuur een mailtje naar Wim Bevers van Topfit in Geldrop:
info@sportcentrumtopfit.nl
Maak kenbaar dat je inschrijving bij de NPB/KNKF lopende is en dat je aan deze wedstrijd wilt meedoen...geef je (volledige) naam, geboortedatum en gewichtsklasse (125+ in jouw geval :p) door...en vraag hem om een bevestiging. :)

Nick en ik zijn ingeschreven. :thumb:

Nick en ik zijn ingeschreven. :thumb:

Prima!:)

---------- Toegevoegd om 21:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:39 ----------

Ik heb gezien dat jullie inderdaad al op de lijst staan...Wim reageerd altijd ietsiepietsie sneller dan de KNKF ;)
Jullie komen uit voor "Art of Power" van Artak...grappig...een eigen team uit Zeeland!

We gaan nu met het aantal deelnemers richting de 20 man...en na de vakanties zullen nog wel aanmeldingen volgen...ik hoop dat er uiteindelijk zo'n 30 man zullen meedoen (meer mag natuurlijk ook ;))

Art maakt zich geloof ik al zorgen dat ik de naam "Art of Power" te schande zal maken met een ondermaatse prestatie. ;)
Ik heb wel het idee dat hij alle vertrouwen heeft in Nick. :thumb:

zeeland bovenaan
ik heb alle vertrouwen ins ONS:)

Gelukkig! :thumb:

Art maakt zich geloof ik al zorgen dat ik de naam "Art of Power" te schande zal maken met een ondermaatse prestatie. ;)
Ik heb wel het idee dat hij alle vertrouwen heeft in Nick. :thumb:

:roflol:

---------- Toegevoegd om 22:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:05 ----------

zeeland bovenaan
ik heb alle vertrouwen ins ONS:)
Hoi Dr. Bench,

Ik heb begrepen dat jij de bondsarts wordt van de NPB die o.a. de nationale selectie zal bijstaan? :)

Even een vraag over Art Asrian ik zag dat hij in de klasse tot 82,5 zit maar wat drukt hij RAW? want op NK had hij 180 !!!!!! En hoop met een shirt ??? Want wil wel mee doen maar natuurlijk niet afgaan.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor de info! is die 170 met rust? want heb nu zelf 170 zonder rust en 160 moet te doen zijn met rust. En ben nu 79 kg en met 82 moet 170 met rust te halen zijn.
Maar het probleem is de afstand want woon in groningen en dat is z'n 300 km rijden naar de wedstrijd!!

Even een vraag over Art Asrian ik zag dat hij in de klasse tot 82,5 zit maar wat drukt hij RAW? want op NK had hij 180 !!!!!! En hoop met een shirt ??? Want wil wel mee doen maar natuurlijk niet afgaan.

Dat was inderdaad een shirt, maar hij houdt ook een log bij en daar kun je zien wat hij in training doet :)

---------- Toegevoegd om 15:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:54 ----------

Oke bedankt voor de info! is die 170 met rust? want heb nu zelf 170 zonder rust en 160 moet te doen zijn met rust. En ben nu 79 kg en met 82 moet 170 met rust te halen zijn.
Maar het probleem is de afstand want woon in groningen en dat is z'n 300 km rijden naar de wedstrijd!![/QUOTE]

Je bent heus niet de enige die verre afstanden moet rijden...die RAWwedstrijd wordt één keer per jaar georganiseerd door de NPB en in 2009 is het niet doorgegaan wegens te weinig deelnemers.
Dus...ga ervoor!
Maak er een leuk weekendje van! :)

Hoe moet je precies drukken is het op borstbeen (dus net onder je borstspieren)of op je borstspieren zelf? En dan even rust en dan omhoog (als het lukt dan he):) want hoor allemaal verschillende verhalen hier op de sportschool.

Hoe moet je precies drukken is het op borstbeen (dus net onder je borstspieren)of op je borstspieren zelf? En dan even rust en dan omhoog (als het lukt dan he):) want hoor allemaal verschillende verhalen hier op de sportschool.

Hieronder staat alles wat je over de regels weten moet :):

Algemene Regels van een Bankdrukwedstrijd bij de NPB/IPF:

- Hoofd, schouders en billen moeten gedurende de lift in contact blijven met de drukbank.
- Om de halter veilig vast te houden, moet deze worden vastgehouden met de duimen om de halter.
- De voeten moeten plat op de grond blijven èn mogen tijdens de lift niet meer verplaatst worden.
- De maximaal toegestane breedte van de grip is 81cm ofwel de ringvingers op de merklijnen, er is verder géén minumbreedte.
- Nadat je de halter uit de haltersteunen hebt getild, of deze aangereikt hebt gekregen van de vangers/laders, wacht je met volledig uitgestrekte armen op het verbale commando START van de hoofdscheidsrechter. Vervolgens breng je de halter gecontroleerd omlaag naar je borst (er moet contact zijn met het borstbeen...(van onder je tepels tot richting je sleutelbeen) z.g. bellybenchpress wordt niet goedgekeurd!
- Na een duidelijk zichtbare stilstand (de 1-seconde-regel wordt geadviseerd) geeft de hoofdscheidsrechter het commando PRESS.
(Géén bouncing en géén Touch & Go beurten!)
- De halter wordt vervolgens zonder nadrukken/ongelijke strekking omhoog gedrukt totdat beide armen weer volledig gestrekt zijn.
- Na een stilstand in deze positie geeft de hoofdscheidsrechter het commando RACK en leg je de halter terug in de haltersteunen.

Laatst bewerkt:
peter!

als jij 160kg Raw drukt, dan hoop ik dat je 12 september wel meedoet.
Ik heb zin in een spannende wedstrijd.:)

Terug
Naar boven