MuscleMeat

Razendsnel afvallen, vetrollen op me lichaam. Zie foto, help een beginnner!

Arnhemmer

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
103kg
Beste sporters,

Wie ben ik
Ik ben 24, 1,93 lang en weeg 103 kilo. In 1 jaar tijd ben ik 20 kilo aangekomen, vorig jaar was ik 82 kilo.Luiheid en vet eten, en overal vet en stria op me lichaam. Ik voel me dik en lelijk.

Wat doe ik aan sport
Sinds vorige week ga ik 6x per week naar de sportschool. Ik doe 3 kwartier cardio: Fietsen, rennen en die cross ding. De rest is krachttraining. PEr dag ongeveer 2 uur.

Vragen
Hoe snel zou ik resultaat moeten zien? Hoeveel kilo per maand is normaal om af te vallen, heb geen idee? Wat is een goede combi tussen krachttraining en cardio, is wat ik nu doe 3 kwartier cardio slim? Ik wil vooraf afvallen bij mijn taile, buik en borsten, welke oefeningen zijn daar thuis geschikt voor?. Als ik afval, wat gebeurt er dan met de stria? Hebben jullie nog andere tips?

Bijlage 1: Mijn dikke lelijke lichaam.
Bijlage 2: Stria over mijn heupen.

IMG_0161.jpg

IMG_0170.jpg

Voeding is bijna belangrijker dan trainen. Wat eet je op een dag?

Laat je voedingsschemazien. Dat is het belangrijkste.
Erg veel sportschool vind ik. Afvallen kan je NIET razendsnel doen. Het neemt tijd in beslag HEEEEEL VEEEEEL tIjd!
Als je zoveel kracht doet op een dag 1u 15min ong? Pleeg je uiteindelijk roofbouw op je lichaam omdat je niet goed hersteld. Ik zou zeggen 3-4 x KT per week en 6x cardio per week maak een split schema zeker niet elke dag fullbody..

NOGMAALS VOEDINGSCHEMA IS BELANGRIJKER

SNEL AFVALLEN GAAT NIET!

---------- Post toegevoegd Tue 10 Jul 2012 om 19:13 ----------

En oja plaatselijk vetverbranden gaat niet -_-

Lees sticky's!

Vooral minder koolhydraten en vetten eten.. Als je van die crash diëten gaat volgen waar je alleen groente eet dan is de helft van de kilo's die je verliest spiermassa. Verder alles wat je eet zorgen dat het gezond is.. dus geen chips enz.

Geen frisdrank drinken, alleen water.

Zelf zou ik eerst vooral focussen op cardio en eerst wat vet kwijt raken voor je echt aan KT gaat beginnen, of je moet je bovenlichaam met KT trainen en alleen maar gaan fietsen voor je cardio want anders hebben je spieren gewoon geen rust en herstellen ze niet goed.

Snel afvallen kan best wel, vooral in het begin. Tijdens een cut om de laatste restjes vet kwijt te raken kan ik ongeveer een1,2 kg per week aan vet en vocht verliezen als ik wil. Eet dan als nog rond onderhoud zeer clean en veel cardio, 2 keer per dag. Echter haken de meesten na een weel al weer af als je het zo doet.

Voedingschema is het belangrijkst. Veel proteine, weinig vet en suikers.
Tip van een beachboy; knetterveel groente voor de vulling, en een hoop proteine. Het is r*tard proof.

Maar hoe ben je ooit zo geworden. Ben geen dr Phill maar ik zou bijna zeggen dat psychologische problemen ook niet onderschat moeten worden. 20kg is echt kk veel.

Vooral minder koolhydraten en vetten eten.. Als je van die crash diëten gaat volgen waar je alleen groente eet dan is de helft van de kilo's die je verliest spiermassa. Verder alles wat je eet zorgen dat het gezond is.. dus geen chips enz.

Geen frisdrank drinken, alleen water.

Zelf zou ik eerst vooral focussen op cardio en eerst wat vet kwijt raken voor je echt aan KT gaat beginnen, of je moet je bovenlichaam met KT trainen en alleen maar gaan fietsen voor je cardio want anders hebben je spieren gewoon geen rust en herstellen ze niet goed.

Krachttraining is miss nog wel belangerijker dan cardio, hoe meer spiermassa je opbouwt,hoe sneller je vetverbranding gaat in RUST.
Zorg dus dat je een goed krachtschema maakt (max een uur ongeveer) en ga daarna nog een half uur op de cardio.

Let wel, eerst krachttraining, daarna pas cardio.
Dan zorg je er nl voor dat je eerst je koolhydraten verbruikt voor je krachttraining en als je na je kt dan nog op de loopband of weet ik t wat gaat, kan je lichaam als energiebron je vetreserves eerder aanspreken omdat je de kh hebt gebruikt voor je krachttraining.

Maar ga je inlezen in de voedingsectie en dan voornamelijk de stickies.
succes

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen bedankt voor de tips. Een voedings schema heb ik niet, ik eet kn de middag 2 broodjes met kaas en in de avond altijd rijst met een stukje vlees en groente. Tja veel cardio dus.... Ik zal minder kracht gaan trainen en meer cardio.

Iedereen bedankt voor de tips. Een voedings schema heb ik niet, ik eet kn de middag 2 broodjes met kaas en in de avond altijd rijst met een stukje vlees en groente. Tja veel cardio dus.... Ik zal minder kracht gaan trainen en meer cardio.

In deze sport is er niets wat belangrijker is dan goede voeding.
Als je wilt afvallen, maar ook als je massa wilt kweken.

lezen is ook niet je sterkste punt he.. Dan gaat t lastig voor je worden.. Pff succes

Patience, Arnhemmer San.

Hard work and patience.

Gooi je weegschaal uit het raam, koop een meetlint en huidplooimeter. Meet elke weeg je borst/buik/been omvang en je vetpercentage. Deze statistieken hebben directe invloed op je doelstelling en vertellen je of je goed bezig bent of aanpassingen in je schema moet maken.

Misschien zit ik er wel volledig naast hoor, maar heb je dit topic nou opnieuw gestart, of staat ie ook nog ergens in een van de andere fora? :S

misschien moet je eens een HGC dieet proberen, is niet echt heel erg aan te raden door de meeste mensen maar met mijn ervaring ben ik van 133 kg (38% vet) naar 110 kilo gegaan (rond de 24%) .. ff google man!

Arnhemmer allereerst welkom :)

ten 2e het komt niet zomaar aangewaait ( neem dat aan van iemand die over de 140 heeft gewogen ;) ) dus je bent op de goede weg met je sporten!

Let gewoon goed op je voedings lees hier nog een paar stickies en blijf volhouden! :)

Resultaten zul je snel voelen ( je zult je beter voelen in je lichaam, strakker ) en denk dat je na een maand of 2 maanden al resultaat begint te zien en hopelijk motiveert dat je om verder te gaan ermee!

suc6 bro!:thumbs:

We willen allemaal het liefst snel resultaat en daardoor zou je de lat veel te hoog kunnen leggen.
Vorig jaar was het luiheid en vet vreten. Dus nu als een gek tekeer gaan zal alleen maar averechts werken.
Tuurlijk gaat de knop om, maar opbouw en geleidelijk resultaat bereiken is ook veel makkelijker vol te houden imo.
Voeding is essentieel, maar ook je herstel niet te vergeten.
Rustig aan en in fases denken. Goed mogelijk is een grote teleurstelling of een dip na een beginperiode van 6x p/w knallen en minimaal resultaat.
Wellicht zul je de technieken ook nog moeten leren voor een effectieve training.

Of heb je een personal coach net als MTV's "I used to be fat"

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor alle tips. Ik heb de volgende wijzingen aangebracht: eerst kwartier cross trainer om warm te draaien, vervolgens 1 uur kt. Na afloop van kt 1 uur cardio. Ik ben vorige week begonnen, en inmiddels 1,2 kilo in een week afgevallen. Ik eet wel eiwitten en proteïne, en geen suikers en vetten, maar nog steeds zo weinig mogelijk. Het is deels uithongeren en trainen. Morgen koop ik een lint om buik en borst omvang te meten en volgende week ga ik op de gym vet percentage meten. Verder ga ik gewoon 6x per week, **** it ik alles if niks. Nogmaals bedankt voor de tips en ik hou jullie op de hoogte!

Niet uithongeren. Vet komt dan snel(ler) terug en je krachttraining gaat zuigen.

+1 Te weinig eten gaat ten koste van stofwisseling waardoor je steeds moeilijker gaat afvallen. Niet doen!

Lees de tips nog eens goed.. Wat je nu doet is dom en dat houdt niemand vol. Je hoeft niet te lijden als je gaat afvallen.

Als je nu gewoon een voedingsschemamaakt, dan val je lachend af ipv huilend..

Terug
Naar boven