AndroidHealthClinic

realistische horror

The Shining, horrorklassieker met Jack Nickolson, maar die heb je natuurlijk al gezien.
The Blair Witch Project vind ik ook schitterend, maar je moet wel tegen de beverige amateurcamera kunnen.

The Blair Witch Project vind ik ook schitterend, maar je moet wel tegen de beverige amateurcamera kunnen.

Idd, samen met Paranormal Activity vind ik dat toch wel één van de meest enge films. Zooi als Saw en al die andere rotzooi is gewoon vies maar niet echt eng.

In TBWP en PA kun je je echt helemaal inleven.

BWP en PA boven de Saw reeks plaatsen :roflol:

Eerste twee zijn echt overgewaardeerde / gehypete zooi imo. Saw mag dan wel onrealistisch zijn maar als film een serieus niveautje hoger, dan heb ik het wel vooral over Saw I. Eng zijn geen van deze films, maar dat hangt af van de kijker natuurlijk.

^^ Vind dat je BWP en Saw echt niet kan vergelijken; is gewoon een ander (sub)genre:
BWP maakt de kijker echt bang. Hoe gaat het ook alweer: imagining the "man with the axe" is far more terrifying than seeing the "man with the axe"?
Saw laat het publiek gewoon "eeewwww, gross" zeggen. Beetje commercieel sadisme, zeg maar. Ik vind Saw echt een goede film hoor, maar zit ik op het puntje van mijn stoel ernaar te kijken? Zeker niet.

En PA is best wel oké, alleen vind ik dat de film zichzelf nogal belachelijk maakt door op het einde dat meisje te tonen. Beter hadden ze de horror niet "belichaamd", maar ja, dan zou het grote publiek weer kwaad de filmzaal uit stormen zoals bij Blair Witch het geval was.

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad een andere benadering, maar vind ze gewoon niet goed, kan voor een stuk persoonlijk zijn...

Als je serieus goede horror films wilt zien, zonder dat halloween effect moet je eens zoeken naar japanse films. Even door de taal heen bijten maar die gasten weten hoe je met een low budget een dijk van een film neer zet. Voorbeeldje. Ring kent iedereen, kijk eens de japanse versie (het origineel), stukken beter, minder bloed maar je beleving vele malen intenser.

BWP en PA boven de Saw reeks plaatsen :roflol:

Eerste twee zijn echt overgewaardeerde / gehypete zooi imo. Saw mag dan wel onrealistisch zijn maar als film een serieus niveautje hoger, dan heb ik het wel vooral over Saw I. Eng zijn geen van deze films, maar dat hangt af van de kijker natuurlijk.

Dat bedoelde ik dus ook helemaal niet met mijn post... Dat SAW op een hoger niveau ligt, dat snap ik. Wilde alleen maar zeggen dat ik wél op het puntje van mijn stoel zat bij BWP en PA in tegenstelling tot SAW. Beide natuurlijk verschillende soorten films met hun eigen doeleinden, maar vind die spanning toch wel het leukst in een horror.

Terug
Naar boven