AndroidHealthClinic

Rector verbiedt Wilders te debatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een rector die z'n studenten de vrijheid van een veilig debat niet wil ontnemen moet de Partij van de Vrijheid toch aanspreken?

Indd, ik denk dat er heel wat moslims zijn die een aanslag plannen op onze goddelijke toekomstige president dat het koninkrijk der nederlanden wil gaan redden van een Moslim-tsunami.

Als Geert zijn plannen doorzet in de toekomst zal dit niet zonder geweld gaan gebeuren, ik denk niet dat moslims er blij mee zijn als geert de islamisering weet te stoppen.

ik zit me nu echt af te vragen WIE hier de oogkleppen nog op heeft?

droom lekker verder Arnoldfan..........
:D

Belachelijke discussie ook, hereniging komt er toch nooit.

Als die Uni de veiligheid niet kan garanderen en dat teveel kosten met zich meebrengt om dat wel te doen kan ik me voorstellen dat de Uni besluit om Wilders niet te laten deelnemen aan die discussie. Wat huilenbalken denken over censuur zal die uni verder aan de reet roesten lijkt me.

Eric , lees je post nog eens éen keer door , en vertel nog eens dat het niet te maken heeft met de mening van geert,..... of dat geert geen gelijk heeft in het opvliegende caracter van vele islamitische mensen.

Als Geerts mening er bij deze rector idd niet toe zou doen, dan zou hij beveiliging niet eens in zijn gedachte hebben en evt beveiliging door geert zelf laten regelen.
Waar het op neer komt is dat de beste man inziet dat er een bepaald volkje is met ietwat te lange tenen en hier wel eens voor onrust zou gaan kunnen zorgen als reactie op iemands mening.

Eric , lees je post nog eens éen keer door , en vertel nog eens dat het niet te maken heeft met de mening van geert,..... of dat geert geen gelijk heeft in het opvliegende caracter van vele islamitische mensen.

Als Geerts mening er bij deze rector idd niet toe zou doen, dan zou hij beveiliging niet eens in zijn gedachte hebben en evt beveiliging door geert zelf laten regelen.
Waar het op neer komt is dat de beste man inziet dat er een bepaald volkje is met ietwat te lange tenen en hier wel eens voor onrust zou gaan kunnen zorgen als reactie op iemands mening.

Dat is alleen nog niet gelijk aan censuur zoals het hier wordt voorgesteld. Natuurlijk heeft die beveiligingseis te maken met de mening van Wilders en het is triest dat zulke maatregelen genomen moeten worden (wat ik ook al neergezet heb). Maar het gaat te ver om te denken dat die Uni wel vertegenwoordigers van het VB aan het woord laat maar bij Wilders er onderuit wil komen door met een smoesje te komen over beveiliging. Klinkt niet erg logisch lijkt me.

Dat is alleen nog niet gelijk aan censuur zoals het hier wordt voorgesteld. Natuurlijk heeft die beveiligingseis te maken met de mening van Wilders en het is triest dat zulke maatregelen genomen moeten worden (wat ik ook al neergezet heb). Maar het gaat te ver om te denken dat die Uni wel vertegenwoordigers van het VB aan het woord laat maar bij Wilders er onderuit wil komen door met een smoesje te komen over beveiliging. Klinkt niet erg logisch lijkt me.

eens :thumb: , aan de andere kant vind ikzelf dat ze het gewoon door moeten laten gaan. Geert heeft imo genoeg aan zijn eigen PB-ers en een evt actie waarvoor gevreesd wordt zal toch tegen Geert gericht zijn en niet tegen de Uni.

Ik denk zelf nl dat ook dit weer een foute gedachte is van vele linkse mensen "laten we ze maar niks in de hand spelen" ,.... waarom ? Ik vind dat men dan vanuit hun andere standpunt moet werken "iedereen is gelijk, en we zijn allemaal mensen" en er met die gedachte vanuit kunnen gaan dat mensen zich kunnen beheersen en zich volwassen kunnen gedragen door niet geweldadig te reageren, maar zoiets (een mening recht tegenover die van hun) gewoon links te kunnen laten liggen.

Als dat niet meer kan,.... dan zijn we ver heen,.... of het bewijst iets, maar dat laat ik voor één ieder over om voor zichzelf te beredeneren.

Waarom VB wel en wilders niet ???
Verder hebben ze het gewoon over vlaanderen en nederland, en niet over immigranten of religie. Belachelijk dat sommige groepen(jaja, de linksen!) hier aanstoot mee zou nemen en mss de boel onveilig maken.

Verder hebben ze het gewoon over vlaanderen en nederland, en niet over immigranten of religie. Belachelijk dat sommige groepen(jaja, de linksen!) hier aanstoot mee zou nemen en mss de boel onveilig maken.

het noemen van de naam Wilders, is alleen al goed voor wilde fantasieen!
:D

• Topic Starter Topic Starter

Tja Wilders staat nog net iets hoger aangeschreven bij de extremisten dan vlaams belang.

Wilders wou zelf toch niet komen (toegegeven door organisatoren) en indien hij zou gekomen zijn dan moest het auditorium de dag ervoor reeds gescreend worden. Iedereen die op de universiteit in Gent zit weet dat dit gewoon onmogelijk is aangezien alle auditoria steeds gebruikt worden aangezien de universitaire ruimtes de groei van het studentenaantal niet meer kunnen dragen.

Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter gaat klacht indienen voor slagen en verwondingen naar aanleiding van de rellen van gisteravond in Gent. Aan het universiteitsgebouw aan de Blandijnberg kwam het tot een confrontatie tussen Dewinter, leden van Voorpost en actievoerders van linkse studentenverenigingen. Die laatsten wilden een debat van de Nationalistische Studentenvereniging (NSV) verhinderen.

Waterkanon
Na overleg met de rector en de politie liep Dewinter met zijn medestanders toch op de ingang af. Bij de gewelddadige confrontatie werden er langs beide kanten geduwd, getrokken en werden er klappen uitgedeeld. Met behulp van ordetroepen en het waterkanon werden de groepen uiteengedreven. Beide kampen beweerden achteraf dat de gewelddaden het gevolg waren van provocaties van de tegenpartij.

"Enorm verbaasd"
De Gentse universiteit beraadt zich nu over de organisatie van dergelijke manifestaties en mogelijke maatregelen. "De grimmige sfeer en het gebruikte geweld hebben me enorm verbaasd. Het zou van 1971 geleden zijn dat de universiteit met dergelijke hardhandige manifestatie te maken kreeg", zegt rector Paul Van Cauwenberge.

"Het gebruik van geweld was het slechts mogelijke scenario voor de afloop van het incident. De hardhandigheid van de confrontatie is voor ons een nieuw gegeven. We moeten ons dan ook beraden over eventuele gelijkaardige aanvragen. De universiteit is een open en pluralistische instelling waar alle verenigingen hun mening kunnen uiten. Het debat is om die reden ook toegelaten. Ik had wel eerder beslist om Geert Wilders (de Nederlandse politicus was vorige week aangekondigd op het debat; nvdr) niet toe te laten, omdat de universiteit niet kon voldoen aan de veiligheidseisen", aldus nog Van Cauwenberghe.

"Bril gebroken"
De materiële schade aan het universiteitsgebouw valt mee volgens de rector, die bij het incident zelf lichte verwondingen opliep. "Ik werd onder de voet gelopen tijdens de confrontatie tussen beide kampen. Mijn bril is gebroken en ik heb mijn knie en rug bezeerd. Het voornaamste is dat er niemand zwaargewond is geraakt", besluit Van Cauwenberge.

Het was de eerste keer dat het NSV de toelating had gekregen van de rector om een debat te organiseren in de gebouwen van de universiteit. Op het debat gingen onder meer Filip Dewinter en Jean-Marie Dedecker praten over de samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen. (belga/svm)

:o

:roflol: Maar goed dat Wilders niet gegaan is dan...

Haha ik had voor de Kroon afgesproken met een vriendin om 19.15. Stond daar blijkbaar al vol met rechtsen en plots kwam de winter daar ook toe om exact hetzelfde uur als wij hadden afgesproken. Je kon sowieso al voelen aan de sfeer dat er wat te gebeuren stond.

Haha ik had voor de Kroon afgesproken met een vriendin om 19.15. Stond daar blijkbaar al vol met rechtsen en plots kwam de winter daar ook toe om exact hetzelfde uur als wij hadden afgesproken. Je kon sowieso al voelen aan de sfeer dat er wat te gebeuren stond.

vol linkse zeker?
Rechts gaat dewinter toch niet aanvallen?

De economie staat op instorten en men maakt zich druk om VB.

Economie ? Kan je dat opeten ?

Wilders sucks big time.

Tussen de zinnen door lezen jongens: de veiligheid kan niet gegarandeerd worden. Willen jullie ook weten waarom? Zal het even uitleggen: elk vreedzaam debat van rechts (waar iedereen in een vrije democratie toch recht op zou moeten hebben) word op geweldadige wijze steeds verstoort en tegengehouden door Gentse (extreem-)linkse activisten. Gent barst werkelijk van dat tuig, en ze doen niets liever dan rellen en anarchisme uitoefenen (wat hun ideologie is).

Ik ben zeker niet de grote vriend van een Dewinter of een Wilders, maar ze hebben wel rechten die gerespecteerd dienen te worden. De anti-fascisten bij (extreem-)links bestrijden extreem-rechts met fascistische acties, ironisch niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven