XXL Nutrition

Rector verbiedt Wilders te debatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als extreem-links constant knokploegen op je afstuurt, moet je je dan als makke lammetjes in elkaar laten rammen?

Que ? Van waaruit haal je dat nu ? Heb je het specifiek over dit kwestie ?

Hier stonden ze maar aan de ingang en hebben de nsv leden toch doorgezet 'met de nodige duw en trek werk' zoals ze het zelf omschrijven.

Que ? Van waaruit haal je dat nu ? Heb je het specifiek over dit kwestie ?

Hier stonden ze maar aan de ingang en hebben de nsv leden toch doorgezet 'met de nodige duw en trek werk' zoals ze het zelf omschrijven.
Ze hadden het recht om daar te zijn en binnen te gaan. Dus normaal dat je dat dan probeert. Het zijn geen mietjes hé.

PS: van die site:

"In die brief staat te lezen dat het nsv alle geweld en racisme veroordeelt en zich excuseert voor mogelijke misstappen in het verleden"

Dus hoezo gewelddadige racistische organisatie? Als zij zich in het verleden fysiek hebben moeten verdedigen tegen gewelddadige acties van extreem-links, dan is dat niet hun fout.

In België zijn diegenen die het hardst roepen over "verdraagzaamheid" het minst verdraagzaam...

Wat is je punt dan eigenlijk ? Je zei eerst dat extreem linksen knokploegen organiseren tegen hen. Knokploeg =/= betoging hé. Tuurlijk mogen ze proberen binnen te gaan, maar een schermutseling is dan onvermijdelijk (en mijn inziens noch het schuld van rechts noch het shculd van links).

En tuurlijk zal nsv zoiets zeggen, ze gaan toch moeilijk het tegenovergestelde zeggen ?
Zij hebben in het verleden racistisch popaganda verspreidt. Wat heeft dat te maken met verdediging tegen links ?

Ugent heeft een beslissing gemaakt en ze zijn niet-officieel bevonden, klaar. En ik geloof dat ze wel meer dan genoeg redenen hadden daarvoor.

(ooit zal ik een nsv fuif binnendringen en u eens aantonen met beeldmateriaal dat ze gezamenlijk naar oude nazistische militaire liedjes luisteren :p)

Laatst bewerkt:
Wat is je punt dan eigenlijk ? Je zei eerst dat extreem linksen knokploegen organiseren tegen hen. Knokploeg =/= betoging hé.
Linkse extremisten zijn erger dan het NSV. Die laatste wil in principe alleen aanvaard worden en een mening uiten. Dat mag dan blijkbaar niet van het extreem-links gespuis.

Tuurlijk mogen ze proberen binnen te gaan, maar een schermutseling is dan onvermijdelijk (en mijn inziens noch het schuld van rechts noch het shculd van links).
Iemand die anderen de vrijheid gaat afnemen, terwijl dit niet wettelijk is, is altijd de schuldige.

En tuurlijk zal nsv zoiets zeggen, ze gaan toch moeilijk het tegenovergestelde zeggen ?
? Als je je wilt profileren als racist en knokker dan doe je dat toch gewoon? Maar dat is niet hun doel. Natuurlijk zullen er tussen zitten die racistisch zijn, maar daar heeft het bestuur natuurlijk niet 100% vat op.

Zij hebben in het verleden racistisch popaganda verspreidt. Wat heeft dat te maken met verdediging tegen links ?
Ik heb die propaganda nooit gezien dus kan er niet over oordelen. Racisme keur ik altijd af. Ik merk daar tot nu toe echter niet veel van bij NSV. Ze zijn gewoon Vlaams-nationalistisch, klaar.

Ugent heeft een beslissing gemaakt en ze zijn niet-officieel bevonden, klaar. En ik geloof dat ze wel meer dan genoeg redenen hadden daarvoor.
Natuurlijk hebben ze die beslissing genomen, degene die de beslissing moesten nemen waren zelf links. Democratie noemen ze dat.

(ooit zal ik een nsv fuif binnendringen en u eens aantonen met beeldmateriaal dat ze gezamenlijk naar oude nazistische militaire liedjes luisteren :p)
Dat is gewoon ziek, maar eerst zien en dan geloven.

Je verdraait mijn woorden BigT. Linkse organisaties zijn niet tegen vrijheid van meningsuiting, ze zijn tegen(!) racistische en gewelddadige groeperingen zoals het NSV. Je kan die karaktertrekken van het NSV in twijfel trekken, maar ze zijn nog steeds zo officieel bevonden. (door links ? Dat weet ik niet, maar het is weer typisch dat het altijd 'links' moet zijn als het niet in je straatje past...heb ik de indruk).

NSV wilt officieel lid worden van de Ugent, dus ze zullen nooit zeggen dat ze racistisch en gewelddadig zijn natuurlijk.

Je verdraait mijn woorden BigT. Linkse organisaties zijn niet tegen vrijheid van meningsuiting, ze zijn tegen(!) racistische en gewelddadige groeperingen zoals het NSV.
Voor mijn part haten ze het NSV, dat is hun recht. Wat niet hun recht is, is de vrije toegang versperren tot de universiteit, zodat mensen die ergens legaal aanwezig zijn, niet verder kunnen gaan en een debat voeren over zaken waar zij belang aan hechten. Wat ook niet kan, is diezelfde mensen fysiek aanvallen, alleen omdat zij het niet eens zijn met de mening van een ander. Niks woorden verdraait dus. Ze hebben de vrije meningsuiting tegengehouden, alleen omdat zij de NSV racistisch achten. En zelfs als de NSV racistisch zou zijn, dan nog is het niet aan hun om de NSV aan te pakken, en zeker niet met geweld.

Je kan die karaktertrekken van het NSV in twijfel trekken, maar ze zijn nog steeds zo officieel bevonden. (door links ? Dat weet ik niet, maar het is weer typisch dat het altijd 'links' moet zijn als het niet in je straatje past...heb ik de indruk).
Het is zwart op wit bewezen dat de beoordeling gebeurd is door een voornamelijk links bestuur. Waarom denk je dat dat bestuur tot nu toe alleen linkse verenigingen heeft opgenomen? Gent is grotendeels een linkse stad (helaas).

NSV wilt officieel lid worden van de Ugent, dus ze zullen nooit zeggen dat ze racistisch en gewelddadig zijn natuurlijk.
Ofwel past het niet in JOUW straatje dat ze eigenlijk niet racistisch zijn... dat kan ook natuurlijk. Ik heb van jou tot nu toe geen enkel bewijs gezien van racistische uitingen door het NSV, veelzeggend...

Voor mijn part haten ze het NSV, dat is hun recht. Wat niet hun recht is, is de vrije toegang versperren tot de universiteit, zodat mensen die ergens legaal aanwezig zijn, niet verder kunnen gaan en een debat voeren over zaken waar zij belang aan hechten. Wat ook niet kan, is diezelfde mensen fysiek aanvallen, alleen omdat zij het niet eens zijn met de mening van een ander. Niks woorden verdraait dus. Ze hebben de vrije meningsuiting tegengehouden, alleen omdat zij de NSV racistisch achten. En zelfs als de NSV racistisch zou zijn, dan nog is het niet aan hun om de NSV aan te pakken, en zeker niet met geweld.

Ik ken mijn wetgeving niet zo goed, maar ik denk wel dat de vrije toegang versperren in de vorm van een betoging wel mag. (anders hadden de nsv'ers gewoon de flikken bijgeroepen toch en hadden de flikken de rode jongens verwijderd omdat hun actie illegaal was, denk je niet ?).
Het is nog steeds onduidelijk wie er eerst begonnen is. Maar je zag de nsv'er praten : als ze de toegang versperren, gaan we er toch zowiezo door. (maw een schermutseling is onvermijdelijk en de oorzaak ervan ligt niet bij de linksen). Elke studentenvereniging heeft het recht om te betogen bij een beslissing dat de unief maakt of op de 1 of andere manier over het unief gaat, wat het ook moge zijn. (dat is een onderdeel van hun activiteiten :o)

Het is zwart op wit bewezen dat de beoordeling gebeurd is door een voornamelijk links bestuur.

Bron ?

Ofwel past het niet in JOUW straatje dat ze eigenlijk niet racistisch zijn... dat kan ook natuurlijk. Ik heb van jou tot nu toe geen enkel bewijs gezien van racistische uitingen door het NSV, veelzeggend...

Ik heb ook geen bewijs. Ik zeg enkel dat ze racistisch werden bevonden doort unief zelf en daarom geen officieel lid zijn.

Persoonlijk vind ik het een beetje flauw om mensen de toegang te ontzeggen tot iets dergelijks. Ookal is het niet verboden. Ik hou wel van het recht om te gaan en te staan waar ik wil. Ik mag in godsnaam hopen dat mensen die aan de uni studeren meer mogelijkheden zien dan fysieke versperring.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik een hele berg van die linkse activisten zou missen als kiespijn. Net zoals het gros van de NSV'ers wss.

Er waren geen andere mogelijkheden. Wat is het punt dat ze nadien een klacht invoeren terwijl het debat al passeert is ? Debat zou in eerste plaats al niet moeten plaatsvinden, zo simpel ligt dat in elkaar.

NSV = geen lid Ugent = verboden om audi te huren. (jaja, zo simpel dus!)

Er waren geen andere mogelijkheden. Wat is het punt dat ze nadien een klacht invoeren terwijl het debat al passeert is ? Debat zou in eerste plaats al niet moeten plaatsvinden, zo simpel ligt dat in elkaar.

NSV = geen lid Ugent = verboden om audi te huren. (jaja, zo simpel dus!)

De vraag is wie die regel in stand zou moeten houden, of moeten voorkomen dat deze wordt overtreden.
Ik denk dat een universitaire geleding daar betere wegen voor zou moeten kennen, hoezeer ik waarschijnlijk de standpunten van de NSV veracht.

Ze hadden toestemming van een van de hoogste organen binnen de uni, als ik het goed begrijp.
Voltaire is weinig bekend onder 'de linksen' aldaar?

Unief is geen dictatoriaal bewind van de rector. Je hebt verschillende organen die beslissingen uitvoeren, oa het PFK dat ervoor zorgt wie wel of niet erkend wordt aan het unief. Of het bestuurcollege dat niet akkoord kan gaan met het PFK. De rector kan wel niet van de ene dag op de andere een zaal laten verhuren door de nsv terwijl het geen officieel lid is.

Laatst bewerkt:
Vanacht zag ik op het St Pietersplein NSV lopen met hun vlag van gent en gekke pakjes. Werden ze opnieuw aangevallen door paar linksen... Heb ze zich nauwelijks zien verweren, enige slagen kwamen van linksen. Zo'n enorme relbende lijkt het me toch niet hoor Cyan

Unief is geen dictatoriaal bewind van de rector. Je hebt verschillende organen die beslissingen uitvoeren, oa het PFK dat ervoor zorgt wie wel of niet erkend wordt aan het unief. Of het bestuurcollege dat niet akkoord kan gaan met het PFK. De rector kan wel niet van de ene dag op de andere een zaal laten verhuren door de nsv terwijl het geen officieel lid is.

Ik snap dat de rector geen alleenheerser is, maar dan lijkt het me dat de geledingen zich daar beter op kunnen storten: zorg dat die rector gekicked wordt ofzo, als deze de regels zo aan z'n laars lapt.
Ik vind dit persoonlijk nauwelijks uni-waardig.

Ik ken mijn wetgeving niet zo goed, maar ik denk wel dat de vrije toegang versperren in de vorm van een betoging wel mag. (anders hadden de nsv'ers gewoon de flikken bijgeroepen toch en hadden de flikken de rode jongens verwijderd omdat hun actie illegaal was, denk je niet ?).
Het is nog steeds onduidelijk wie er eerst begonnen is. Maar je zag de nsv'er praten : als ze de toegang versperren, gaan we er toch zowiezo door. (maw een schermutseling is onvermijdelijk en de oorzaak ervan ligt niet bij de linksen). Elke studentenvereniging heeft het recht om te betogen bij een beslissing dat de unief maakt of op de 1 of andere manier over het unief gaat, wat het ook moge zijn. (dat is een onderdeel van hun activiteiten :o)
Je mag alleen een ingang versperren bij een staking. Bij een betoging zal het ook wel gebeuren, maar de eigenaar/zaakvoerder/verantwoordelijke van het gebouw kan dan gewoon politie bellen zodat betogers verwijderd worden van de ingang zodat die weer vrij is. In dit geval had politie de hele linkse bende moeten arresteren, met name omdat ze geweld gebruikten.

Ik heb ook geen bewijs. Ik zeg enkel dat ze racistisch werden bevonden doort unief zelf en daarom geen officieel lid zijn.
Men zou beter een onafhankelijk orgaan laten uitmaken of het NSV al dan niet racistisch kan genoemd worden. De mensen die het NSV moeten beoordelen zijn niet te vertrouwen en willen alleen linkse of uiterst linkse organisaties toelaten. Dat is geen goed uitgangspunt.

Vanacht zag ik op het St Pietersplein NSV lopen met hun vlag van gent en gekke pakjes. Werden ze opnieuw aangevallen door paar linksen... Heb ze zich nauwelijks zien verweren, enige slagen kwamen van linksen. Zo'n enorme relbende lijkt het me toch niet hoor Cyan

NSV is geen relbende, dat zeg ik ook niet.
Maar specifiek op dit gebeurtenis: dewinter kwam wel met een man of 30 (samen met voorzitter van Voorpost, leden van voorpost en fsa leden en nsv leden).

Ik snap dat de rector geen alleenheerser is, maar dan lijkt het me dat de geledingen zich daar beter op kunnen storten: zorg dat die rector gekicked wordt ofzo, als deze de regels zo aan z'n laars lapt.
Ik vind dit persoonlijk nauwelijks uni-waardig.

Morgen komt er een gesprek tussen studentenverenigingvoorzitters en de rector, dus tzal voor 'once and for all' duidelijk worden hoe dat het allemaal precies in elkaar zit.

Bij een betoging zal het ook wel gebeuren, maar de eigenaar/zaakvoerder/verantwoordelijke van het gebouw kan dan gewoon politie bellen zodat betogers verwijderd worden van de ingang zodat die weer vrij is. In dit geval had politie de hele linkse bende moeten arresteren, met name omdat ze geweld gebruikten.

Maar ze gebruikten toch géén geweld wanneer ze daar gewoon vooraan stonden ?
Normaal gezien werden alle ingangen versperd en dat wist de flikken ook. Dus dat mag en kennelijk heeft de rector niks gezegd. Betoging was gewoon op en top legaal. Een dertigtal nsv'ers zijn toch binnengeraakt via de zij-ingang (slecht bewaakt) en ze gingen een auditorium binnen en werden daar opgesloten. (anders zou er een 'gevecht' onstaan tussen de 2 grote groepen). Er ontstond pas hevigheid toen dewinter en z'n matties door de voordeur stormden.

Grappig feit (of misschien triest voor u :p) : ze gaan een aanvraag indienen aan de pfk om de nsv 10 jaar lang weg van de unief te houden omdat de nsv'ers die deur van de audi zowat kapot hebben geschopt :p

Laatst bewerkt:
Maar ze gebruikten toch géén geweld wanneer ze daar gewoon vooraan stonden ?
Normaal gezien werden alle ingangen versperd en dat wist de flikken ook. Dus dat mag en kennelijk heeft de rector niks gezegd. Betoging was gewoon op en top legaal. Een dertigtal nsv'ers zijn toch binnengeraakt via de zij-ingang (slecht bewaakt) en ze gingen een auditorium binnen en werden daar opgesloten. (anders zou er een 'gevecht' onstaan tussen de 2 grote groepen). Er ontstond pas hevigheid toen dewinter en z'n matties door de voordeur stormden.
Je lijkt opnieuw rond de pot te draaien de de zaken om te keren. Betogen is ok, geweld gebruiken niet. Het is de taak van politie om geweld tegen te houden en de toegang vrij te maken voor wie recht heeft binnen te gaan. Het is misgelopen omdat linkse betogers geweldadig waren en politie er niet in slaagde dat geweld onder controle te krijgen. Dat Dewinter dan toch probeert om binnen te gaan lijkt mij onder gegeven omstandigheden perfect normaal. Als je voelt dat je onrecht wordt aangedaan dan doe je nu eenmaal impulsieve dingen. Niet geheel onbegrijpelijk, zeker gezien het ook geen p*ssy's zijn die met zich laten lachen.

Grappig feit (of misschien triest voor u :p) : ze gaan een aanvraag indienen aan de pfk om de nsv 10 jaar lang weg van de unief te houden omdat de nsv'ers die deur van de audi zowat kapot hebben geschopt :p
Ach het NSV is voor mij geen belangrijk punt. Het gaat mij om de vrije meningsuiting en de manier waarop daarmee wordt omgegaan in België. En dat is zeker niet goed.

Ben ik eigenlijk de enige die Belgische debatten lichtzinnig opvat. Betogen daar in het zuiden worden altijd monotoon en snel uitgesproken en soms lijkt het wel alsof politici te weinig drive in hun uitstraling hebben zitten.

De politie wist van de ingang versperring. Dus ik neem aan dat het mag.

Dewinter had juist géén recht om door de bende te gaan. Dat is pas een gewelddadige daad. Als ze het recht hadden om binnen te mogen, dan hadden de flikken wel de linksen eerst opzijgeschoven.

Ik merk ook op: als links geweld gebruikt, dan is het hek van de dam. Als rechts geweld gebruikt, dan zijn het 'geen mietjes'.

De politie wist van de ingang versperring. Dus ik neem aan dat het mag.
Zoals ik zei, het was eerder een kwestie van het niet onder controle krijgen van de situatie. Politie heeft gefaald.

Dewinter had juist géén recht om door de bende te gaan. Dat is pas een gewelddadige daad. Als ze het recht hadden om binnen te mogen, dan hadden de flikken wel de linksen eerst opzijgeschoven.
Ik zeg niet dat hij "het recht" had, ik zeg dat het begrijpelijk is, gezien het onrecht dat hen wordt aangedaan. Namelijk het aan banden leggen van de vrije meningsuiting door extreem-linkse fascisten en anarchisten.

Ik merk ook op: als links geweld gebruikt, dan is het hek van de dam. Als rechts geweld gebruikt, dan zijn het 'geen mietjes'.
Wel, het is zo dat extreem-rechts daar in principe niet was om te vechten, maar om te debatteren. Waarom stond extreem-links daar met messen en knuppels? Was dat om vreedzaam te betogen?

En laten we de zaken eens omdraaien: wat als extreem-links een debat zou willen voeren, en aan de ingang zou extreem rechts dit voorkomen en de weg blokkeren. Wanneer extreem-links dan toch zou proberen binnengaan, en extreem-rechts zou geweld gebruiken om te vermijden dat zij hier in slagen. Wat zou jouw reactie dan zijn? Je zou waarschijnlijk roepen dat rechts de democratie aanvalt, het recht op vrije mening kapot maakt, je zou roepen dat het fascisme opnieuw opduikt etc. Dus als extreem-rechts het zou doen zou jij heel anders redeneren. En trouwens zou de publieke opinie en de pers dan ook heel ander reageren. En terecht trouwens, maar toch gebeurd dit niet bij links. Daarbij wordt dan op heel andere wijze gereageerd. En daar zit het hele probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven