AndroidHealthClinic

Reden schouder blessure

twerpmuck

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
70kg
Hallo,

Toen ik begon met fitnessen was ik 1 van die sukkels die geen idee had hoe hij oefeningen moest doen, ik denk dat jullie allemaal nu wel iemand in jullie hoofd hebben.
Ik hield heel erg van chest, wou heel graag een grote chest hebben. Maar ik had geen vooruitgang, tot ik merkte dat ik de bewegingen helemaal fout deed. Ik ging in plaats van chest naar voren, helemaal plat op de bank liggen. Waardoor ik heel veel druk op mijn schouder heb gezet, ik heb daar nu nog steeds last van. En kan nu bijna geen chest meer trainen. Ik ga over 3 weken naar de dokter (weinig plaats). Maar zou willen weten of iemand hier (miss dokter of fysio) weet welke oefeningen in kan doen om het beter te maken.
En of iemand chest oefeningen weet waar ik mijn schouders niet heel erg voor belast.

Dank je wel

Ligt het probleem misschien aan je algemeen postuur? Teveel focus op de voorkant van je lichaam t.o.v de achterkant?
Anders gewoon je borsttraining laten, als het teveel pijn doet moet je jezelf er zeker niet proberen doorpushen.

Daarna, eens je genezen bent misschien leren je rug te archen voor je een press oefening doet, decline neemt ook weer wat weg van je schouders.

Wat voor last heb je? Tijdens oefening of ook daarbuiten, tijdens rust?

Ik weet niet of het nog helpt, maar rotator cuff warming up kan wellicht wat helpen, sowieso voor de training. Maar al je teveel last hebt moet je maar even je schouder niet of minder belasten.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb vooral last als ik die oefening doe en de dag na chest voel ik het ook als ik beweeg.
En nee het is geen spierpijn en is net tussen mijn schouder en chest aan de boven kant.
Ik doe de laatste tijd veel schouder dislocation, geen idee of het echt werkt. Nu voel ik bv niks omdat ik al 5 dagen geen chest heb gedaan en die dag deed het wel pijn. Ben dus nu ook bang dat ik het weer overbelast doe (ik doe de beweging nu wel juist)

• Topic Starter Topic Starter
bump :d

Terug
Naar boven