AndroidHealthClinic

Reina's vetverlieslog

Reina

Cool Novice
Waardering
8
Lengte
1m64
Massa
59kg
Ik ben al een beste tijd aan het proberen mijn vet% naar beneden te krijgen, ongeveer vanaf februari 2010. En het gaat met pieken en dalen! Kilo's eraf, kilo's erbij, weer kilo's eraf...

Op zich nu wel zo'n 10kg afgevallen & vetpercentage met 9% naar beneden. Het mag me allemaal wat sneller & liefst met minder schommelingen. Uit ervaring weet ik dat ik niet té diep moet gaan.

Mijn huidige gegevens:
1.64
65kg
Vet 22%
VVM 50,7 kg

Mijn doelen:
Vet 16%
60kg
VVM 50,4 kg

Training:
3-4x pw FB krachttraining
Cardio: hardlopen, wielrennen, spinning, skaten, touwtje springen etc.

Voeding:
Volgt.

Het tijdspad waarin ik mijn doelen ga bereiken, maakt me niet zo heel veel uit, als ik ze maar bereik! Ik weet dat het bij mij allemaal erg langzaam gaat, maar ik heb geduld!

Ik ben nog aan het rekenen met mijn voedingsschema dus dat zal ik hier nog aanvullen.

Alle commentaar is welkom!

Lukt het een beetje met je voeding, je zou alvast kunnen posten wat je alvast hebt, misschien kan men je wat helpen.

Veel succes met je doelen, volhouden. Ik zal je volgen.

• Topic Starter Topic Starter
Het heeft even geduurd, maar hierbij mijn voedingsschema. Ik zit al heel lang op een plateau en hoop hier uit te gaan komen!

Ontbijt om 7u:
Water, havermout (70g), magere kwark (100g), whey isolaat (25g).
378 kcal

Maatijd 2 om 11u:
1x voedingssupplement (soort multi).
Groentesalade van o.a. veldsla, paprika, tomaten, augurken, radijsjes, kidney beans, komkommer, provençaalse kruiden.
221 kcal

Maaltijd 3 om 13u:
Magere kwark (250g), aardbeien (150g), blauwe bessen (150g), gemengde ongezouten noten (35g).
432 kcal

Maaltijd 4 om 16u:
2 volkoren boterhammen, halvarine, komkommer/aardbei/rauwkost.
387 kcal

-- training --

Maaltijd 5 om 20u:
Gekookte groenten met een beetje kaas en kruiden.
207 kcal

Totaal:
1625 kcal
112g eiwit
214g kh
37g vet
Verhouding: 27% / 52% / 20%

Wie kan me helpen met:
- timing: overdag eet ik relatief veel, 's avonds weinig. Maar op zich zit ik met 1625 kcal niet te hoog en kan ik nog wat toevoegen 's avonds?
- als ik uit mijn platau wil komen.. dan moet ik neem ik aan minderen in koolhydraten? Dus minder havermout (70g = schatting) 's morgens en brood weglaten/ vervangen door... ?

Mijn onderhoud is ongeveer 2100 kcal.

Ik zie hier echt geen 112 gram eiwitten staan... Ik zou s'avonds een shake toevoegen caseine of toch nog kwark

Nog meer mensen advies over mijn voedingsschema?

Op zich bevalt het schema wel. Moet het even afwegen, maar denk dat ik nooit aan 70g havermout kom en juist iets meer noten (50g ipv 35g), dus ik zal iets hoger in vet en iets lager in KH uitkomen.

Ik zal nadenken over toevoegen van caseine shake. Daar heb ik op zich niet zo'n problemen mee. Kwark vind ik super lekker, maar at op een gegeven moment gewoon te veel kwark (2x 500g per dag) en dat lag een beetje zwaar op de maag.

Vandaag weer getraind en was wel leuk. Er vroeg zelfs een kerel aan mij of ik even naar zijn bicep curl techniek wilde kijken, haha! Was nog genoeg aan te verbeteren...
Ik let erop dat ik vanaf nu echt elke keer mijn cardio achter de krachttraining aan doe, want dat wilde ik voorheen nog wel eens overslaan.

Pff... ik maak me nu op voor een hardlooptraining van ruim anderhalf uur!

Met nog verse spierpijn in mijn bovenbenen van de training van gister. Maar ja, dat loop ik er wel uit hoop ik. Heb nog nooit langer dan een uur non-stop achter elkaar gelopen, dus ben benieuwd!

Gewicht gaat redelijk. Het gaat wel erg langzaam. Is nu ongeveer een half kilootje af.

Pff... ik maak me nu op voor een hardlooptraining van ruim anderhalf uur!

Met nog verse spierpijn in mijn bovenbenen van de training van gister. Maar ja, dat loop ik er wel uit hoop ik. Heb nog nooit langer dan een uur non-stop achter elkaar gelopen, dus ben benieuwd!

Gewicht gaat redelijk. Het gaat wel erg langzaam. Is nu ongeveer een half kilootje af.
Half kilootje in welke tijdsduur?
Spierpijn = spier nog niet hersteld = rust
je zou je cardiotraining maximaal een uur onafgebroken moeten uitvoeren,niet langer
Ik ben ook bezig met vetverlies bekijk mijn log ook eens zou ik zeggen!

http://forum.dutchbodybuilding.com/f253/yessur-burn-my-fat-feed-my-muscles-276941/

Succes meid ;) ga t volgen

Half kilootje in welke tijdsduur?
Spierpijn = spier nog niet hersteld = rust
je zou je cardiotraining maximaal een uur onafgebroken moeten uitvoeren,niet langer
Ik ben ook bezig met vetverlies bekijk mijn log ook eens zou ik zeggen!

http://forum.dutchbodybuilding.com/f253/yessur-burn-my-fat-feed-my-muscles-276941/

Een halve kilo in ongeveer 2 weken. Ik weet het, gaat heel erg langzaam! Maar toch daal ik ook steeds wel in mijn vet% terwijl mijn gewicht redelijk gelijk blijft. Mijn VVM is zelfs gestegen. Ik merk ook geen krachtverlies. Betekent dat dat ik dicht op onderhoud eet?

Als ik harder zou willen gaan, dan alle KH eruit & EW toevoegen?

Ik cardio normaliter ook niet meer dan een uur, dit was een uitzondering. Had wel goed gegeten, wat ook helpt. En het ging best goed!

Ik ga je log even bekijken en zal je volgen!

Dank je! :)

Update:ziek! :( ... En ik ben nooit ziek!
Keelpijn, hoofdpijn, koorts, brak geslapen, slapjes, warm/koud...

Ik wilde echt heel graag gaan trainen vandaag, maar na intensief en lang beraad met mezelf leek het me toch echt beter om vanavond mijn bed in te kruipen. Daar baal ik echt van zeg! Ik zit nu echt op de klok te kijken: ik kan nu nog gaan als ik snel ben... maar ik moet mezelf echt tegenhouden het niet te doen.

Maar heb vandaag op zich wel een flinke cardio work-out gedaan (45 km fietsen... moest toch thuiskomen).

Afgelopen dagen wel goed en lekker getraind. Op zich goed gevoel na de training.

Morgen een dag rust (sportschool dicht) en dan er vrijdag weer tegenaan.

Voeding: mwah, gaat. Vandaag afgeweken van mijn schema. Morgen weer oppakken. Weeg nu wel rond de 64, dus gewicht gaat langzaam naar beneden, vet% hopelijk ook. Over een week of 2 weer een meting denk ik.

Sinds maandag weer een beetje aan het trainen. Valt echt tegen en ik baal er flink van! Voornamelijk conditioneel een terugslag. Dat kost me weken om weer op te bouwen.

Was afgevallen door het ziek zijn, maar met normaal voedingspatroon zit ik weer op mijn 64 kilo. Ik blijf doorgaan...

Ik zie maar iets van 75 gram eiwit in je schema.. dit is te weinig.

Ik zou eerder op een 40% eiwit, 30% koolhydraten en 30% vetten gaan zitten. Als je nog een stap verder wil gaan kan je deze high-carb dagen ook nog gaan afwisselen met echte low-carb dagen met 50% eiwit, 10% koolhydraten en 40% vet.
Op trainingsdagen eet je dan high-carb en op niet trainingsdagen low-carb.

Ik zou eerder op een 40% eiwit, 30% koolhydraten en 30% vetten gaan zitten. Als je nog een stap verder wil gaan kan je deze high-carb dagen ook nog gaan afwisselen met echte low-carb dagen met 50% eiwit, 10% koolhydraten en 40% vet.

Hey, dank je wel! Ik ga er naar kijken. Maar omdat ik geen vlees/vis etc. eet, zal dat dan wel uit supplementen moeten komen. Zal kijken of ik casseïne kan toevoegen.

Ik moet eff gaan rekenen met een 40/30/30 schema en met een 50/10/40 schema. Help.. 10% KH klinkt wel erg weinig! Ik zal mijn nieuwe schema's hier posten! Low-carb ook op cardiodagen?

Low-carb werkt trouwens wel goed voor me denk ik.

Met afvallen gaat het nu heel wisselend. Zit al dagen enorm te schommelen ergens tussen 62,5 en 64,5 kilo. Kan er geen peil op trekken. Vet% was ook gestegen, dus daar baalde ik flink van.

je haalt de woorden uit me mond goos :p

---------- Post added vr 17 jun 2011 at 11:52 ----------

Reina, wat zijn je doelen eigenlijk? ik zag wel dat je bf% omlaag wilt enz, maar wil je ook een opgepompte bodybuilder worden of gewoon fit en gezond zijn?
verschillende doelen = verschillende trainingen he... logisch...

Als je bezig bent je vetpercentage te verlagen, lijkt het me sowieso vrij sterk dat je ondertussen een 'opgepompte bodybuilder' wordt. Is dus het laatste om je zorgen over te maken. ;)

Als je bezig bent je vetpercentage te verlagen, lijkt het me sowieso vrij sterk dat je ondertussen een 'opgepompte bodybuilder' wordt. Is dus het laatste om je zorgen over te maken. ;)

nee nee dat bedoel ik niet
ik vroeg me alleen af wat voor doelen je voor ogen hebt en dus je wat voor eindresultaat wilt?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

OF

Ahaa, maar waarom zou je daarom andere manier van trainen nodig hebben?

niet logisch? verschillende doelen, verschillende trainingen

een voetballer gaat geen volleyballers training doen maar een voetballers training

maarja als je nog hulp wilt of info zeg gewoon wat je doel is, anders blijf ik wel weg hier :)

je haalt de woorden uit me mond goos :p

---------- Post added vr 17 jun 2011 at 11:52 ----------

Reina, wat zijn je doelen eigenlijk? ik zag wel dat je bf% omlaag wilt enz, maar wil je ook een opgepompte bodybuilder worden of gewoon fit en gezond zijn?
verschillende doelen = verschillende trainingen he... logisch...

Mijn einddoel ben ik nog niet zo mee bezig. Wil eerst goed droog komen te staan. En dat is echt al een doel op zich, dus daar ligt mijn focus nu op.

Denk dat mijn lichaamstype richting mesomorf gaat, ik bouw dus makkelijk spieren op. Mijn basis is best wel breed, althans, heb gespierde bovenbenen, schouders zijn breed etc. Dus ben niet heel bang om geen enkele spier meer over te houden. Aan de andere kant ben ik ook niet bang om gespierd te worden d.m.v. krachttraining, zoals zo veel vrouwen wel zijn.

Dus op het moment dat ik droog genoeg sta (= voor mij alle vet weg op buik en heupen), dan wil ik zeker wel gaan bouwen en proberen wat massa te kweken.

Een athletisch en vooral een functioneel fit lijf met een vrij laag vetpercentage maar wel duidelijk gedefinieerde spieren is dus eigenlijk mijn doel.

PS: plaatje 1 kan ik niet zien. Plaatje 2 gaat me wat te ver.

Na je training eet je alleen nog maar een maaltijd van 200 Kcal..dat zou ik veranderen. bijvoorbeel om je havermoutmaaltijd 's ochtends te veranderen naar 40 gr. Dan 's middags i.p.v. Je kwark een koolhydratenbron + het fruit eten. En dan 's avonds voordat je gaat slapen de kwark.
I eet zelf trouwensnook vrijwel nooit meer dan 100 gr. Eiwitten en het bevalt me goed!

Terug
Naar boven