Fitness Seller

Reina's vetverlieslog

dus je wilt ongeveer zo worden? of wil je verdergaan met meer spieropbouw en bredere schouders enz...?

want zoals ik zei, als je niet echt weet wat je precies wilt zal het trainen ook niet zo goed zijn haha
eerst afvallen en dan spiertjes kweken kan in 1 fase (als je geen haast hebt)
pro bbers cutten en bulken heel erg snel vanwege hulpmiddelen... als ze et hele jaar bijna bulken zonder op de vet te letten en zich helemaal vol vreten krijgen ze superveel massa en ook beetje vet, maar de laatste paar werken cutten ze door middel van lage KH, winstrol, anavar, DNP en veeeeel cardio...

• Topic Starter Topic Starter
dus je wilt ongeveer zo worden? of wil je verdergaan met meer spieropbouw en bredere schouders enz...?

want zoals ik zei, als je niet echt weet wat je precies wilt zal het trainen ook niet zo goed zijn haha
eerst afvallen en dan spiertjes kweken kan in 1 fase (als je geen haast hebt)
pro bbers cutten en bulken heel erg snel vanwege hulpmiddelen... als ze et hele jaar bijna bulken zonder op de vet te letten en zich helemaal vol vreten krijgen ze superveel massa en ook beetje vet, maar de laatste paar werken cutten ze door middel van lage KH, winstrol, anavar, DNP en veeeeel cardio...

Qua vet% vind ik bovenstaand ideaal, alleen zou ik nog wel wat vollere / gespierdere armen & benen willen. Meer zoals op de foto hieronder (ook waanzinnige abs, maar dat is echt semi-onbereikbaar).

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Op zich heb ik niet heel veel haast, maar ben al meer dan een jaar bezig en nog is doel 1 niet in zicht. Kom wel van een vet% van 30% of zo, dus er moest ook wel iets gebeuren. Maar hoe BBers binnen een paar weken hun vet% ver kunnen verlagen is mij nog steeds een raadsel.

Ik ga even rekenen voor een nieuw voedingsschema... bedankt voor je hulp zover!

ehhmm geen probleem? maar waarom zou je zo gespierd willen worden als die vrouw op die foto? dat is meer mannenlijk dan vrouwenlijk, en trouwens ik zei het in me vorige bericht, hoe bbers hun vet zo snel verliezen is geen raadsel maar gewoon door middel van
-eten laag in koolhydraten houden
-DNP gebruik
-Winstrol voor vochtverlies
-Anavar voor vochtverlies
-Carnitine voor bij het cardio (wat wel legaal is)

ehhmm geen probleem? maar waarom zou je zo gespierd willen worden als die vrouw op die foto? dat is meer mannenlijk dan vrouwenlijk, en trouwens ik zei het in me vorige bericht, hoe bbers hun vet zo snel verliezen is geen raadsel maar gewoon door middel van
-DNP gebruik

Ik had het niet over haar abs, maar haar schouders/armen/benen zijn zeker wel een voorbeeld voor mij. Die vind ik niet zo extreem, maar super mooi. Ik vind dat niet mannelijk.

Even een andere vraag.
Ben bezig met een voedingsschema. Ik vind het lekker om als ik weinig tijd heb, een soepje te maken. Is super snel klaar, lekker, vult goed, bevat vocht en ik kan 'm bomvol gooien met allerlei groenten (soepgroenten, tomaat, bloemkool, broccoli, aubergine etc.).
Alleen als ik op de ingrediëntenlijst kijk word ik niet zo blij: bouillon (soja), groenten, deegwaar, zetmeel, tarwebloem, suiker, zout, kruiden, aroma's (bevatten melk), geharde plantaardige olie, smaakversterkers (E621, E635), specerijen, voedingszuur (citroenzuur).
Is het heel erg als ik 2 koppen soep per week ongeveer eet? Of zijn er schonere alternatieven?

Verder: hoeveel gram eiwit moet ik nemen? Mijn VVM is ongeveer 50 kilo. Dus dan moet ik tussen de 100 en 150 gram gaan zitten? Of is dat gewoon afhankelijk van hoe het uitkomt met de verhoudingen? Dus bijv. 40% = 680 kcal aan eiwitten? Dan kom je aan ong. 170g eiwit.

Verder: wie kan me een goede casseïne aanraden? Heb nu altijd mijn whey van XXL, dus is wellicht handig om daar mijn casseïne ook te halen. Maar ze hebben zo veel soorten...

Verder: is het raadzaam om aan de BCAA te gaan? Helpt dat bij afvallen of is het alleen zo dat je er energie van krijgt om te trainen? Want ik heb op dit moment niet echt last van kracht en/of energieverlies.

met het afvallen kan ik je wel wat tips geven, maar bij muscle gains bij meisjes... word ik aardig gezegd niet zo blij van.
nee ik voel me niet geintimedeerd, maar het hoort niet bij een vrouw, en moeder natuur bewijst het door vrouwen een lager test level hebben gegeven.

over de soep gesproken: doe er gewoon clean groenten in en een heel klein beetje zout, naar mijn mening moet je zo weinig mogelijk rotzooi in je eten gooien zoals allerlei poeders, smaakmakers enz...

zelfde geld voor supplementen, wil je meer eiwit? koop schone whey zonder toegevoegde suikers. neem gewoon bij elke maaltijd 15 gram eiwit ongeveer, zat voor een meisje .

aminos zijn meer voor herstel en kracht bij langere trainingssessies uit mijn ervaring

-DNP gebruik

Altijd lachen met jou

met het afvallen kan ik je wel wat tips geven, maar bij muscle gains bij meisjes... word ik aardig gezegd niet zo blij van.
nee ik voel me niet geintimedeerd, maar het hoort niet bij een vrouw, en moeder natuur bewijst het door vrouwen een lager test level hebben gegeven.

Dat is jouw mening en weten we nu wel. Maar ga geen vrouwen die lekker gaan sporten daarmee lastig vallen en je adviezen er op baseren. Ze heeft zich niet voor niets aangemeld op dit forum.

En waarom dat maximum van 15g eiwit per maaltijd? Voor hoeveel maaltijden geldt dat dan?

Reina, eiwitten kan je op verschillende manieren uitrkenen. Daar kan je dus een beetje mee spelen en kijken wat voor jou in de prajtijk het beste werkt.
Ik houd zelf tijdens cut zo'n 40% aan, maar vind het best veel eigenlijk. Denk dat het wel belangrijk is om een minimum binnen te krijgen, zeker als je flink wilt afvallen, met het oog op spierverlies.

---------- Post added zo 19 jun 2011 at 17:50 ----------

BCAAs schijnen ook vetverbranding te bevorderen. Maar gebruik ze zelf vooral voorafgaand aan conditietraining en cardio. Ben na mn training of op nuchtere maag echt 'leeg', dus dan is dat wel zo fijn. Maar niet noodzakelijk ofzo.

ben weg hier
alle wijfies succes met de geslachtsverandering
en Mackie, ik weet dat je een fan van me bent, maar me overal volgens is een beetje overdreven, als je op gespierde vrouwen valt, weet ik ook zeker dat je op mannen valt.

Reina, eiwitten kan je op verschillende manieren uitrkenen. Daar kan je dus een beetje mee spelen en kijken wat voor jou in de prajtijk het beste werkt.
Ik houd zelf tijdens cut zo'n 40% aan, maar vind het best veel eigenlijk. Denk dat het wel belangrijk is om een minimum binnen te krijgen, zeker als je flink wilt afvallen, met het oog op spierverlies.

---------- Post added zo 19 jun 2011 at 17:50 ----------

BCAAs schijnen ook vetverbranding te bevorderen. Maar gebruik ze zelf vooral voorafgaand aan conditietraining en cardio. Ben na mn training of op nuchtere maag echt 'leeg', dus dan is dat wel zo fijn. Maar niet noodzakelijk ofzo.

Thankss! Nog steeds geen tijd gehad om goed te gaan rekenen voor een schema.. ik probeer inspiratie op te doen, want ik eet nu heel eenzijdig.
Eten zonder brood & kaas = :( moeilijk!
Eten vandaag ging ook moeizaam, had honger als een beer!

M1: havermout, vezels, kwark, whey, water
M2: salade van verse spinazie, paprika, tomaat, radijs & pompoenpitten
M3: kwark met wat fruit - necarine, blauwe bes & kiwi
M4: nog een keer salade als M2
TRAINING - banaan
M5: gewokte prei, ui, paprika, radijs, bloemkool, spinazie (eigenlijk alles door elkaar) met wat walnoten.

Kcal en verhouding weet ik niet. Even geen tijd om uit te rekenen.

Ik moet eigenlijk even een paar dagen minderen in kwark, heb het gevoel dat ik heel erg opgezette buik ervan heb. Hij is echt dik, terwijl ie platter was toen ik zwaarder woog. Lekker vreemd. Afvallen gaat trouwens nog steeds langzaam en moeizaam. Nu zo'n beetje 64kg, dat kan minder! Maar goed, zonder kwark kom ik al helemaal niet aan mijn eiwitten. En ik vind het zo lekker!

Nu heel even uitbuiken van het avondeten & dan nog een 20 min. hardlopen, tempo's, leuk! :) Het is de langste dag van het jaar, dus voorlopig nog wel licht!

Update:

Yeah! Vanmorgen 61,8 kilo!
Het lijkt erop dat ik eindelijk echt van dat plateau van 65kg af ben!
Nu dit vasthouden!

Weet alleen mijn vet% niet, dat is wel jammer...

volhouden

Pff.... terug naar 64 of zo. Echt balen! Ik had een refeed dag gehouden, maar daarmee eigenlijk alleen maar meer zin in eten gecreëerd. Dus... dat ging even een weekje niet goed en zie hier het resultaat... ruim 2kg erbij! En ik heb echt niet enorm lopen eten.

Ik wil nu de komende paar weken echt laag in de KH gaan zitten. Dat wil zeggen: 20% KH, 40% EW en 40%.

Enig probleem is.. waar vind ik PLANTAARDIGE eiwitbronnen? Onderstaande schema is nogal een overkill aan kwark (hoewel ik er echt geen genoeg van kan krijgen). Een kilo per dag...

Hieronder mijn voedingsschema:

Ontbijt:
250g kwark
40g havermout
40g whey (= heel erg veel... beter verdelen over de dag?)

Maaltijd 2:
salade van paprika, tomaten, kidneys, veldsla, kruiden, pompoenpitten etc.

Maaltijd 3:
250g kwark met 2 stuks laag GI fruit (bessen, kiwi, aardbeien, kersen, ... )
1 volkoren pistoletje.

Maaltijd 4:
200-300g gekookte groente
250g kwark

Maaltijd 5:
250g kwark
25g noten

Ik kom hiermee op 1547 kcal per dag met bovengenoemde verhoudingen. Is een beetje weinig, maar ik moet echt afvallen...

Trouwens nog een vraagje over cardio. Op rustdagen doe ik vaak een spinningles mee of ga hardlopen. Mijn hartslag komt dan echt ver boven de 70% van je max. Ook met gewone cardio na de kracht zit mijn HF% meer richting de 85%. Heeft dat gevolgen voor je vetverlies of komt het allemaal niet zo nauw?

Waarom plantaardig, je bent toch geen veganist?

Zonde zeg. Maar nu weet je het tenminste voor de volgende keer ;)

En antwoord op je vraag; vetverbranding is inderdaad effectiever bij lagere hartslag, maar nu verbrand je weer meer kcal in kortere tijd, dus mij lijkt het niet zo uit te maken.
Waarschijnlijk verbetert je conditie nog wel en gaat je hartslag sowieso omlaag tijdens inspanning.

Waarom plantaardig, je bent toch geen veganist?

Zonde zeg. Maar nu weet je het tenminste voor de volgende keer ;)

Nee, geen veganist, wel vegetariër. En aangezien ik al te veel kwark eet, lijkt me dat ik ook voldoende melkproducten binnenkrijg. Dus, dan houd je alleen plantaardig over (ei eet ik ook niet... )

En antwoord op je vraag; vetverbranding is inderdaad effectiever bij lagere hartslag, maar nu verbrand je weer meer kcal in kortere tijd, dus mij lijkt het niet zo uit te maken.
Waarschijnlijk verbetert je conditie nog wel en gaat je hartslag sowieso omlaag tijdens inspanning.

Oké, dank je. Ik ga me proberen in te houden :)

Vandaag wel lekker getraind. Lekker gevoel. O.a. bankdrukken op 42,5kg (3*8) en stiff legged deadlift op 47,5kg (3*8). Is nog niet top, dus er is nog ruimte voor verbetering. Daarna nog een uur hardlopen. Gelukkig was het droog!

Ahaa, wilde inderdaad eieren zeggen. Je eet nu wel erg veel zuivel inderdaad.

Probleem met veel plantaardige bronnen zoals bonen is dat ze ook weer meer koolhydraten bevatten.

En tofu?

Tofu ga ik proberen! Is niet echt iets wat ik erg lekker vind, maar zou het ergens doorheen kunnen doen. Eieren kan wel, heb ik niet echt principiële bezwaren tegen, maar ik vind 't gewoon echt niet te eten, gekookt en gebakken niet, die structuur.. bah!

Vandaag hardlopen...moet nog zin maken...

Gewicht is nog stabiel en niet naar beneden gegaan, echt balen! Moet flink gaan snijden in de kcal dan maar..

Laatst bewerkt:
Ik ga even een nieuwe start maken hier en mijn log beter bijhouden. Is hard nodig voor mijzelf en mijn motivatie. Ik moet even mijn voedingsschema op de rit krijgen, die even heel goed voor elkaar krijgen en gewoon een paar weken heel erg strict volgen. En daar gebruik ik deze log voor.

Ik ging trouwens heel goed met mijn vetverlies. Was kilo's afgevallen en vet% onder de 20%.

Maar nu dus last van eetbuien, al drie weken lang. Ik word er echt heel chagrijnig van, laat er mijn dag door verpesten en kom daardoor in een negatieve spiraal, die ik nu dus probeer te doorbreken.

Wegen heb ik al dagen niet gedaan. Halverwege deze week 63,3 kilo dacht ik, maar daarna véél gegeten en zal nu wel rond de 65 zijn of zo. Ik geef mezelf 4 weken de tijd om mijn gewicht weer een beetje op orde te krijgen. Dat betekent 61 kilo. Dat is mogelijk, want dat woog ik 3 weken geleden ook. Die kilo's die er zo snel bijgekomen zijn, moeten er ook weer snel afkunnen wat mij betreft. 1 kilo per week gedurende vier weken. Moet haalbaar zijn.
Maar belangrijker dan de kilo's is het strict oppakken van mijn voedingspatroon.

Mijn voedingsschema is nog niet helemaal af, heb een ander topic geopend hiervoor. Ik zal de reacties hierop nog even afwachten en dan vanaf dinsdagmorgen knallen met mijn nieuwe voedingsschema. Heb er zin in!

Terug
Naar boven