AndroidHealthClinic

Reina's vetverlieslog

Zou je dan niet beter rustig aan afvallen en wat minder strikt voedingsschema volhouden, maar voor langere tijd?

• Topic Starter Topic Starter
Ja, dat zou kunnen.

Bij mij is het vaak alles of niks. Ik kan het niet half doen, want dan wordt het niks.

Ik voel dat ik nu even strict moet zijn, focus terug moet krijgen, om later weer wat losser te kunnen zijn.

Ik heb mijn doelen nog lang niet bereikt, dus sowieso gaat het om een langere periode.

De meeste mensen maken de fout om een absurd diet te gaan volgen.

Bijvoorbeeld, iemand in mijn klas vond mijn prestatie van '12.5kg afgevallen in 6-8 maanden' niet erg 'fantastisch'. Hij vertelde mij dat hij 10kg in een maand was afgevallen met dieten, ik vroeg hem: is het terug gekomen? Hij antwoorde met 'ja'. :o

Bij mij is die 12.5kg+ weggebleven. :rolleyes:

Nu ben ik zelf ook aan het cutten tot 60-70 kg, weeg atm 73.8kg in de ochtend. Woog zelf ooit 88.5kg ofzoiets.......

Ik denk zelf dat als je een constante voedingspatroon aanhoudt, de instabiliteit die je ervaart, nihiel kan maken. Uiteraard gepaard met een periodisch fitnesspatroon.

Realiseer dat je voor elk doel, een groot deel van je tijd zult moeten besteden. Ik heb zoiets van: Liever 20kg afvallen in 2 jaar en dat blijft weg, dan 20kg in 2 maanden en dat terugkomt na een maand.

Iig, succes en ik hoop dat jij je doelen zult bereiken!

Thanks.

Ik weet het. Ben zelf ruim 10kg afgevallen, 12 zelfs geloof ik. Maar heb daar meer dan anderhalf jaar over gedaan. Zijn dus echt langzame kilo's en ik weet dat dat de beste manier is.

Maar soms raak ik gewoon even 'in paniek'. Nu zijn er snel kilo's bijgekomen die ik eerder afgevallen was en ik denk dus door weer normaal te gaan eten (1600/1700kcal), dat het zich weer moet gaan stabiliseren. Maar omdat ik dus in korte tijd (3 weken) een paar kilo's erbij ben gekomen, verwacht ik eigenlijk dat die kilo's er ook weer snel af kunnen.

'Nieuwe kilo's' om het zo maar te noemen zijn inderdaad zwaar, moeilijk en duren lang om er echt goed af te krijgen. Ik weet het allemaal.

Ik ga er mee aan de slag, dank je!

Gewicht vanmorgen was 64,2kg. Werk aan de winkel dus...

Ik ga onderstaand schema aanhouden en kijk hoe me dat bevalt.

Maaltijd 1 (6:45 uur) - 334 kcal
° gekookte groenten 300g
° 200g kwark
° 20g whey
° 20g havermout

Maaltijd 2 (12:30 uur) - 309 kcal
° 250g kwark
° 20g havermout
° 10g whey
° 150g gekookte wortelen

Maaltijd 3 (15:00 uur) - 538 kcal:
° 2 volkoren boterhammen met roomboter of pindakaas
° rauwkost (tomaat, paprika, radijs, bonen) met 15g pompoenpitten
° 1 stuk fruit

Maaltijd 4 (20:30 uur) - 361 kcal:
° 1 stuk fruit
° 300g kwark
° 20g pindakaas

Totaal:
1542 kcal
38% EW
42% KH
20% VT

----

Vandaag trouwens wel lekker gesport met o.a. squats (60 kg), push press (40kg), thruster (40 kg), pull-ups, kettlebell swings, back extensions e.a. beetje van alles wat. Oh, en vanmorgen nog duurloop gedaan, 15km... pff..

succes

Drink je geen (magere) melk?

ik zie dat je een vegetarier bent.
Heb je wel eens gedacht aan kaas, tofu/tahoe, panir ( indiaas kaassoort )?

dus je wilt ongeveer zo worden? of wil je verdergaan met meer spieropbouw en bredere schouders enz...?

want zoals ik zei, als je niet echt weet wat je precies wilt zal het trainen ook niet zo goed zijn haha
eerst afvallen en dan spiertjes kweken kan in 1 fase (als je geen haast hebt)
pro bbers cutten en bulken heel erg snel vanwege hulpmiddelen... als ze et hele jaar bijna bulken zonder op de vet te letten en zich helemaal vol vreten krijgen ze superveel massa en ook beetje vet, maar de laatste paar werken cutten ze door middel van lage KH, winstrol, anavar, DNP en veeeeel cardio...

Waar heb jij t over? Het is een standaard manier om lang te bulken en kort cutten omdat cutten simpelweg veel sneller gaat dan bulken qua vet aanzet en afzet.

Bulken doe je meestal eerder met een kuurtje dan cutten. En ze letten we degelijk op hun vetten etc.

Reina, ik kwam toevallig op dit logje uit en toen ik je aantal calorieen zag ten opzichte van je activiteit wist ik bijna zeker dat er iets niet helemaal jofel zat. Nergens zie ik daadwerkelijke berekeningen van je Onderhoud e.d.

Ik ben dus zelf maar even gaan rekenen voor je, en volgens mij zit je echt heel behoorlijk onder het aantal calorieen wat je nodig hebt. Daarom gaat het denk ik niet zo lekker. Reken even met me mee:

Leeftijd: Onbekend (heb 30 aangehouden)
Lengte: 164 cm
Gewicht: 63 KG
Vet%: 20%
Activiteitenfactor: 1.55 (Gemiddelde activiteit, 3 - 5 keer per week sporten - ik denk dat dit wellicht zelfs voor jou nog aan de lage kant is)

Ik heb de Katch-McArdle formule gebruikt. Hiermee kom ik toch echt uit op +/- 2261 calorieen voor je onderhoud, of TDEE. Als jij dus ongeveer 1500 calorieen eet is dat 700 calorieen onder je TDEE en dat is echt te weinig. Je refeed dagen zijn waarschijnlijk ook niet calorierijk genoeg. Volgens diverse bronnen zou je maximaal ergens tussen de 20 en 30% onder je TDEE moeten zitten tijdens de cut. Dat is dus 1809 calorieen op cutting dagen, ongeveer 300 calorieen meer dan je nu doet.

Door bovenstaande calculaties heb ik sterk het vermoeden dat je metabolisme aan het crashen is en dat je daarom wisselende resultaten krijgt. Mijn advies is dat je een weekje (of toch minstens een dag of 3, 4) gewoon op onderhoud eet en dan binnen die 20% cut blijft. Ben heel benieuwd of dit je helpt. Zou in ieder geval geen kwaad moeten kunnen.

succes,k volg je,en concentreer je niet teveel op je gewicht.
gwn lekker trainen en goed eten.en je eet idd te weinig.carbs (brood fruit )etc bij het ontbijt nemen.

succes

Hier even een berichtje, gewoon om te laten zien dat ik er nog ben :)

Eten is nog steeds wel elke dag een strijd. Elke keer die stress, om van alles... zucht!

Ik heb wel een hele goede periode gehad (dec-januari) waarin ik super clean at, geen cheaten, eigenlijk alleen maar heel veel groente, best wel veel fruit, heel erg veel kwark en wat olijfolie en zaden enzo at. Ik heb geen kcal geteld, maar was in ieder geval laag. Was blij dat ik in het juiste ritme zat, kreeg ook steeds minder honger en zo. En het afvallen lukte goed.

Daarna was ik het even zat, en ben wat meer gaan eten. En nu zit ik weer te klooien. Want het liefst eet ik gewoon lekker veel!
Ik wil graag terug in dat ritme, even een paar strenge weken, maar blijft moeilijk. Als ik een zakje van 300g cashewnoten in de kast heb liggen, dan moet die gewoon binnen 1-2 dagen op. Dus dan eet ik dat op en koop vervolgens helemaal geen noten meer, omdat ik er toch niet mee om kan gaan.

Ik schommel nu tussen de 60-62 kilo. Tevreden over mijn vet% ben ik nog lang niet, maar begrijp dat het lang duurt.
Ik raak wel heel langzaam aan iets meer tevreden. Vooral beenspieren worden echt super zichtbaar. Ik train dan ook veel benen. Maar ook schouders, biceps etc. beginnen ergens op te lijken. Krijg ook veel complimenten, dus dat is wel leuk.
Trainen verder gaat ook goed. Lekker squatten, bankdrukken, optrekken, dippen etc.

Gewicht vanmorgen was 64,2kg. Werk aan de winkel dus...

Ik ga onderstaand schema aanhouden en kijk hoe me dat bevalt.

Maaltijd 1 (6:45 uur) - 334 kcal
° gekookte groenten 300g
° 200g kwark
° 20g whey
° 20g havermout

Maaltijd 2 (12:30 uur) - 309 kcal
° 250g kwark
° 20g havermout
° 10g whey
° 150g gekookte wortelen

Maaltijd 3 (15:00 uur) - 538 kcal:
° 2 volkoren boterhammen met roomboter of pindakaas
° rauwkost (tomaat, paprika, radijs, bonen) met 15g pompoenpitten
° 1 stuk fruit

Maaltijd 4 (20:30 uur) - 361 kcal:
° 1 stuk fruit
° 300g kwark
° 20g pindakaas

Totaal:
1542 kcal
38% EW
42% KH
20% VT

----

Vandaag trouwens wel lekker gesport met o.a. squats (60 kg), push press (40kg), thruster (40 kg), pull-ups, kettlebell swings, back extensions e.a. beetje van alles wat. Oh, en vanmorgen nog duurloop gedaan, 15km... pff..

Van dit soort voeding trekken kampbeulen nog wit weg. Ik walg ik van "onze" westerse maatschappij waarin uitgemergelde modellen over de catwalk lopen en het abnormaal is als vrouwen een beetje vet hebben.

Dit is pas mooi:

Van dit soort voeding trekken kampbeulen nog wit weg. Ik walg ik van "onze" westerse maatschappij waarin uitgemergelde modellen over de catwalk lopen en het abnormaal is als vrouwen een beetje vet hebben.

Dit is pas mooi:

Nee, dat is een dikkerd die haar vet verstopt onder kleding........

En btw: Haar onderhoud is lager dan die van jouw, dus haar cut moet ook lager zijn. Ik vind +- 1500 kcal voor haar lengte/gewicht normaal voor in de cut. Dus ik weet niet wat voor onzin jij allemaal uitkraamt knul.

Nee jochie dat is het niet. Aanbevolen is (ik neem aan dat ze redelijk wat beweegt) 2400 calorieën per dag. 1500 per dag is zelfs voor een cut veels te weinig.

Dit is pas mooi:

Ok, dan hebben wij een totaal ander ideaalbeeld!
Ik wil toch ook geen dikke kerel met een bierbuik?? Dan mag je als vrouw ook wel wat aan je lichaam werken.
Ik wil niet zeggen dat een beetje vet bij sommige vrouwen lelijk is, maar ik wil gewoon een functioneel sportief lijf, dat snel, krachtig, explosief, lenig en slank is. Daar kan ik dus niet al te veel vet bij gebruiken.
Ik ben nog lang geen uitgemergeld catwalk model hoor! :)

Nee, dat is een dikkerd die haar vet verstopt onder kleding........

En btw: Haar onderhoud is lager dan die van jouw, dus haar cut moet ook lager zijn. Ik vind +- 1500 kcal voor haar lengte/gewicht normaal voor in de cut. Dus ik weet niet wat voor onzin jij allemaal uitkraamt knul.

Thanksss..

Ik eet nu alweer iets anders, ongeveer zo:
M1: kwark/whey/havermout/water
M2: kwark/fruit
M3: bonen + andere groenten
(M2 / M3 een beetje over de dag verdeeld, wel grote porties)
M4: proteine shake
M5: roerbakgroenten + magere kwark

Dit globaal een beetje. Soms wat meer naar behoefte, zoals wat noten, stukje kaas of een broodje of wat extra fruit.

imo is 1700 cal de juiste uitgangspunt........

---------- Post toegevoegd Sat 25 Feb 2012 om 21:18 ----------

offtopic: hoe sta je der nu dan voor? zit vet vornamelijk geconcentreerd of verdeeld?

Nee jochie dat is het niet. Aanbevolen is (ik neem aan dat ze redelijk wat beweegt) 2400 calorieën per dag. 1500 per dag is zelfs voor een cut veels te weinig.

Ja, ik beweeg wel veel, momenteel ong. 3-4 x krachttraining + minimaal 3x een uur cardio.
Maar met 2400 kcal word ik moddervet. Ik spreek uit ervaring.
Cutten is niet makkelijk :(

---------- Post toegevoegd Sat 25 Feb 2012 om 21:23 ----------

imo is 1700 cal de juiste uitgangspunt........

---------- Post toegevoegd Sat 25 Feb 2012 om 21:18 ----------

offtopic: hoe sta je der nu dan voor? zit vet vornamelijk geconcentreerd of verdeeld?

Het gaat wel langzaam vooruit, maar ik schommel heel erg veel. Voeding is echt the key.

Zit ergens tussen de 19-21% vet.
Benen zijn goed gespierd, dat is echt mijn sterke punt. Schouders gaan ook wel goed.
Biceps en triceps beginnen te komen.
Rug zie ik niet zo veel aan, terwijl die wel redelijk sterk is.
Billen en buik vind ik te dik.

Ja sorry voor mijn reactie. Kan niet meer helder denken als ik dat soort schema's zie. Heb anorexia van dichtbij meegemaakt (klasgenootje).

Terug
Naar boven