AndroidHealthClinic

Reina's vetverlieslog

• Topic Starter Topic Starter
Ja sorry voor mijn reactie. Kan niet meer helder denken als ik dat soort schema's zie. Heb anorexia van dichtbij meegemaakt (klasgenootje).

Geeft niet.
Anorexia is een rotziekte en zit heel anders in elkaar dan alleen een beetje willen afvallen.

Maar dan nog, met een beetje vet bij vrouwen is niks mis, zolang het geen blubber word. Maar zodra je jezelf tekort gaat doen qua eten word je dik zodra je normaal gaat eten.

Maar dan nog, met een beetje vet bij vrouwen is niks mis, zolang het geen blubber word. Maar zodra je jezelf tekort gaat doen qua eten word je dik zodra je normaal gaat eten.

Je weet niet waar je het over hebt.....Ga de stickies lezen.........

Zoek uit wat het volgende allemaal betekent:

- bmr
- onderhoud
- activiteitsfactor
- cutten
- bulken

Sorry, maar 1500 kcal per dag is voor haar perfect. Vrouwen hebben eenmaal minder energie nodig dan mannen per dag om niet af te vallen / aan te komen. Algemeen gezien heeft een vrouw 2000 kcal per dag nodig en een man 2500, maar daar wordt helemaal geen rekening gehouden met lengte/gewicht/activiteitsfactor.

Zelf cut ik op 1800 kcal per dag, en dat is maar 300 kcal boven haar cut. Ik ben steeds droger aan het worden en heb bijna nooit cravings omdat ik mijn maaltijden goed plan.

Zij wilt een 'lean' lichaam (daar ga ik vanuit), en die foto van jouw komt niet eens in de buurt daarvan, sterker nog; ik vind dat best onaantrekkelijk. Maar dat is weer subjectief, so yeah.....

Leute,

Ik moet weer opnieuw eiwitten bestellen.

Had eerder altijd whey isolaat.
Nu een tijdje 's morgens whey isolaat genomen en na de training all day proteïne.

Ben nu een beetje de weg kwijt. Heb op zich geen zin om tig verschillende potten thuis te hebben. Ik dacht eigenlijk aan om casseïne te halen, maar aangezien 90% van mijn eiwit inname uit magere kwark komt, is dat misschien overbodig?
Tips over welke soort ik het beste kan nemen? Gaat dus om 's morgens en om na de training. Zit er trouwens over te denken om die van 's morgens te verplaatsen naar bij de lunch. Dan eet ik groente salade, dus bij die maaltijd kunnen wel wat eiwitten.

Hieronder mijn schema:

Ontbijt:
- havermout 40g / kwark 250ml / water / proteïne

Tussendoor:
- sinaasappel
- handje nootjes

Lunch:
- groenten met bonen grote schaal (400-500g?)
- 1 stuk fruit

Tussendoor:
- 250g magere kwark
- 1-2 stuk fruit

---training

Avond:
- proteïne shake met water
- roerbakgroenten (broccoli, spinazie, bloemkool, bonen, ui, wortelen) met olijfolie
- 250g magere kwark

Totaal kcal:
Eiwit: 110g uit voeding + nog 2x per dag schep proteïne. x 4 = 600kcal uit eiwit
KH: 147 gram. x 4 = 600 kcal uit KH.
VET: 22 gram. x 9 = 200 kcal uit VT.
totaal circa 1400 kcal.
Iets meer, want ik heb 'n handje noten toegevoegd. Dus iets meer vet. Dat lijkt me beter in verhouding. Moet het nog even goed uitrekenen.

Maar op zich is het denk ik niet verkeerd om de eiwitshake van 's morgens naar de lunch te verplaatsen?

Wat is je onderhoud?

Op activiteitsniveau 2 kom ik op 1994 kcal.
Op activiteitsniveau 3 kom ik op 2248 kcal.

Ik weet niet precies waar ik moet gaan zitten. Heb kantoorwerk, dus doe overdag niet zo veel. Maar aan de andere kant wel elke dag minimaal 1 uur sport, veel cardio erbij. En daarnaast doe ik alles op de fiets, elke dag sowieso 45 min fietsen.
Zit dus ergens tussen 2 en 3 in.
Gevoelsmatig is het lager. Ik kom makkelijk aan en val pas op weinig kcal af.

Iemand nog tips?!

Ik zou beginnen met 2. Je kan het nog bijschaven.

Ik vind je voorbeeld schema echt te laag. Dat kan je nooit lang volhouden.

Laatst bewerkt:
Kwark in de morgen heeft niet zoveel zin als je ook al whey neemt. Dan zou ik als tussendoortje bijvoorbeeld voor rijstwafels met pindakaas, kaas of huttenkase (afhankelijk hoeveel Kcal je hiervoor wilt inplannen) gaan. En om aan een meer compleet amino profiel te komen zou ik bij lunch en avondeten altijd voor een combinatie met bonen en rijst gaan en daarbij dan iets van andere groente/ salade. Proteine shake voor training. Indien je 's avonds niet traint dan geen whey in de avond. Dan beter grotere portie kwark. Casseine shake is voor 's avonds ipv kwark. Als je dus al kwark eet is casseine overbodig.

Veel succes in iedere geval

Kwark in de morgen heeft niet zoveel zin als je ook al whey neemt. Dan zou ik als tussendoortje bijvoorbeeld voor rijstwafels met pindakaas, kaas of huttenkase (afhankelijk hoeveel Kcal je hiervoor wilt inplannen) gaan. En om aan een meer compleet amino profiel te komen zou ik bij lunch en avondeten altijd voor een combinatie met bonen en rijst gaan en daarbij dan iets van andere groente/ salade. Proteine shake voor training. Indien je 's avonds niet traint dan geen whey in de avond. Dan beter grotere portie kwark. Casseine shake is voor 's avonds ipv kwark. Als je dus al kwark eet is casseine overbodig.

Veel succes in iedere geval

Dank voor je nuttige commentaar!

kwark 's morgens neem ik omdat ik het gewoon lekker vind. Ik kan het wel heel erg beperken tot 50g of zo, en dat met wat water, havemrout en whey mixen tot een ontbijtje.

Voor wat betreft lunch & avondeten; bonen = carbs, andere groente = carbs en rijst = carbs. Wordt het dan niet te veel van het goede?

Avondeten eet ik trouwens vrij laat. Overdag werken tot een uur of zes, dan sporten, douchen, half uurtje naar huis fietsen en dan nog koken. Dus avondeten + kwark + slapen gaan zit allemaal erg dicht op elkaar. Dan lijkt me rijst toevoegen 's avonds toch niet zo'n handig idee?

Opzich maakt het niet zoveel uit als je wat later avondeet en dan je rijst er bij neemt hoor. Zo breng je in iedergeval wel je kcal omhoog.

Ik eet ook sochtends bij mn brinta kwark, omdat ik dat lekker vind! Gewoon blijven doen.In bonen zitten behalve carbs ook veel eiwitten dus dat word zeker niet teveel van het goede!

Hier weer even een update.

Op bovenstaand schema val ik gelukkig wel iets, maar heel langzaam af.

Soms lukt het me niet om aan dit schema te houden ivm sociale verplichtingen, maar als ik hierin consequenter wordt, met af en toe een cheat komt het wel goed. Het is wel weinig, I know, maar je gaat er aan wennen.... als ik meer eet kom ik ook gelijk aan. Bah! Haha.

Soms lukt het me niet om aan dit schema te houden ivm sociale verplichtingen, maar als ik hierin consequenter wordt, met af en toe een cheat komt het wel goed. Het is wel weinig, I know, maar je gaat er aan wennen.... als ik meer eet kom ik ook gelijk aan. Bah! Haha.

Nice avatar :D!
Hoelang heb je meer gegeten en gemerkt dat je aankomt? Ik vind dat je dat na bijvoorbeeld een week niet kan zeggen. Vooral als je lichaam in de spaarstand staat, houd het vrijwel alle voedingsstoffen vast waardoor het lijkt dat je aankomt. Als je dan naar een paar weken weer kijkt, zul je zien dat je gewicht is gestabiliseerd of zelfs weer gaat dalen.

Op dit moment val je langzaam af omdat je metabolisme waarschijnlijk vertraagd is. Naast je voedingsschema heb je een aardig intensieve activiteitenpatroon.

Als je energiebehoefte nu rond de 2250kcal zou zijn, dan betekent het dat je nu dagelijks een tekort van 750-1000kcal genereert. Dat is best veel voor een vrouw die niet zoveel weegt. Je hebt een grote kans dat je binnenkort niet meer afvalt.

Op dit moment zou ik me richten op het herstel van je metabolisme. Dit door 7-10 dagen op onderhoud te gaan zitten. Daarna zou ik gaan voor een tekort van 500kcal per dag. Dat betekent dat je de cardio dus moet minderen of meer moet gaan eten.

Succes ermee.

Ik heb de laatste tijd VEEL last van cravings, ik word er gek van! Gewoon grote hoeveelheden (clean) eten, maar wel zo dat ik er buikpijn van krijg. Gewoon zelfdestructief, echt ziek. Snap er niks van. Voel me daardoor niet fit (= understatement). En dat terwijl ik train als een beest.

Zonder naar de kcal / verhouding te kijken, is zoiets als onderstaand schema geschikt? Ik heb lang op een saai dieet van elke keer hetzelfde en heel veel kwark gezeten, dus nu even heel anders.

Ontbijt:
Shake van: bietensap, citroen, peterselie, komkommer, havermout, chiazaad, appel. (smaak valt best mee...). Ongeveer bij elkaar een halve liter.

Lunch:
salade van: rijst/quinoa met peulvruchten (elke keer verschillend) + rauwkost (tomaat, paprika e.d.). Evt. wat vet toegevoegd (lijnzaad/avocado/olijfolie/pompoenpitten). Totaal: 1 kommetje.

Middag:
1 stuk fruit + noten

Avondeten:
Verschilt, gewoon groenten gebakken in olijfolie of kokosboter.
Schaaltje (250g) kwark (evt. wat fruit)

Het gaat gewoon allemaal ff niet zo lekker. Advies is welkom.
Wellicht nog ergens overdag eiwitten toevoegen. Ik zal later de macro's wel uitrekenen (maar belangrijker is om weer in een ritme te komen).

Nogal logisch dat je cravings krijgt met dat soort voedsel.
Lijkt me vooral heeel veel groenten?

Allereerste dat me zo snel opvalt in dat schema zonder dat de voedingswaardes erbij staan, is de lage hoeveelheid eiwit. Daar zou ik zeker wat aan veranderen. 'Trainen als een beest' lijkt me met dit schema geen goed idee.

Ik zou vaker kleinere maaltijden nemen om je metabolisme op gang te houden, dus iedere 2 a 3 uur wat eten, anders gaat je lichaam in de spaarstand (als het dat al niet is...) en gaat het alles wat het binnenkrijgt hamsteren. Voeg bij je ochtendshake ook olie toe, dit vertraagt de opname van koolhydraten, dus minder pieken in bloedsuiker.

Ik zou kokosolie toevoegen, dit brengt je metabolisme weer op gang; het stimuleert de schildklier namelijk. Verder wordt kokosolie niet in het lichaam opgeslagen zoals ander vet, in tegendeel het wordt gelijk verbrand, wat dus een boost is voor je metabolisme, het helpt de vetverbranding op gang te brengen...

Dan nog meer eiwitten, deze zijn ook moeilijker verterbaar dan kh en stimuleren je metabolisme dus ook.

Zorg ook dat je je kh goed aanvult na training.

Verder denk ik dat als je met dit schema gaat sporten als een beest, je je hele metabolisme overhoop gooit en dat je dus uiteindelijk eerder aan zult komen dan af zult vallen. Denk ook dat je vreetbuien komen doordat je gewoon te weinig eet...

Terug
Naar boven