Fitness Seller

revalidatie na ligamenten in polsen gescheurd

wimmos

Huge Freak
Waardering
198
Hallo allemaal,

2 weken na mijn fietsongeval mogen de 2 gipsverbanden rond m'n polsen eraf, nadat de ligamenten in m'n polsen gescheurd waren. Ik heb gehoord dat erop los trainen mogelijk weer mijn polsen kan verslechteren, nu train ik niet met onmetelijk veel gewicht dus ik neem dat wel met een korreltje zout, maar zit er een waarheid in?

Ook vroeg ik mij af hoe ik het beste revalideer nu. Rustig training opbouwen of gewoon een paar oefeningen per dag om polsen terug te verbeteren?

altijd opbouwen vriend
tjah slechte polsen heb ik ook
neem lijnzaadolie
dat zorgt ervoor dat de gewrichten wat losser komen te zitten heb ik gehoord
voor de rest gewoon goed en rustig opbouwen en je zal hopelijk snel weer op je oude niveau zitten

• Topic Starter Topic Starter
Thanks spiertje16, lijkt mij een goed idee :)

Ik neem een EZ-bar, is dat beter of net slechter voor mn polsen? En ook: die oefeningen voor voorarmen hebben de polsen nodig, denk je dat dat de polsen net sterker maakt of net zwakker?

je polsen worden zowiezo sterker na een tijdje
net als met martial artist
die slaan verschrikkelijk veel met hun vuist op beton zodat ze daar meer bot krijgen
zag het een keer op discovery
nou die gozer had stalen knokkels zag er gewoon niet menselijk uit
je polsen werken namelijk als schokabsorbeerders
breek je ze constant af
komen ze ook sterken terug
de spiermethode eigenlijk

door training kun je je ligamenten versterken, maar het moge duidelijk zijn dat een overbelasting - zeker in jouw geval - erg negatieve gevolgen kan hebben. Is het niet beter om na zo'n ernstige blessure eventjes het lichaam te ontzien? Gewoon de dagelijkse dingen proberen te doen (pijn: stoppen naar mijn mening) en het trainen even op een lager pitje zetten. Rust doet herstellen he? idd is het zo dat een belasting van een bot het bot aanzet tot het afzetten van calciumzouten e.d. waardoor de botten sterker worden. Maar bij jou gaat het dus om de ligamenten.
maar das mijn mening.

De orthopedist wist me gisteren te vertellen dat ik nog minstens 2 weken moet wachten met trainen en dat ik op dit moment heel voorzichtig moet zijn. Toen ik hem vertelde over de workouts zei hij dat deze eigelijk geen kwaad doen voor de pols als je hem niet téveel overbelast, de pijn die je krijgt tijdens een bepaalde oefening in de pols moet dus zeker en vast draaglijk zijn, anders een lichter gewicht proberen..

Tworden nogmaals 2 lange weken :(

wimmos zei:
De orthopedist wist me gisteren te vertellen dat ik nog minstens 2 weken moet wachten met trainen en dat ik op dit moment heel voorzichtig moet zijn. Toen ik hem vertelde over de workouts zei hij dat deze eigelijk geen kwaad doen voor de pols als je hem niet téveel overbelast, de pijn die je krijgt tijdens een bepaalde oefening in de pols moet dus zeker en vast draaglijk zijn, anders een lichter gewicht proberen..

Tworden nogmaals 2 lange weken :(
veel geluk bro

Ter update: polsen kan ik na 7 dagen terug normaal bewegen, kraken nog een beetje, maar dingen opheffen zoals een fles gaat toch al zonder moeite, binnen een week zou alles dus weer moeten functioneren..

Heb nu echter veel last gekregen aan een spier (denk eerder dat het een pees is) tussen schouder en triceps, aan die kant. Voel er niks van tot ik plots een vreemde beweging maak (bvb mij uittrekken), heb dit nu bijna een week ???

Kent iemand de naam van de spier/pees en oefeningen om dit mogelijk te beteren?

Terug
Naar boven