MuscleMeat

reverse dumbbell curl

aSSaSSin

Novice
Waardering
0
Goedemorgen allemaal, ik ben nieuw hier en ik had een vraagje over de reverse dumbbell curl, niet direct een doordeweekse oefening.

Wanneer ik deze uitvoer me m'n hand zo geproneerd mogelijk en dan omhoog curl, lijkt het alsof de biceps helemaal niet gebruikt wordt, zelfs bij zwaar gewicht, is dit correct of is er toch altijd nog een deel kracht dat geleverd wordt door de biceps??

Ik heb onlangs een peesontsteking gehad op m'n biceps, en op die manier zou ik hem wat meer kunnen ontlasten, en deze oefening lijkt dan geschikt om de voorarmen toch nog wat te trainen.

Greetz,

M

mmm ... je moet wel je ellebogen tegen je zijdes gedrukt houden
dan het gewicht naar boven curlen zonder je bovenarm eigenlijk te bewegen.

maar het is idd vooral je onderarm die met deze oefening aangesproken wordt
(dacht ik toch)

Bodybuilding.com - Exercise Guides Database.

Laatst bewerkt:
reverse curls kan je best ook niet te zwaar uitvoeren en worden meer toegepast om je polsen te verstevigen dan als bicepoefening

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind het vooral een goede brachioradialis-oefening, ik voel hem beter op deze manier dan met een barbell. Om mijn biceps nog wat rust te geven is het dan een bijkomend voordeel dat hij weinig gerecruteerd wordt.

Wanneer ik deze uitvoer me m'n hand zo geproneerd mogelijk en dan omhoog curl, lijkt het alsof de biceps helemaal niet gebruikt wordt, zelfs bij zwaar gewicht, is dit correct of is er toch altijd nog een deel kracht dat geleverd wordt door de biceps??
M

Biceps is het sterkst in gesupineerde positie en doet idd bij geproneerde stand niet echt veel mee.

• Topic Starter Topic Starter
Wie gebruikt er frequent reverser curls in zijn routine, al dan niet met dumbbells of barbells en boek je er goede resultaten mee?

ik doe em iedere arm training maar idd voor mijn onderam.

na me biceps training mijn eerste oefening voor onderarmen het is tog meer onderarm dan biceps wat je er mee traint

Goedemorgen allemaal, ik ben nieuw hier en ik had een vraagje over de reverse dumbbell curl, niet direct een doordeweekse oefening.

Ik heb onlangs een peesontsteking gehad op m'n biceps, en op die manier zou ik hem wat meer kunnen ontlasten, en deze oefening lijkt dan geschikt om de voorarmen toch nog wat te trainen.

Greetz,

M

het is meer een onderarm-oefening

Brachialis doet anders ook aardig mee.

Probleem is alleen dat bij de meesten de grip eerder opgeeft dan de elleboogbuigers. Is ook de reden dat ik meestal straps gebruik, op die manier kan ik meer gewicht aan waardoor zowel de brachialis als de bracioradialis beter getraint worden.

Terug
Naar boven