MuscleMeat

Revisionisme

De laatste jaren komt er steeds meer nieuws online over revisionisten, en dan speciaal de Holocaust-revisionisten. Deze mensen ontkennen het bestaan van de Holocaust, ontkennen de authenticiteit van de dagboeken van Anne Frank en hebben daar 'gegronde redenen' voor.

De materie is absoluut niet door te lezen in korte tijd, daarvoor zou je je er behoorlijk in moeten verdiepen. Een bloemlezing:

Wikipedia:

Terminologie

Historici gebruiken de academische term 'historisch revisionisme' voor het onderzoek naar de verhalen die als geschiedenis worden verteld; dit onderzoek wordt gedaan om de geschiedschrijving te herzien met nieuw ontdekte feiten, met informatie die minder bias bevat, of met preciezere informatie. Ook gevestigde geschiedkundigen staan open voor de mogelijkheid dat geschiedenis, zoals die traditioneel wordt verteld, misschien niet helemaal accuraat is en dus onderworpen kan worden aan een herziening. Historisch revisionisme is in deze zin een algemeen geaccepteerd deel van geschiedkundige studies.

De term historisch revisionisme werd recentelijk echter ook vaak gebruikt door veel Holocaustontkenners. Critici stellen dat Holocaustontkenners historisch revisionisme op een onjuiste wijze toepassen. Gordon McFee schreef bijvoorbeeld in zijn essay Why Revisionism isn't dat:

Revisionisten beginnen met het stellen van de conclusie dat de Holocaust niet plaats heeft gevonden en werken daarna terug naar de feiten om ze aan te passen aan al gestelde conclusie. Oftewel, ze keren de geëigende methodologie om [...], en zetten zo de historische methode van onderzoek en analyse op z'n kop. [1]

Overtuigingen van holocaustrevisionisten

Holocaustrevisionisten doen een of meerdere van de volgende uitspraken:

1. Er was geen specifieke order door Adolf Hitler of andere Nazi-kopstukken om de Joden uit te roeien, hoewel hun gevangenschap in concentratiekampen en de dwangarbeid in fabrieken dit effect hadden;
2. Hoewel er misdaden werden gepleegd, werden deze niet centraal georkestreerd en dus had het Nazi-opperbevel geen verantwoordelijkheid voor de uitvoering van deze politiek.
3. De concentratiekampen waren werkkampen, geen vernietigingskampen.
4. Er was geen zinnige reden om gevangenen naar een kamp te vervoeren waar zij zouden moeten worden gevoed, vooral gezien de complicerende omstandigheid dat voedsel tijdens de laatste jaren van de oorlog moeilijk te verkrijgen was. Waarom zouden Nazi's hun tijd, geld, en middelen verspillen om de gevangenen levend te houden als hun doel was hen te doden?
5. De meeste sterfgevallen zouden zijn veroorzaakt door t*fus epidemieën, toe te schrijven aan luizen, en tekort aan voedsel tijdens de laatste jaren van de oorlog, niet aan de gaskamers.
6. Na de bevrijding van Bergen-Belsen door Britse troepen stierven alsnog 13,000 van de overlevenden aan de gevolgen van ondervoeding en ziektes.
7. Grote aantallen Joden beweren overlevenden van de Nazi-gevangeniskampen te zijn om geld van de Duitse en/of andere overheden te krijgen.
8. De Nazi's gebruikten geen gaskamers om joden massaal te vermoorden, Zyklon-B werd gebruikt voor het ontluizen van kleding.
9. De crematoria in de concentratiekampen waren er alleen om de doden te verbranden die onder 'normale' omstandigheden waren gestorven en niet om zoveel mogelijk vermoorde joden op een 'fabrieksmatige' wijze op te ruimen.
10. De brandstof en tijd die nodig is om massaal de doden te verbranden was niet beschikbaar en de machines ontbraken die in crematoria de botten vermalen welke achterblijven na de verbranding.
11. Het aantal van circa 6 miljoen Joodse doden is zwaar overdreven.
12. Het filmmateriaal dat getoond werd na de Tweede Wereldoorlog was speciaal vervaardigd als propaganda tegen de Nazi's door de Sovjets. Beweringen dat de Nazi's stoom cabines gebruikten in plaats van gas kamers en dat er zeep en lampenkappen werden gemaakt van de doden waren hier onderdeel van.
13. De claims dat wat de Nazi's de Joden hebben aangedaan waren allemaal bedoeld om de intentie van geallieerden om een Joodse staat te stichten in Palestina te vergemakkelijken.
14. Het historische bewijs voor de Holocaust is vervalst of moedwillig verkeerd geïnterpreteerd. De Holocaust kreeg pas rond 1970 grote bekendheid waardoor beweringen moeilijker gestaafd konden worden.
15. Er is een Amerikaanse, Britse of Joodse samenzwering om Joden als slachtoffers af te beelden en om Duitsers te demoniseren.
16. Het dodental van Auswitsch werd van 4.5 miljoen bijgesteld tot 1.5 miljoen hetgeen weinig media aandacht teweeg bracht.
17. Indien de Nazi’s werkelijk de geschatte capaciteit hadden om 3000 tot 6000 mensen per dag systematisch af te slachten was er geen enkele overlevende overgebleven.

Argumenten tegen de claims van Holocaustontkenners

Vrijwel alle academici en geschiedkundigen ontkrachten bovengenoemde uitspraken om onder andere de volgende redenen:

* Het bewijs aangaande de gebeurtenissen is te wijd verspreid en te goed gedocumenteerd om vervalst te zijn geweest;
* Zo waren er duizenden overlevenden van de concentratiekampen die zeer duidelijke ooggetuigenverslagen hebben vastgelegd over de toestanden en de gang van zaken daar. Het is hoogst onwaarschijnlijk dat al deze getuigen in een complot zaten en daarom allemaal gelijkluidende verslagen gaven over hun belevenissen;
* Er waren zelfs verschillende bewakers van concentratie- en vernietigingskampen die de verslagen bevestigd hebben.

Hoewel de nazi's veel materiële bewijzen aan het eind van de oorlog trachtten te vernietigen is er genoeg overgebleven, zoals: persoonlijke spullen zoals de miljoenen brillen, tassen en koffers, kledingstukken en schoenen die in opslagkamers bij de kampen werden aangetroffen. Zelfs grote balen mensenhaar werden aangetroffen die alleen door tienduizenden personen geleverd kon zijn. Een belangrijke omstandigheid was ook dat de nazi's een nauwkeurige administratie bijhielden van de gevangenen in de kampen en de transporten die dagelijks aankwamen. Deze is bij sommige kampen redelijk intact in handen van de snel oprukkende geallieerden gevallen. Deze administraties spraken duidelijke taal over de gebeurtenissen waarvan zij verslag deden.

Holocaustontkenning onderzocht

Frankrijk, België, Nederland, Duitsland en andere landen hebben een wetgeving die het illegaal maakt om claims te doen die equivalent zijn aan Holocaustontkenning. Veel mensen die de Holocaust niet ontkennen, zoals Noam Chomsky, zijn desondanks toch tegen zulke beperkingen van de vrijheid van meningsuiting. Chomsky zorgde voor een rel toen Serge Thion een van Chomsky's essays gebruikte als een voorwoord van een boek met holocaustontkennende essays. Veel Neo-Nazi groeperingen en aanverwanten zoals 'white supremacists' in de VS ontkennen dat de Holocaust ooit heeft plaatsgevonden en vegen alle bewijzen en ooggetuigenverslagen zonder meer van tafel. Zij diskwalificeren zichzelf daarmee in het debat.

Holocaust in het Midden-Oosten

In het Midden-Oosten publiceerden de Iraakse en de Syrische regering, evenals de Palestijnse Autoriteit Holocaustontkennende werken. Veelal betreft het hier letterlijke en onkritische vertalingen van de 'literatuur' van westerse revisionisten. Deze werden bestsellers in een aantal Arabische naties. Recentelijk (begin 2006) deed de nieuwe president van Iran Mahmoud Ahmadinejad regelmatig Holocaustontkennende uitspraken in het openbaar, onder enthousiaste bijval van vele radicale en fundamentalistische groeperingen in deze regio. In het algemeen kan geconstateerd worden dat bij Holocaustontkennende uitspraken tegelijk grove antsemitische termen gebruikt worden waarbij tegelijkertijd ook nog eens de wens wordt uitgesproken om de 'zionistische entiteit' te vernietigen.

[bewerk] Holocaustontkenning in de wet

In België en Nederland is het bagatelliseren, ontkennen of goedpraten van de Holocaust verboden. In Nederland heeft de Hoge Raad in 1995 (in de zaak tegen Siegfried Verbeke) bepaald dat Holocaustontkenning valt onder het discriminatieverbod en dus strafbaar is volgens de artikelen 137c en 137e van het Wetboek van Strafrecht. Regelmatig wordt door het Meldpunt Discriminatie Internet tegen bepaalde uitingen van revisionisme op Internet opgetreden. Sinds 1995 kent ook België wetgeving waarin specifiek het ontkennen van misdrijven tegen de mensheid of het ontkennen van de genocide door de Nazi’s strafbaar gesteld wordt.

In Duitsland wordt het openbaar ontkennen van de Holocaust naar §130[1] van het Duitse strafwetboek strafbaar gesteld. Ook in Frankrijk, Israël, Canada, Litouwen, Nieuw-Zeeland, Oostenrijk, Polen, Zwitserland, Zuid-Afrika en Slowakije is Holocaustontkennning strafbaar. In de VS kan Holocaustontkenning niet vervolgd worden omdat het eerste amendement van de grondwet daar zwaarder weegt dan het recht op bescherming tegen discriminatie (het 15e amendement).

Revisionistische artikelen verzameld door een lid van Maghrebonline.nl:

MaghrebOnline.NL Forum :: Bekijk onderwerp - Verzonnen holocaust herinneringen van Binjamin en anne Frank

Ik denk dat revisionisme een teken van de tijd is waarin we leven.
De laatste decennia broeit het steeds meer tussen volkeren en dan krijg je vanzelf dit soort 'oude verhalen in nieuwe vertelvorm'.

Desondanks is het interessant om altijd nieuwe onderzoeken te lezen, al zijn de meesten geworteld in een voedingsbodem van antisemitisme en Nazi-verering.

een interessante topic; Het is inderdaad jammer dat steeds meer mensen trachten te ontkennen wat er toen is gebeurd. Ik dank dat ook dit te wijten is aan de groeiende ontevredenheid in het MIdden-Oosten en het hypocriet gedrag van Israel en de VS. (en tevens van heel wat dictatoriale regimes in de Arabische Wereld.

Interessante kanttekening. Het is nog steeds niet verboden de genocide in rwanda te onkennen. en waarom is er een wet op het "racisme en anti-semitisme." Anti-semitisme is racisme dus waaarom daar een aparte benaming voor geven. Je gaat toch niet zeggen; wet op racisme, islamofobie, anti-slavisme en anti-semitisme?? EEn term voor iedere bevolkingsgroep? houdt toch geen steek?

De president van Iran is geloof ik een van de grootste aanhangers van deze 'wetenschap'. Al tijdens WO2 waren de banden tussen enerzijds de SS (lees; Himmler) en anderzijds de Islam (lees; de grootmufti van Jeruzalem aka Alqut) erg innig en beiden waren het erover eens dat de endlosung voor beide partijen een hoop voordelen zou brengen.

Je zegt de islam en dan plaats je daar 1 naam van een mufti bij! is hij de vertegenwoordiger van DE Islam? Kan je tevens staven wat je beweert?

Rare is dan weer dat de Marokkaanse koning Nederland te hulp kwam met bescheiden aantallen Marokkaanse soldaten.
Marokkanen die stierven in een oorlog die niet de hunne was.
Raar maar waar.

Zo enorm streng Islamitisch was Marokko dus niet those days.
Tochwel, ze waren toch streng islamitisch; Waarom zouden ze dat niet geweest zijn? De religie weerhoudt hen er niet van te strijden tegen onrecht!
Ik ben blij dat je beseft dat er ook Marokkanen zijn gestorven voor de vrijheid van de Nederlanders dus een beetje meer dankbaarheid zou geen kwaad kunnen.

nog steeds niet hoor, weleens in Casablanca geweest?

Schitterende stad, dito mensen en superaardig en een clubs man wil je niet weten.

Als je de bergen in gaat tja dat is een ander verhaal...... :D

Inderdaad, bur, inderdaad.

In de dorpen heerst er armoede en anafalbetisme. Daarom kunnen ze de Koran niet lezen en wordt er hen door radicale dorpschefs verteld wat er in de Koran staat; In de grote steden zijn ze moderner mar houden ze nog steeds vast aan hun geloof. Dat lukt aardig, deze combinatie./

Op de zevende dag had god nog een gat in de wereld over, dat werd het Rif gebergte.

Oh nee, dat is juist een Afghaans gezegde, en gaat over Afghanistan :D
(Gisteren op het nieuws)

Anyway, ik heb maar één holocaust-ontkenner gekend in mijn leven tot op heden en dat was een Moslim.
En Nazi's schijnen de Moslims tegemoet te komen in de revisionistische kijk op de geschiedenis.
Lekker duo.

lekker veralgemenen. En ik ken maar 1 man die het ontkende en dat was verbeke, zal ik nu ook gaan veralgemenen?

iedereen met 1 hersencel weet dat de holocaust en z'n gevolgen gebeurd zijn, maar het feit je in de cell vliegt omdat je het ontkent, heeft toch gevolgen voor de vrijheid van meningsuiting of niet?
Inderdaad en het belemmert tevens oprecht wetenschappelijk onderzeoek; Want stel dat je iets opmerkelijk ontdekt, mag je het dan wel publiek maken?

• Topic Starter Topic Starter
Ik ken meneer of mevrouw Verbeke niet maar goed, de Marokkanen die stierven in een oorlog die de hunne niet was waren genuine Marokkanen. Niet dat geupel wat hier de bussen en trams onveilig maakt met Islamitsiche muziek luid op hun MP3 spelers, omstanders uit te dagen en te schreeuwen naar vrouwen.

Hey ik heb vanavond niet veel tijd hoor, het is dat je het effe weet, heb morgen drukke dag :D

De mijne draait zich om in z'n graf... ongeloofelijk wat die debielen lopen te verkondigen. Wel raar trouwens dat ze van de ene kant de holocaust ontkennen en van de oandere kant het aanmoedigen om spotprenten te maken van de holocaust.... ik bedoel als het allemaal gelul is, hoe kun je dan zo'n spotprent maken?

Met recht: EEN NEKSCHOT GEVEN DIE GASTEN!

Inderdaad, maar dat klopt niet helemaal. Die president van Iran gelooft niet in de holocaust en zijn oproep tot het tekenen van de spotprenten van de holocaust was als reactie op de spotprenten van Mohamed. Die president zei: "laten we eens zien hoe ver ze deze persvrijheid nu zullen toelaten". en hij had gelijk. In hel veel landen mogen ze niet gedrukt worden of je wordt veroordeeld voor racisme.

Ik ken meneer of mevrouw Verbeke niet maar goed, de Marokkanen die stierven in een oorlog die de hunne niet was waren genuine Marokkanen. Niet dat geupel wat hier de bussen en trams onveilig maakt met Islamitsiche muziek luid op hun MP3 spelers, omstanders uit te dagen en te schreeuwen naar vrouwen.

Hey ik heb vanavond niet veel tijd hoor, het is dat je het effe weet, heb morgen drukke dag :D

je opent een topic over revisionisme en je kent verbeke niet????????????????

"De Kortrijkse onderzoeksrechter heeft de 63-jarige Siegfried Verbeke uit Kortrijk laten aanhouden. Dit gebeurde op vraag van het Duitse gerecht dat een Europees aanhoudingsmandaat had uitgeschreven. Verbeke wordt beschuldigd van negationisme en revisionisme. Duitsland heeft om zijn uitlevering gevraagd.
Verbeke wordt beschuldigd om de wet van 23 maart 1995 te hebben overtreden. Via het internet zou de Kortrijkzaan de holocaust tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben ontkend of geminimaliseerd. De man is geen onbekende voor het gerecht voor dergelijke feiten. In het verleden liep hij tegen de lamp in Nederland. In het Waals landsgedeelte lopen ook strafdossiers tegen hem. Siegfried Verbeke is opgesloten in de gevangenis in Ieper. Hij verschijnt dinsdag voor de raadkamer. "

Dus de Marokkanen die opgroeine en geboren en getogen zijn in Marokko zijn dus beter? Waarom dan zoveel kritiek op de import-bruiden en bruidegommen.

en op hun mp3-speler is het geen Islamitische muziek maar Arabische of Marokkaanse muziek. Want als het Islamitisch gezang is dan is het een vrome moslim en die daagt niet uit, en roept niet naar vrouwen. Btw, dat gedrag, roepen naar vrouwen, luide mp3-muziek en uitdagend kijken is ook gedrag die je bij Nederlanders ziet hoor.

Indeed, ik ken Verbeke niet.

dit forum staat mij toe om topics te openen over onderwerpen waar ik niet eerst uren, dagen c.q. maanden voor heb zitten lezen, om vervolgens anderen om de oren te slaan met mijn feitenkennis en zodoende GEEN ENKELE RUIMTE meer over te laten voor de mening van anderen.

Ik open een topic wat m'n interesse wekt en ik zie wel waar het schip strandt. Ik kan er altijd van leren. Jij leert niet meer, je wilt hier onderwijzen aan die stomme BB knuppels die in jouw ogen domme verkapte racisten zijn.

Ik breid m'n kennis uit door her en der wat op te pikken, zelfs van jou! :p

Dus de Marokkanen die opgroeine en geboren en getogen zijn in Marokko zijn dus beter? Waarom dan zoveel kritiek op de import-bruiden en bruidegommen.

en op hun mp3-speler is het geen Islamitische muziek maar Arabische of Marokkaanse muziek. Want als het Islamitisch gezang is dan is het een vrome moslim en die daagt niet uit, en roept niet naar vrouwen. Btw, dat gedrag, roepen naar vrouwen, luide mp3-muziek en uitdagend kijken is ook gedrag die je bij Nederlanders ziet hoor.

:roflol: De ontkennisfase is weer begonnen, en je gaat weer ALLES wat wordt geroepen over allochtonen en Moslims terugwijzen naar Nederlanders.
Alles wordt nu weer: 'Doen zij ook hoor'.

Laat maar, zo is er niet te discussieren, ALLEs ga je weer goedpraten en met de mantel der liefde bedekken. Over hen géén kwaad woord he, allemaal normaal wat ze doen, doen nederlanders ook, daarom klagen Nederlanders er ook zo over.

Jammer, ik dacht open te discussieren maar -weer- is het terugwijzen, bagatalliseren etc.

:roflol: De ontkennisfase is weer begonnen, en je gaat weer ALLES wat wordt geroepen over allochtonen en Moslims terugwijzen naar Nederlanders.
Alles wordt nu weer: 'Doen zij ook hoor'.

Laat maar, zo is er niet te discussieren, ALLEs ga je weer goedpraten en met de mantel der liefde bedekken. Over hen géén kwaad woord he, allemaal normaal wat ze doen, doen nederlanders ook, daarom klagen Nederlanders er ook zo over.

Jammer, ik dacht open te discussieren maar -weer- is het terugwijzen, bagatalliseren etc.

Fout! Wat jij doet is een topic openen waar men kan rellen, waar de vooroordelen sterk naar voren zullen komen en verhalen over Nederlands slachtofferschap deze vooroordelen zullen bevestigen. en als dan iemand zegt dat Nederlanders dezelfde smeerlapperij uitsteken dan is die persoon zogezegd alles met de mantel der liefde aan het bedekken. Wees aub eens intellectueel eerlijk he.

en je zegt dat je niet eerst een topic maanden op voorhand bestudeert; Dat zou je in jouw geval dan best wel doen. Men begint hier te zagen dat de enige revisionist die men kent een Marokkaan was; daarmee de illusie willen opwekken of insinueren dat het eigen is aan de marokkanen om de holocasut te ontkennen. Ik zei je dat verbeke de enige belg was; Zijn dan alle Belgen revisionisten? Jeetje man, leer toch eens iets bij.

Indeed, ik ken Verbeke niet.

dit forum staat mij toe om topics te openen over onderwerpen waar ik niet eerst uren, dagen c.q. maanden voor heb zitten lezen, om vervolgens anderen om de oren te slaan met mijn feitenkennis en zodoende GEEN ENKELE RUIMTE meer over te laten voor de mening van anderen.

Ik open een topic wat m'n interesse wekt en ik zie wel waar het schip strandt. Ik kan er altijd van leren. Jij leert niet meer, je wilt hier onderwijzen aan die stomme BB knuppels die in jouw ogen domme verkapte racisten zijn.

Ik breid m'n kennis uit door her en der wat op te pikken, zelfs van jou! :p

feitenkennis is wel heel belangrijk in een debat he; Anders lul je maar uit je nek!

Trusten Thinkalot, als jij alles weerlegt door te zeggen dat Nederlanders precies hetzelfde doen, en dat eeuwige bijdehante vingertje van je terugwijst naar alles wat niet-Arabisch is, is er geen discussiie te voeren.

Slaap ze.;)

Trusten Thinkalot, als jij alles weerlegt door te zeggen dat Nederlanders precies hetzelfde doen, en dat eeuwige bijdehante vingertje van je terugwijst naar alles wat niet-Arabisch is, is er geen discussiie te voeren.

Slaap ze.;)

Klopt niet het. als ik jouw logica volg dan is iedere Belg een revisionist want ik kende er maar 1 en dat was een Belg.

Wat heb jij en verkapte logica man.

Klopt niet het. als ik jouw logica volg dan is iedere Belg een revisionist want ik kende er maar 1 en dat was een Belg.

Wat heb jij en verkapte logica man.

hij reageert in ieder geval op wat jij zegt, en geeft ook toe soms dingen niet te weten. Als jij iets niet weet of tegenkomt wat jou monoloog (want dat is het zo ongeveer) in de weg staat ga je er voor het gemak niet op in.
Ook vind jij het weer nodig Israel erbij te halen. Als ik een topic open over perzikken in blik zorg jij wel dat het over israel gaat en anders over de hoog opgeleide moslim die die perzikken geplukt heeft.
doe niet zo zielig man en laat een ander in zijn waarde.
Ook al snap ik de ballen van computers , ik mag er toch een mening over hebben.

haha, nou ik heb het allemaal van dichtbij meegemaakt met mijn Turkse vriendin en de Armeense genocide :D

Mss is het niet 100% vergelijkbaar, maar man daar is gewoon niet doorheen te komen....:(

Ik keer me nergens van af; ben te nieuwsgierig naar wat mensen drijft.

Vandaar mijn interesse. Voordeel is dat je dingen van 2 kanten blijft bekijken.
Zo kom je tot een goed oordeel. Als je aanhanger bent van een bepaald geloof bent is het al stukken moeilijker.

Ik kijk liever ook alles eerst van 2 kanten en dan kan je nadenken over bepaalde dingen .
Iets wat mij gelukkig is aangeleerd ...:D

Ik kijk liever ook alles eerst van 2 kanten en dan kan je nadenken over bepaalde dingen .
Iets wat mij gelukkig is aangeleerd ...:D

Elke mens met en beetje verstand weet dat de holcaust heeft plaatsgegrepen.

Het jammere er aan is dat men beweerd dat de meeste moslims dit nite geloven. Dit klopt niet; De meeste geloven wel dat de holocaust heeft plaatstgehad. Doch zijn er enkele moslims die durven beweren dat de holocaust niet heeft plaatsgehad of dat deze mss overdreven is. Vanwaar komt deze twijfel? nou, heden ten dage voelen moslims onrechtvaardig behandeld en voelen ze dat de Israeli's heel veel macht hebben en heel veel invloed. Niet alleen moslims geloven dat. Heel veel Westerlingne geloven dat ook. Sommig emoslims die zien hoe Palestijnen uitgeroeid worden beginnen op den duur te geloven dat een dergelijk volk (zoals in Israel) niet meer te vertrouwen is. En daar komt dan de twijfel over wat dergelijke groepen dan beweren. Wie gelooft er bijv heden ten dage nog Bush indien hij zou zeggen dat Saddam toch massavernietigingswapens had? Als je ziet hoe vaak Israel smeeralpperij uithaalt in de Palestijnse gebieden en Libanon, en als je ziet hoe vaak ze liegen dan zou je als ongechoolde moslim je kunnen laten verleiden door de gedachte dat de holocaust mss overdreven is. Ik ben er echter van overtuigd dat je dergelijke mensen toch kan overtuigen indien je hen de jusite zaken, feiten aantoont;

Terug
Naar boven