XXL Nutrition

Holocaust nog schokkender dan gedacht

:scratch: Je denkt dat de vele historici die onderzoek hebben gedaan allemaal gelieerd zijn aan de 'Joodse zaak'? Of wat bedoel je met die opmerking?

Diegenen die tot een andere en/of afwijkende conclusie komen dan het WJC wordt de mond gesnoerd of men wordt neergezet als antisemiet.

Hilberg's 'The Destruction of the European Jews' kreeg van de Joodse elite in de VS helemaal geen aandacht destijds en ik neem aan dat je ook weet waarom, of zijn thesis naderhand wel aangehaald werd zou ik moeten uitzoeken.

---------- Post toegevoegd Wed 6 Mar 2013 om 16:54 ----------

Ach ja de grote sprong voorwaarts van Mao leverde minimaal 30 miljoen doden op in 4 jaar. Misschien hadden de Nazi's gewoon alle inwoners van getto's moeten laten verhongeren om er iets beter vanaf te komen qua beeldvorming.

Dat is niet de kern waar het uiteindelijk om draait, welke andere landen hebben ooit een schadevergoeding betaald aan een bevolking vanwege een oorlog? Toen men de VS erop aansprak om een schadevergoeding aan Vietnam te betalen kun je je wel bedenken wat het antwoord was ;) .

Het is erg wat er is gebeurd, maar bepaalde figuren moeten eens van de roze wolk afstappen en stoppen met het wijzen van de vinger en het claimen van schadevergoedingen...

Diegenen die tot een andere en/of afwijkende conclusie komen dan het WJC wordt de mond gesnoerd of men wordt neergezet als antisemiet.

Hilberg's 'The Destruction of the European Jews' kreeg van de Joodse elite in de VS helemaal geen aandacht destijds en ik neem aan dat je ook weet waarom, of zijn thesis naderhand wel aangehaald werd zou ik moeten uitzoeken.

Dat Hilberg in eerste instantie genegeerd werd had een andere reden. Hilberg zette de Joden neer als gemakzuchtige schapen die zich naar de slachtbank lieten lijden, een beetje zwart/wit gesteld. Dat viel niet in goede aarde in sommige kringen. Niet tegenstaande de kritieken is Hilbergs werk al lang geaccepteerd als 1 van de standaardwerken aangaande de Holocaust. Dat Hilberg ook nog eens de Holocaust functionalistisch i.p.v. intentionalistisch benaderde maakte het er niet beter op. In zekere zin kan je Hilberg ook beschouwen als revisionist aangaande de Holocaust maar wel 1 met onderbouwde theorieën die ook ingang vonden in de academische wereld.

De Joden of in het bijzonder het WJC beheersen niet als enige het debat over de Holocaust natuurlijk, ook al zal de inbreng op dat gebied wel groter zijn dan uit andere hoek.

Hoe dan ook gaat de Holocaust discussie veel verder dan alleen een Joodse inbreng en een afwijkende conclusie zal zeker academische ondersteuning krijgen. Een afwijkende conclusie die als uitgangspunt heeft dat de Holocaust niet is gebeurd of uitgaat van een minimaal aantal slachtoffers echter niet omdat dit gestoorde werken zijn van fantasten die ieder bewijsstuk het liefst over het hoofd zien.

Maar wat is jouw standpunt dan aangaande de Holocaust, Jens?

Laatst bewerkt:
Insinueert een beetje dat je geen voorstander bent van het kapitalisme

Waar ik voorstander van ben weet ik niet. Ik weet alleen dat het kapitalisme ook niet zaligmakend is, en zeker ook miljoenen onbenoemde doden op zijn conto kan schrijven. Daarvoor hoef ik geen vergelijking te maken met niet-kapitalistische landen.

Waar ik voorstander van ben weet ik niet. Ik weet alleen dat het kapitalisme ook niet zaligmakend is, en zeker ook miljoenen onbenoemde doden op zijn conto kan schrijven. Daarvoor hoef ik geen vergelijking te maken met niet-kapitalistische landen.

Ja maar dan ga je er van uit dat de doden gevallen zijn door het kapitalisme en deze niet dood zouden zijn gegaan wanneer er iets anders was.

Ja maar dan ga je er van uit dat de doden gevallen zijn door het kapitalisme en deze niet dood zouden zijn gegaan wanneer er iets anders was.

Ja....dat is met andere systemen ook zo zeg.....Stalin, Lenin etc. worden aan het communisme gekoppeld, maar het waren bepaalde geen goede communisten.
Hitler is toch echt uit een kapitalistische staat, maar dat wordt dan even voor het gemak vergeten. Bush ook met zijn oorlogen tegen Irak.

• Topic Starter Topic Starter
Moslims en Joden hebben één ding gemeen en dat is dat ze altijd in een slachtofferrol zullen kruipen

Ja....dat is met andere systemen ook zo zeg.....Stalin, Lenin etc. worden aan het communisme gekoppeld, maar het waren bepaalde geen goede communisten.
Hitler is toch echt uit een kapitalistische staat, maar dat wordt dan even voor het gemak vergeten. Bush ook met zijn oorlogen tegen Irak.

Maar Saddam was ook geen lieverdje hoor :o .

Terug
Naar boven