Fitness Seller

Holocaust nog schokkender dan gedacht

• Topic Starter Topic Starter
Hey hey.....jij bent Belg.......en dan kom je spreken over het intrekken van de NL nationaliteit.....
Zeker zijn er gematigde moslims. Haatbaardje is er toch een goed voorbeeld van?

Natuurlijk zijn er veel gematigde moslims

maar toch hebben wij liever geen Islam in Europa, het staat lijnrecht tegenover onze waarden en normen

En hoe denk je de nationaliteit van deze mensen in te trekken? En waar wil je deze mensen heen sturen als ze hier zijn geboren, en wat met de mensen die enkel over Nederlandse nationaliteit beschikken.

En stel nou he, jouw plannen worden realiteit, al die moslims worden het land uit gekickt, worden hun eigendommen dan ook onteigend door de staat? Bedrijven die ze bezitten. Wat met alle banen die ze hebben, of de opleidingen die op dat moment gevolgd worden?
Moeten ze allemaal met de trein?

Terugsturen naar land van herkomst, bestaan er dan ook moslims met enkel de Nederlandse nationaliteit? Daar heb je psychiatrie voor

Over 2de alinea hoef ik niet na te denken, aangezien dit toch niet zal gebeuren

---------- Post toegevoegd Fri 8 Mar 2013 om 20:04 ----------

We hebben er al ruim 1 op de 17... Gaan we daar ooit nog iets aan veranderen?

Het is aan de burger om daarover te beslissen in de komende verkiezingen, nu het nog kan

Over 2de alinea hoef ik niet na te denken, aangezien dit toch niet zal gebeuren

---------- Post toegevoegd Fri 8 Mar 2013 om 20:04 ----------

Het is aan de burger om daarover te beslissen in de komende verkiezingen, nu het nog kan

Huh, maar je zegt toch dat het niet gaat gebeuren? Dan heeft het toch geen zin om op bijv. PVV of Vlaams Belang (dat is de nieuwe naam van Vlaams Blok toch?) te stemmen?

Als dat wel zin heeft hoor ik toch graag je antwoord over de 2e alinea :)

We'll stay strong with you, Haatbaardje!

Huh, maar je zegt toch dat het niet gaat gebeuren? Dan heeft het toch geen zin om op bijv. PVV of Vlaams Belang (dat is de nieuwe naam van Vlaams Blok toch?) te stemmen?

Als dat wel zin heeft hoor ik toch graag je antwoord over de 2e alinea :)

Zolang PVV en Vlaams Belang geen 50,1 % van de stemmen hebben, zal er helaas niets gebeuren

Andere partijen zijn veel te laf en steken liever hun kop in het zand ipv de problemen onder ogen te zien

Ik wacht met smart op antwoord, via PM mag ook. -x-

We zullen de problemen oplossen als ze zich stellen

Het onderliggend argument wat jij blijkbaar niet begrepen hebt, is het volgende: alsof de Joden om Hitler als impuls-gever van het Jodendom hebben staan springen. En hem dan ook nog betitelen als "messias van het Jodendom", daarmee toon je geen greintje respect tov de Joden.
Of vind jij van wel?

Jij denkt te veel vanuit je ego. Als je de feiten op een rij zet, zonder goedkope sentimenten, kan jij niks anders dan op deze conclusie komen.

En jij hebt het steeds over de joden, alsof dit een blik eenheidsworsten zijn. Lees eens literatuur van het blad "een ander joods geluid". Deze vermelding maakte ik al in mijn eerste post maar dat heb jij blijkbaar niet begrepen.

Jij denkt te veel vanuit je ego. Als je de feiten op een rij zet, zonder goedkope sentimenten, kan jij niks anders dan op deze conclusie komen.

En jij hebt het steeds over de joden, alsof dit een blik eenheidsworsten zijn. Lees eens literatuur van het blad "een ander joods geluid". Deze vermelding maakte ik al in mijn eerste post maar dat heb jij blijkbaar niet begrepen.

Als je de staat Israel als impuls voor de Joden ziet, dan snap ik wel wat je wil zeggen, maar dit zo neerzetten is zum Kotzen, daar blijf ik bij.
Dat kan anders geformuleerd worden.

Dat ik het over "de" joden hebt, betekent nog niet dat ik ze als eenheidsworst zie. Als ik het over de christenen heb, weet ook iedereen dat daar katholieken, protestanten, evangelisten etc etc mee bedoeld worden.

Dat Hilberg in eerste instantie genegeerd werd had een andere reden. Hilberg zette de Joden neer als gemakzuchtige schapen die zich naar de slachtbank lieten lijden, een beetje zwart/wit gesteld. Dat viel niet in goede aarde in sommige kringen. Niet tegenstaande de kritieken is Hilbergs werk al lang geaccepteerd als 1 van de standaardwerken aangaande de Holocaust. Dat Hilberg ook nog eens de Holocaust functionalistisch i.p.v. intentionalistisch benaderde maakte het er niet beter op. In zekere zin kan je Hilberg ook beschouwen als revisionist aangaande de Holocaust maar wel 1 met onderbouwde theorieën die ook ingang vonden in de academische wereld.

De Joden of in het bijzonder het WJC beheersen niet als enige het debat over de Holocaust natuurlijk, ook al zal de inbreng op dat gebied wel groter zijn dan uit andere hoek.

Hoe dan ook gaat de Holocaust discussie veel verder dan alleen een Joodse inbreng en een afwijkende conclusie zal zeker academische ondersteuning krijgen. Een afwijkende conclusie die als uitgangspunt heeft dat de Holocaust niet is gebeurd of uitgaat van een minimaal aantal slachtoffers echter niet omdat dit gestoorde werken zijn van fantasten die ieder bewijsstuk het liefst over het hoofd zien.

Maar wat is jouw standpunt dan aangaande de Holocaust, Jens?

Ik betwijfel niet dat de Holocaust heeft plaatsgevonden, maar ik zet vraagtekens bij de beweringen dat het merendeel van de slachtoffers de dood vond in concentratie- en vernietigingskampen. Dit betekent niet dat ik het bestaan van deze kampen ontken. Het is zelfs tegenwoordig geen prettig gevoel indien je een dergelijke locatie bezoekt, er ontstaat een beangstigend gevoel. Maar ik vind dat men niet kan uitsluiten dat er meer slachtoffers onder de Joodse bevolking buiten de kampen zijn gevallen.

Het handhaven van termen zoals minimaal of maximaal is in feite niet relevant zonder context en de interpretatie die hieraan verbonden is. Het komt er uiteindelijk neer hoe je het verwoord met de daarbij behorende statistische gegevens.

Het grootste punt van ergernis heeft echter weinig of niets te maken met datgene wat er gebeurd is. Daar waar ik mij aan stoor is dat een kleine groep individuen de Holocaust gebruiken tegen andere landen, instellingen et cetera als pressiemiddel voor schadevergoeding. Ieder jaar betaalt de Duitse belastingbetaler ongeveer 500 miljoen euro aan Israel, laat ik het dan nog niet hebben over duikboten en andere wapensystemen. Geen enkel andere bevolking krijgt zulke hoge schadevergoedingen toegekend ongeacht het verhaal erachter. Het moet een keer ophouden met de, ik noem het maar de triple A-status van Israel, het was een zwarte dag in de geschiedenis, we moeten het daarom ook niet vergeten of ontkennen, maar het moet een keer ophouden, de huidige generatie heeft niks met de oorlog te maken.

Ik betwijfel niet dat de Holocaust heeft plaatsgevonden, maar ik zet vraagtekens bij de beweringen dat het merendeel van de slachtoffers de dood vond in concentratie- en vernietigingskampen. Dit betekent niet dat ik het bestaan van deze kampen ontken. Het is zelfs tegenwoordig geen prettig gevoel indien je een dergelijke locatie bezoekt, er ontstaat een beangstigend gevoel. Maar ik vind dat men niet kan uitsluiten dat er meer slachtoffers onder de Joodse bevolking buiten de kampen zijn gevallen.

Het handhaven van termen zoals minimaal of maximaal is in feite niet relevant zonder context en de interpretatie die hieraan verbonden is. Het komt er uiteindelijk neer hoe je het verwoord met de daarbij behorende statistische gegevens.

Het grootste punt van ergernis heeft echter weinig of niets te maken met datgene wat er gebeurd is. Daar waar ik mij aan stoor is dat een kleine groep individuen de Holocaust gebruiken tegen andere landen, instellingen et cetera als pressiemiddel voor schadevergoeding. Ieder jaar betaalt de Duitse belastingbetaler ongeveer 500 miljoen euro aan Israel, laat ik het dan nog niet hebben over duikboten en andere wapensystemen. Geen enkel andere bevolking krijgt zulke hoge schadevergoedingen toegekend ongeacht het verhaal erachter. Het moet een keer ophouden met de, ik noem het maar de triple A-status van Israel, het was een zwarte dag in de geschiedenis, we moeten het daarom ook niet vergeten of ontkennen, maar het moet een keer ophouden, de huidige generatie heeft niks met de oorlog te maken.

Israel ontleent zijn status niet aan de Holocaust, dat maken tegenstanders van Israel er van. Het is nou niet dat Israel bijna dagelijks de Holocaust er bij sleept als het gaat om het conflict in het Midden-Oosten of zaken waarbij Joden/Israeli er slecht vanaf komen.

Natuurlijk zullen er personen zijn die holocaust misbruiken om medelijden op te wekken voor hun eigen zaak maar het is geen standaard bezigheid van de Joden.

Vraagtekens zetten bij de aantallen is natuurlijk mogelijk, er is hoe dan ook een grote foutenmarge als het gaat om de Aktion Reinhard kampen. Maar dan meer welke groep in welk kamp is vergast, niet over het totale aantal Joden dat in die kampen vermoord is. Ook al zullen er zeker Joden zijn die reeds in de getto's de dood vonden terwijl ze misschien worden meegeteld als doden in 1 van de kampen.

Vervoerslijsten, telegrammen, intekenlijsten etc dienen echter als overtuigend bewijs genoeg om te kunnen aannemen dat de vernietigingskampen het meeste hebben bijgedragen aan de vernietiging. Academisch gezien ook amper nog een discussie ook al zou er natuurlijk altijd nog nieuw bewijsmateriaal ter beschikking kunnen komen dat aantoont dat er Joden elders zijn gestorven.

De Duitsers hadden kampen waar per dag een bepaald aantal personen vergast kon worden (of op andere wijze geëxecuteerd). Die capaciteit was o.a. tijdens de aanvoer van Hongaarse Joden maar ook reeds eerder amper voldoende om iedereen zo efficiënt mogelijk te sonderbehandelen. Aan de hand van de capaciteit van de kampen alleen al is vrij snel te berekenen hoeveel doden er kunnen zijn gevallen in de kampen. Daarbij rekening houdende met lagere aanvoer toen de getto's leeg waren geruimd en een kamp als Treblinka aanstuurde op terminatie van het kamp.

Terug
Naar boven