XXL Nutrition

Rice & Protein - Bodylab

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Weightgainer / maaltijdvervanger
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Bodylab Rice & Protein heeft een ideale verhouding van koolhydraten en eiwitten. En het beste nieuws is dat deze koolhydratenbron voor 100% uit zilvervliesrijst bestaat. De beste koolhydraten bron die je kunt wensen als sporter. Voor de eiwitten is een hoogwaardige mix gecreëerd van de 6 meest ideale eiwitbronnen voor sporters. Deze mix geeft je net als gekookte kip een vetvrije bron van eiwitten maar met een nog hogere biologische waarde!
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Vetverlies én spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 1 week
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Een matig zoete, volle, eiwitachtige smaak, licht korrelig
  • Welke dosis heb je gebruikt? 5 scheppen in 350ML magere melk
  • Waar heb je het supplement gekocht? Bodylab
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Gratis t-shirt, gratis shakebeker, 3 gratis repen, snelle levering. Deze extra's krijg je wel alleen als b2b klant. Shakebeker of shirt kan je wel gratis krijgen als je er naar vraagt denk ik.
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 32,95
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? De kans is groot. Het is een interessant product.

Mijn review:

*Zie ook de CCG review voor meer info en een vergelijking*

Bodylab brengt met Rice & Protein een interessant product op de markt. Men heeft vastgesteld dat veel amateursporters niet de tijd hebben om te eten als een wedstrijdatleet, en daarom vaak tekortschieten op vlak van voeding. In het verleden zijn er daarom maaltijdvervangers op de markt gekomen, die snel klaargemaakt konden worden in een shakebeker of blender. De eerste maaltijdvervangers en weightgainers zaten helaas vol met suikers, minderwaardig aan een volwaarde maaltijd. Dat deze suikers 50% of 100% bestonden uit maltodextrine i.p.v. dextrose of fructose betekende nog niet dat de opname geleidelijk genoeg was, of de maaltijd gezonder werd. Suiker bevat namelijk geen micronutriënten of vezels. Sterker nog, het onttrekt andere micronutriënten uit het lichaam die dus weer aangevuld moeten worden.

Het doel is dus om niet alleen een gezondere maaltijdvervanger te maken, maar ook eentje die langzaam genoeg opneemt om de krachtsporter voldoende lang te voorzien van een gevulde maag en een geleidelijke opname van voedingsstoffen. Daarom zagen we al maaltijdvervangers / weightgainers met gemalen haver.

Rice & Protein is weer een goede stap in die richting. Het product bevat fijngemalen, verteerbare zilvervliesrijst en hoogwaardige eiwitten waaronder kippeneiwit, wei en caseïne. Met name interessant omdat rijst voor veel mensen beter verteerbaar lijkt te zijn dan alternatieve koolhydraatbronnen. Bovendien is rijst ook al sinds de eerste bodybuilding-maaltijden de koning van de koolhydraten, natuurlijk ook niet zonder reden. Zilvervliesrijst neemt in combinatie met eiwit geleidelijk op, en bevat ook nog de nodige micronutriënten en vezels.

Het is dus een typische bodybuilding-maaltijd in de blender, als oplossing voor het moeilijk beschikbaar zijn van een warme maaltijd. Daarom is dit bijna eerder voeding dan suppletie. Hoewel de shake nooit alle maaltijden mag vervangen, en vooral dient om de extra behoeften van de krachtsporter op te vangen.

Is de shake identiek en evenwaardig aan een kip met rijst maaltijd? Waarschijnlijk niet, niets gaat boven een warme maaltijd met vlees en gekookte rijst. Bovendien mis je de nodige groenten. Maar het is wel een uitstekende oplossing als het echt niet lukt om warm te eten. En het is in elk geval beter dan de shakes die barsten van de suikers en goedkope wei-eiwitten.

Ik denk dat dit een betaalbaar en nuttig product kan zijn voor wie nood heeft aan een snelle maaltijdvervanger, en dat meen ik oprecht zonder dat er belangen mee gemoeid zijn.

Bodylab's Rice & Protein krijgt dan ook een 9/10 en valt voor mij onder de aanraders.

Ander topic over dit product: http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/rice-and-protein-bodylab-228526/

rice_protein.jpg


maaltijd_shake.jpg
 
Mijn topic is veel beter :D
 
Zijn de oude smaken ook verbeterd?
 
De reacties op de smaken zijn tot nu toe zeer positief te noemen.
Deze smaken worden dus niet gewijzigd.
 
Oke, duidelijk.

Ik vond dat er met de smaken nog wel ruimte voor verbetering was maar goed.. :rolleyes:
 
Heb net de smaak banaan binnen... :) deze vind ik nog beter dan de Choco..!
 
BAM! ga zeker banaan een keer probere!eerste even me pot Whey Blue leegbeuken.
 
Heeft iemand al ervaring met de smaak redfruits? Ik ben erg benieuwd naar die maar vind het soms wat 'eng' om zomaar een nieuwe smaak te proberen.

Ik heb alleen nog maar vanille en over een week moet ik een nieuwe pot halen maar de andere 3 smaken ken ik nog niet.
 
Heeft iemand al ervaring met de smaak redfruits? Ik ben erg benieuwd naar die maar vind het soms wat 'eng' om zomaar een nieuwe smaak te proberen.

Ik heb alleen nog maar vanille en over een week moet ik een nieuwe pot halen maar de andere 3 smaken ken ik nog niet.


Als je geen risico wil nemen kunnen we wat monstermateriaal van strawberry red fruits met je order meesturen.

De reacties op beid nieuwe smaken zijn gelukkig zeer positief!
 
Als je geen risico wil nemen kunnen we wat monstermateriaal van strawberry red fruits met je order meesturen.

De reacties op beid nieuwe smaken zijn gelukkig zeer positief!

Tof dat dat mogelijk is, als ik ga bestellen zal ik dat wel doorgeven aan je:) Even wachten nog tot dit potje bijna op is;)
 
Tof dat dat mogelijk is, als ik ga bestellen zal ik dat wel doorgeven aan je:) Even wachten nog tot dit potje bijna op is;)

Helemaal goed! :thumb:
 
  • Like
Waarderingen: wwe
Ik heb een potje besteld.. heb je nog wat samples voor me in de aanbieding :p
 
Dit product al 2x gekocht, nu heb ik chocolade smaak

5 Schepjes Rice&Protein
400ML Halfvolle Melk
1 Banaan (in schijvjes gesneden)
1 Kleine theelepel suiker

allemaal in de blender 2 minuten laten draaien

en voila een Alles-overtreffende-Lekkere-Bananen-met-chocolade-smaak-smakende-Shake

Echt waar mooiste moment van de dag als ik dit opdrink
 
Dit product al 2x gekocht, nu heb ik chocolade smaak

5 Schepjes Rice&Protein
400ML Halfvolle Melk
1 Banaan (in schijvjes gesneden)
1 Kleine theelepel suiker

allemaal in de blender 2 minuten laten draaien

en voila een Alles-overtreffende-Lekkere-Bananen-met-chocolade-smaak-smakende-Shake

Echt waar mooiste moment van de dag als ik dit opdrink

Toemaar! Is die suiker niet beetje overbodig?
Vind rice and protein al lekker genoeg alleen
 
Zo zo dat klinkt lekker... densuiker laat ik eruit maar de rest ga ik zkr proberen!! Thx
 
Back
Naar boven