XXL Nutrition

Richard Dawkins calls for Pope to be put on trial

http://www.youtube.com/watch?v=I_1Gpt6dKFo

ik zie ook wel in dat het niet letterlijk bedoeld is, maar zo'n titel is toch enkel uit op shockeren.

Dawkins wou dat titel niet, het moest van zijn producers whatever.

En overigens zijn het trouwens vooral creationisten en moslims die Dawkins een fundamentalist noemen ;)
Dat doen ze wel vaker wanneer academici hun (wél 100% dogmatische) leer bekritiseren.

Ad hominem fail.

Richard Dawkins is toch wel een god voor mij.

j/k :D

Maar zal niet zover komen. Bepaalde figuren staan boven de wet...helaas.

Alhoewel ik zelf een overtuigd atheïst ben vind ik Dawkins op dat punt zelf maar een zak.

De paus, als soeverein staatsthoofd, kan trouwens niet berecht worden.

Leg uit? Best triest toch? Of ga jij daarmee akkoord?

Zeer triest inderdaad. Het Vaticaan heeft zich (met de hulp van El Duce) zeer goed ingedekt tegen dit soort zaken met dat ze na de opkomst van het modernisme begin vorig eeuw de bui al hadden zien hangen.

Dat een religieus instituut dergelijke status vind ik absoluut niet kunnen, jammer genoeg zitten er we er nu wel mee.

Wat Dawkins betreft ben ik niet zo'n voorstander van zijn "in your face" atheïsme dat soms verdacht veel weg heeft van hoe religieuze mensen hun overtuiging kunnen opdringen.

Ik ben op dat punt gematigder. Iedereen mag zijn eigen bijgeloof hebben, van zodra het opgedrongen wordt in de wetgeving kunnen ze slaag krijgen :)

Laatst bewerkt:
atheistisch fundamentalisme vindi ik ook een foute opmerking, enkel een flauwe stunt omdat je gewoonweg ziet dat de intenties niet gericht zijn op de slachtoffers.

Mja, ik heb niet de indruk dat dat doorgaans zo'n ontzettend groot deel uitmaakt van het strafrecht. Maar ik snap je punt.

@ZoutZak: wat ben je toch ook een heerlijke Dawkins adept. Ik overigens ook. :D Zou die paus maar al te lief zien tuimelen en er geen één voor in de plaats terug zien komen. Godsgeklaagde stompzinnigheid, christelijke Ayatollah.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven