Protvis
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 16
- Lengte
- 1m72
- Massa
- 79kg
+1Een riem zorgt ervoor dat je meer intra-abdominale druk opbouwt en zodoende je buik en onderrug strakker zijn tijdens een lift, en je dus makkelijker meer kan tillen. Het voorkomt absoluut geen rugblessures, de druk op je rug wordt juist hoger met een riem.
http://sportsmedicine.about.com/cs/strengthening/a/aa060201a.htm
Een riem kan wel blessures voorkomen, want die hoort strak te zitten zodat de rug niet bol kan gaan staan en je geen rare bewegingen kan maken met de rug.
Ja er staat dan wel veel druk op de rug, Nee je kan bijna geen rare bewegingen maken.
Ik gebruik de riem voor alles, zelfs borst oefeningen. Mensen zeggen dat de rug dan zwakker word, maar dit is pure onzin.
Mijn reden is dat mijn rug ook klachten had, en het dragen van de riem helpt dit gewoon compleet weg.
Verder zorgt de riem er ook voor dat de taille netjes dun blijftBij veel zware oefeningen kan de buik uitzetten (Niet dat dit permanent blijft of dat je er iets aan over houd) Maar ik houd er niet van dat dit gebeurd.
Buiten dat, zorgt de riem voor een goede vorm als je bicep curlt, rechtopstaat en niet smokkelt![]()
Kerel, alstublieft geen onzin meer posten, bijna 90% in onze sportschool draagt een belt (zelfs voor leg extensions), en het zijn al degene die een riem dragen, die tijdens een oefening hun rug in een slechte houding hebben. Het idee dat een riem je rug voorkomt van te bollen is volkomen verkeerd. Een riem is oorspronkelijk bedoelt om meer gewicht te kunnen pakken, dit is dan een trend geworden ook bij bodybuilders en nu dragen bijna alle idioten constant een riem. Je ziet zelfs mensen die hem gewoon een hele training door aanhouden
.@TS: Lees artikel vanboven id post, zoek nog wat artikels via google. Meestal kom je tot de conclussie: vermijd een riem, zeker als je niet weet hoe je hem moet gebruiken, enkel voor de volgende oefening: Deadlift, squat en OH Press (eventueel ook bepaalde rowvarianten). Bij de eerste 2 gewoon bij zware singles of doubles, heeft enkel maar nadelen om een hoger aantal reps met een riem te doen. Bij OH press om te voorkomen dat je je rug te ver naar achter laat leunen bij het pressen, de riem laat je voelen dat je te ver gaat. Ook hierbij eerder bij zware singles, doubles, ... Of bij push presses.

Bij veel zware oefeningen kan de buik uitzetten (Niet dat dit permanent blijft of dat je er iets aan over houd) Maar ik houd er niet van dat dit gebeurd. 

"OK"
).