Het dragen van een riem maakt de onderrug niet zwakker. Punt.
ALs je door rugklachten niet normaal kan staan lopen of zitten, welke maakt niet uit voor 5 minuten dan ook, en je gebruikt dan een riem en je bent van de klachten af, OOK zonder de riem uiteindelijk (Zoals nu) Doordat de training gewoon beter is en het bouwen ermee voor mij beter werkt zodat de rug sterker is.
Niemand die mij dan gaat vertellen dat het bullshit is om de riem te gebruiken.
Overigens heb ik nooit gezegd dat dit voor iedereen zo is, ik heb altijd gezegd dat dit ''VOOR MIJ'' zo werkt. Verder moet je zelf weten wat je ermee doet.
Hij vind het toch allemaal dikke bullshit zoals hij al aangaf. Daarnaast is de redenering 'waarom zijn ze anders uitgevonden' niet te ontkrachten. Heb jij geen abtronic thuis liggen dan, die dingen zijn toch ook ergens voor uitgevonden..
Btw heeft deze comment totaal geen enkele toegevoegde waarde.
Kijk als jij zielig wil doen en mensen wil afkraken terwijl je zelf ook geen moer van waarde post, moet je gewoon je kop houden
Mijn ervaring in de praktijk, werkt voor mij. Ik heb niet gezegd dat iedereen dit zou moeten doen ik zeg puur dat dit voor mij wel mijn rugklachten weg hebt genomen.
Plus, ik doe altijd een riem om, en als ik die vergeet kan ik alsnog 160KG Deadliften zonder straps 8 - 12reps. Hoor je mij erover? Nee, dus ouwehoer niet, die riem werkt voor mij
Webby zei:
Riem
Het is niet ongebruikelijk dat een krachtsporter een riem gebruikt tijdens zware oefeningen. Het continu dragen van een riem, ook bij lichte herhalingen, is echter geen goed idee. Een riem geeft stevigheid doordat je buikspieren er tegenaan kunnen drukken. Hierdoor ontstaat er druk aan de binnenkant van de onderrug, waardoor je lage rugwervels gestabiliseerd worden. Normaal gesproken hebben je buikspieren voldoende stevigheid om deze functie zelf te vervullen. Door teveel op een riem te vertrouwen beroof je de buikspieren van de nodige stimulans om zelf sterker te worden. Train je buikspieren dus net zo hard als alle andere spieren en gebruik pas een riem als je boven de 80% van het 1 herhalingsmaximum (1HM) komt of wanneer je gewichten gaat gebruiken die je niet meer dan 6 keer kunt tillen (6HM).
BINGO! mocht ik daar nou net een halve hernia hebben waar ik geen last meer van heb.
Bek houden dus en lezen voordat je gaat bashen
En als je in real life eens kracht moet zetten? Doe je dan ook eerst je riem om? Je maakt je natuurlijke motoriek kapot op deze manier.
Nope, ik til in het dagelijks leven ook gewoon veel, en 4 kratten bier door een gang heen lopen is ook totaal geen probleem.
Overigens het tillen van 6 a 7 trays bier blikken, 24 stuks per tray van anderhalve liter. Ook geen probleem meer.
Maar ja dan kan ik ook nog terugkomen op het feit dat jullie gewoon totaal niet lezen wat een poster schrijft, want de riem werkt voor degene die em hard nodig heeft, en als je traint met zware rugklachten en die verdwijnen mede door de riem omdat dit hulpmiddel ervoor zorgt dat je tenminste nog iets kan> Je dan aansterkt en beter wordt zodat je in het DAGELIJKS leven die riem niet om hoeft en gewoon kan doen wat je altijd zou behoren te doen. > Dan werkt die riem toch zoals het hoort bij mij?
Kinderachtige antwoorden zoals > ''Draag je die riem in Real life ook?'' Nee natuurlijk niet, lees wat er staat!
Daar komt bij dat je ook nog verschil hebt in riemen, zoals die hele dunne riemen, of die dikke riemen van BV. GorillaWear met een enorme hoge achterkant die Onderkant EN midden van de rug ondersteunt, is toch ook een verschil in stabiliteit.
EN BTW a1s, ik ken jou ergens van.. een profielensite zoals Hyves/Netlog/Facebook, jij sprak me eens aan op een foto van me, in je profiel had je die foto waarbij je front biceps poseert, maar dan zonder zwart cirkeltje op je hoofd.. Jij sprak mij aan vanwege een foto ofzo weet niet meer precies> Toen had je trouwens meer respect voor me dan nu

Jammer.