XXL Nutrition

rijst rauw?

jordi m

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
92kg
Vetpercentage
20%
Hallo,

ik ben bezig met droog trainnen en eet nu bruine rijst ipv brood maar elke dag 250 gram rijst koken is niet echt handig....
kan ik de rijst ook rauw eten door de shake bijvoorbeeld?
bedankt!!

Gr jordi

:roflol:

Kook gewoon rijst voor vier dagen (oid) in één keer. ;)

Lijkt me niet verstandig. Kook gewoon je rijst voor heel de week en kan je elke dag een aandeel uit de frigo nemen?

probeer maar:D

Of koop gemalen havermout, dat kan wel in een shake.

Wat denk je zelf tamme?

• Topic Starter Topic Starter
is er ook iemand die het echt weet en niet iemand die zo maar wat denkt ?

bedankt in iedergeval!

ik eet niet voor de smaak!
250 gram gekookte rijst, 400 gram aardappelen, 2 shakes met 100 gram brinta, 150 gram groenten en 200 gram zalm en kipfilet is toch wel wat veel om de hele dag mee te sjouwen naar werk ect daarom vroeg ik mij af of ik het ook rauw kan eten?

blijven de voedings waarde het zelfde als het het ongekootk eet?
is het slecht voor je?

meer hoef ik niet te weten!

rijst kan opzwellen in je maag door vocht

is er ook iemand die het echt weet en niet iemand die zo maar wat denkt ?

bedankt in iedergeval!

ik eet niet voor de smaak!
250 gram gekookte rijst, 400 gram aardappelen, 2 shakes met 100 gram brinta, 150 gram groenten en 200 gram zalm en kipfilet is toch wel wat veel om de hele dag mee te sjouwen naar werk ect daarom vroeg ik mij af of ik het ook rauw kan eten?

blijven de voedings waarde het zelfde als het het ongekootk eet?
is het slecht voor je?

meer hoef ik niet te weten!

opneembaarheid van de voedingsstoffen verschilt na koken, ook aantal vitamines.

Rijst is gewoon keihard, hoe wil je dat nu opeten in grote hoeveelheden zonder dat te koken?
Je kan dan beter je brinta meenemen in een shaker en er water indoen (of melk). Smaakt best goed.

Ik heb een rijstkoker en dat is in 5 min klaar en je hebt super rijst..

Elke dag dus verse rijst ;)

hahaha eetsmakelijk inderdaad gewoon rijst koken voor paar dagen.

zelf neem ik altijd 300 gram rouwe zilvervlies rijst mee. Kan niet koken op mijn werk dus dan maar zo he. Als je er veel water bij drinkt gaat het best.

In combinatie met een rouwe prei ook heerlijk trouwens. Mn collega's keken alleen wel raar op toen ik aan zo'n lange prei zat te knabbelen :o

Ik zou het niet doen, totdat een betrouwbare bron zegt dat het wel kan.

Googlen levert ook vrij weinig op.

Sinds ik rauwe rijst eet, maak ik de gains van mijn leven!

Zonder gekheid:

Het lijkt mij niet smakelijk om rauwe rijst te eten. Zou een kilo rijst koken en dan in porties in de koelkast bewaren. Kun je het koud opeten of desnoods opwarmen (een magnetron hebben ze tegenwoordig overal)

zelf neem ik altijd 300 gram rouwe zilvervlies rijst mee. Kan niet koken op mijn werk dus dan maar zo he. Als je er veel water bij drinkt gaat het best.

In combinatie met een rouwe prei ook heerlijk trouwens. Mn collega's keken alleen wel raar op toen ik aan zo'n lange prei zat te knabbelen :o

Dus jij doet iedere dag op je werk 300 gram rijst opdrinken met water? ??? :roflol:

Dit vroeg ik mij eerst ook af, ik had toen de zoekfunctie gebruikt en mijn antwoord gevonden.

---------- Toegevoegd om 18:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:59 ----------

Ik dacht dat dat nutteloos was? Volgens andere topics dan.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven