Fitness Seller

Rippetoe probleem (squat)

Volgens Rippetoe moet je 3x per week Squatten en telkens 3x5. Dus geen 2w per week en geen 6 setjes. Aan die spierpijn raak je wel gewoon na 4/5 trainingen.

Ik denk dat hij met 6 setjes, 3 warmup sets en de 3 work sets bedoelt. Die spierpijn is omdat je die squats niet gewend bent. Als je de komende workout nog erg last hebt van die spierpijn doe de squats dan met een licht gewicht, dat bevorderd je herstel. Volgende workout kun je er weer vol tegenaan en zul je zien dat de spierpijn die je eraan over houdt veel minder is.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Delete

Laatst bewerkt:
nou eigenlijk niet xD,
maar dit was eigenlijk ook de 1e keer dat ik echt ging squatten

Dan is die spierpijn normaal.

Ik doe ook een rippetoe variant (madcow) en ik heb altijd maar een beetje spierpijn na het squatten. Het fijne aan Rippetoe is dat geen gekke dingen doet. Je blijft een periode lang in dezelfde set range en de gewichten verhoog je per training/week.

Is inderdaad normaal, ik geraakt na de eerste keer squatten ook met moeite een trap op of af. Een beetje aanvoelen wanneer je zelf terug kan beginnen en volhouden, na een paar keer lukt het best om het 3x in de week te doen.

Ik heb dus echt helemaal nooit spierpijn nadat ik zwaar (en tot faillure) heb gesquat. Is waarschijnlijk te danken aan het feit dat ik al 12 jaar voetbal en altijd door de kramp heen heb gelopen schat ik zo.

Ik ben ook met rippetoe bezig en heb vandaag ook de squat over geslagen. Kan ik woensdag weer lekker bezig.

Beter doe je een WSB squat in een rippetoe schema. zo kan je meer kilo's pakken.

vandaag voor de eerste keer gesquat kheb opgemerkt dat ik niet diep genoeg kan tenzij ik mijn hielen ophef.
kheb dan maar kleine gewichtjes onder mijn hiel gelegt.

mijn rippetoe schema doe ik 3xde week squat en 1xdeadlift.
van dat spierpijn geen zorgen is normaal. ik ga dit morgen ook voelen.
veel eiwitten en carbs binnenspelen dan hebben uw spieren 'voedsel' waarmee ze zich kunnen herstellen.

squatten zodra spierpijn over is.

Terug
Naar boven