AndroidHealthClinic

Rippetoe starting strenght sqauts.

zombieballz

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
70kg
Vetpercentage
9%
Ik ben van plan om met rippetoe starting strenght te beginnen om mijn kracht is flink omhoog te gooien maar ik zit met een probleem.
De gym waar ik nu train hebben ze geen squat rek, ook geen plek waar ik de barbell van af kan pakken.
Ze hebben alleen een smith machine.
Aangezien squats een heel belangrijke oefening is in de rippetoe schema (3x in de week) vroeg ik me af of als ik met een smith machine squat wel de zelfde resultaten krijg.

Laatst bewerkt:
Dumbbell squats vind k af en toe ook wel lekker

Kosten wat kost een plek zoeken waar je gewoon kan squatten.

Ik heb zelf een rek gekocht en ben gelijk beter uitgerust dan zo'n beetje alle gyms hier.

Natuurlijk kan je het schema doen en (tijdelijk) smith machine squats doen, maar de resultaten zullen niet hetzelfde zijn. Ik vind het niet te vergelijken, zeker als je ook nog een sport doet waarvoor je ook echt kracht en massa nodig hebt.

Steinborn lift en dan squatten is waarschijnlijk de beste optie, vooral als iemand je even kan helpen. Maar met serieus gewicht wordt dit al gauw erg lastig.

Zercher squats of cleans met front squats zijn ook een redelijke vervanging, en die kan je doen zolang je uberhaupt een vrije barbell hebt, maar je progressie zal verschillen.

Als een vrije barbell niet beschikbaar is kan je starting strength sowieso niet doen.

Laatst bewerkt:
.. al leg je de stang op 2 appraten:o

squaten in de smith goed ja of nee, daar blijven de meningen over verdeeld.. ik persoonlijk denk met de goede techniek dat het niet meer kwaad kan dan los squaten, maar de smith kan alleen verticaal omhoog en omlaag, dat is een beetje nadelig voor je rug, en mensen krijgen last van de knieën.

Leg press en lunges doen. succes

Ikzelf squat ook in de smith machine en kracht krijg je echt wel... maar later ga je best wel last van je rug krijgen, dat heb ik nu ook en ik zit pas op de 70 kilo....
beter is met een barbell idd zonder machine

moet je toch wel iets fout doen.., wat voor mij goed voelde was eerst me onderrug doen
dan in de smith squatten.., voeten ver genoeg knieen niet voor je voeten uit laten komen beetje wijder staan dan normaal en goed de spanning in je onderrug en buik houden., schouders naar achter houden en onderrug licht geholt.., zo heb ik nooit last gekregen en heb het in het begin toch wel een jaar gedaan en kon ook over de 100 kilo tillen zonder pijn te krijgen

ow joh, dan doe ik toch iets fout kennelijk...nog maar ff aan de experts navragen dan :P

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat het dan toch maar ff wachten wordt tot ik starting strenght kan gaan doen.
Steinborn lijkt me een beetje tricky om uit te voeren
Jammar genoeg zit ik nog 1 jaar vast aan de gym dus switchen is niet mogelijk

Dip-rek :D

of als je gek genoeg bent zet je van 2 bankjes de rugleuning rechtop (wel spotter nodig)

Dip rek hebben ze ook al niet alleen een heel hooge
en ik heb geen spotter dus dat is ook al een grote nadeel voor starting strenght

Hoog dip rek? misschien een step bankje ertussen zetten?

Dumbbell Squat :D + Walking Lunges :D

Gewoon die stang optillen en in je nek leggen, kun je mee door tot een kilo of 60.

Tegen die tijd heb je een betere gym gevonden mét een rack.

Gewoon die stang optillen en in je nek leggen, kun je mee door tot een kilo of 60.

Tegen die tijd heb je een betere gym gevonden mét een rack.
Ik squat in de smith 72,5 kilo dus dat wordt al snel lastig ( ja ik squat diep genoeg :p)

---------- Toegevoegd om 23:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:59 ----------

Dumbbell Squat :D + Walking Lunges :D
Zal dit gelijk staan aan hoe Rippetoe de schema bedoelt heeft?

Niet totaal, maar dumbbell squats komen in de richting, + walking lunges zijn een super oefening voor nagenoeg al je been + Bil spieren

Ik zal het maandag eens een gokje wagen bedankt!

Terug
Naar boven