MuscleMeat

Rippetoe starting strenght sqauts.

• Topic Starter Topic Starter
Ziet er goed uit! nog nooit van muscletech gehoord efkes wa meer kijken van hun :p

Nog nooit van muscletech gehoord? ??? ???

• Topic Starter Topic Starter
Niet de filmpjes bedoel ik daar mee

Sorry maar als je zegt dat dumbbell squats een goede vervanging zijn binnen de opzet van starting strength dan snap je de bedoeling van starting strength echt niet.

Een 70+kg in de smith squatten is nog steeds niet vergelijkbaar met vrije barbell, dat zou zomaar eens max 50 kunnen zijn. Misschien wel minder. Daarom is het simpelweg geen vervanging in het starting strength schema.

Ga lekker wat anders volgen, desnoods je eigen interpretatie ervan, maar verwacht niet de bedoelde SS resultaten. Of regel een betere gym. Je zit niet aan een gym 'vast'. Zonder squats -en zonder de moeite te willen doen om het schema te volgen zoals het voorgeschreven is- heeft SS echt geen zin.

Laatst bewerkt:
Sorry maar als je zegt dat dumbbell squats een goede vervanging zijn binnen de opzet van starting strength dan snap je de bedoeling vna starting strength echt niet.

Een 70+kg in de smith squatten is nog steeds niet vergelijkbaar met vrije barbbell, dat zou zomaar eens max 50 kunnen zijn. Misschien wel minder. Daarom is het simpelweg geen vervanging in het starting strength schema.

Ga lekker wat anders volgen of regel een betere gym. Zonder squats heeft SS echt geen zin.

Dan moet je mijn opmerking nog een keer lezen, ik heb dat namelijk nooit gezecht, alleen dat db squat + walking lunges "in de buurt komt". Een goede bb squat is onvervangbaar.

Mee eens, maar in de trend van starting strength heb je niks aan "in de buurt komen" of een "goede vervanging" of hoe je het ook wilt noemen. Je moet elke workout weer gewicht verhogen, dat kan simpelweg niet met vervangende oefeningen, zeker niet met dumbbells. En starting strength gaat nou juist om die progressie.

Daarom zal een smith ook niet werken, het verschil in spieractivatie is zo enorm groot dat die enkele procenten verhoging elke workout simpelweg niet gaan lukken of niet het gewenste effect geven.

Je kan het doen, niks en niemand houdt je tegen. Je zult er ook zeker resultaten mee kunnen boeken, maar die zullen niet zijn zoals je met strict SS volgen kan krijgen.

Vanuit dat oogopzicht zeg ik ronduit nee, maar als het om een fitness bb split ging of niet om een voorgedefinieerd programma zoals SS ging zou ik inderdaad ook zeggen dat je met andere combinaties in de buurt kan komen.

Ik dacht trouwens dat stronglifts wel een dumbbell variate had, maar kan het niet meer vinden. Ik kan me voorstellen dat ze dat geschrapt hebben, of kan iemand anders het wel vinden?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven