MuscleMeat

Rippetoe

Stefanovich

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
1.528
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
15%
Ben na 4maanden weer begonnen in de gym.
Naar aanleiding van verschillende tips ga ik morgen beginnen met het Rippetoe programma.
Vooral bedoeld om mijn vooruitgang bij te houden en hoop natuurlijk op tips aanvullingen van jullie.

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
3x8 Chinups
3x8 Tricep Dips

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Bend-over Row
3x5 Calve Raise
3x8 Barbell Curl

Tussendoor zal ik wat buikoefeningen, shrugs, wrist-curls doen maar mijn focus ligt op bovenstaande natuurlijk;)

Doel wat ik eind februari bereikt wil hebben:
SQ: 100kg
BP: 70kg
DL: 110kg

Laatst bewerkt:
succes kerel. Met welke gewichten ga je beginnen?

• Topic Starter Topic Starter
Nou zometeen is het zover me 1ste training met Rippetoe jullie horen straks hoe het was ;)

Vandaag
SQ: 3x5 60kg
BP: 3x5 45kg
DL: 2x5 70 kg
Chin-up 3x8 Bw-20kg
Tricep dip 3x8 Bw-15kg

Vond het een aardig goed begin :D

Vandaag programma B gedaan. Had nog wel erge spierpijn van het squaten gister vandaar dat deze vandaag ook niet zo zwaar ging maar ik moest hem doen van mezelf!

SQ: 3x5x55kg
MP: 3x5x35kg(zware oefening)
Bor: 3x5x45kg
CR: 3x8x65kg
BC: 3x5x25

Net weer geweest 3de dagje Rippetoe achter de rug! Weeg nu trouwens 71,2kg bij 1.86m

SQ: 3x5 60kg(nogsteeds veel spierpijn)
BP: 3x5 45kg(ging goed volgende week naar de 50kg)
DL: 3x5 75 kg(5kilo omhoog)
Chin-up 3x8 Bw-20kg
Tricep dip 3x8 Bw-15kg

Laatst bewerkt:
deftig bezig vooral die squat gaat je al goed af!

Thnx man! Morgen ga ik weer dus dan hoop ik toch wel de 65kg op de SQ te pakken

Goed bezig man. Sterke Military Press, vergeleken met je andere lifts.

Koop het boek en doe het programma ( niet je eigen versie met calf raisen en curls ).

success!

Vandaag weer wezen trainen
Workout B
SQ: 3x5x65kg
MP: 2x5x37,5kg 1x5x35kg
BOR: 3x5x47,5kg
CR: 3x5x60kg
BC: 3x5x27kg

Voelde allemaal goed vandaag :)

je doet het goed, alleen je moet niet wisselen van gewichten, probeer linear een progressie te maken. Dus niet schommelen. Als het niet lukt, volgende keer weer, zelfde gewicht, nog niet, nog een keer, nog niet nog een keer, na 3 keer niet? deloaden

Gaat lekker zo! 5kg de squat erbij is berry berry nice. Doe je dat iedere training: maw hoeveel gooi je aan gewicht per oefening erbij met elke training?

je doet het goed, alleen je moet niet wisselen van gewichten, probeer linear een progressie te maken. Dus niet schommelen. Als het niet lukt, volgende keer weer, zelfde gewicht, nog niet, nog een keer, nog niet nog een keer, na 3 keer niet? deloaden

Okee thnx zal ik onthouden voor de volgende keer! ;)

---------- Toegevoegd om 19:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:18 ----------

Gaat lekker zo! 5kg de squat erbij is berry berry nice. Doe je dat iedere training: maw hoeveel gooi je aan gewicht per oefening erbij met elke training?

Dank je voor de complimentjes! Probeer iedere training er wel iets bij te doen ja. Hoeft niet veel te zijn 2,5kg is al goed vind ik. Zowieso wil ik op de 3grote oefeningen DL, SQ en BP per week er 5kilo bijdoen. Lukt dit niet dan probeer ik het de week erna weer pas dan verhoog ik.

Net wezen trainen en ging super vond ik. Bij alle 3 de grote oefeningen er kilo's bij gepakt. Laatste setje BP deed ik wel met een spotter.

Vandaag
SQ: 3x5 67,5kg
BP: 3x5 55kg
DL: 2x5 80 kg
Chin-up 3x8 Bw-20kg
Tricep dip 3x8 Bw-15kg

Ben je nou 11 of **** je iedereen hier?
Ik vind je best lang voor iemand die elf is..
Verder is Rippetoe heerlijk.
Ik zou alleen die onnodige shit weg laten zoals calve raises, bb curls, chin up en dips.. gooi die er eventueel bij als je bijvoorbeeld je doelen hebt gehaald.
ik denk echt dat het uiteindelijk je progressie in de weg gaat staan als je ver boven de PR's komt..

Ben je nou 11 of **** je iedereen hier?
Ik vind je best lang voor iemand die elf is..
Verder is Rippetoe heerlijk.
Ik zou alleen die onnodige shit weg laten zoals calve raises, bb curls, chin up en dips.. gooi die er eventueel bij als je bijvoorbeeld je doelen hebt gehaald.
ik denk echt dat het uiteindelijk je progressie in de weg gaat staan als je ver boven de PR's komt..

Nee natuurlijk ben ik geen 11 ben 23 en heb dit al doorgegeven het moet alleen nog veranderd worden. Ik vind het heerlijke oefeningen om erbij te doen en ik denk juist dat dit me meer helpt om straks nog zwaarder te gaan. Heb hiervoor al 1,5jaar getraind en ik wil snel weer op me oude niveau zitten...

Net het boek van Rippetoe gelezen echt een aanrader voor iedereen die dat nog niet gedaan heeft!

Ben nu bezig in starting strength, zeker een interessant boek.

Terug
Naar boven