XXL Nutrition

Rippetoe

• Topic Starter Topic Starter
Zometeen 1ste training van het nieuwe jaar! Ik ben benieuwd :D

Vandaag:

SQ: 3x5x70kg
MP: 3x5x37,5kg(zware oefening)
Bor: 3x5x50kg
CR: 3x8x75kg
BC: 3x8x27,5

Ging super vandaag! BP 55kilo gedaan zonder spotter deze keer. DL is aanzienlijk omhoog gegaan omdat ik deze oefening eerst 3x5 deed maar toen zag ik dat ik hem maar 1x5 op maximaal hoef te doen. Het voelde heerlijk om die 100kg aan schijven eraan te hebben :D

SQ: 3x5x 72,5kg
BP: 3x5x 55kg
DL: 1x5x100kg
Chin-up 3x8 Bw-20kg
Tricep dip 3x8 Bw-15kg

Leuk logje!

Probeer hem bij te houden :)

Vandaag weer lekker wezen trainen. Met alles omhoog gegaan behalve Squat wou deze nog 1keer op 72,5kg doen maar dan heel geconcentreerd.

SQ: 3x5x72,5kg
BOR: 3x5x52,5kg
MP: 3x5x40kg
BC: 3x6x30kg

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met de BQ?

MP begint nu zeker wel erg k*t te worden he?

Gaat goed als ik het zo zie. En ik voel met je mee wat betreft de overhead/military press. Tis een klote oefening.

Ik wist trouwens niet dat je bij rippetoe ook afzonderlijke arm-isolatie moest doen. Of heb je er dat zelf bij bedacht? succes iig

Nouja hij zegt zelf dat als je de grote 3 onder controle hebt dat je er dan best een isolatie-oefening kan bijdoen. Vandaar dat ik de barbell curl en calf raises eraan heb toegevoegd. Thnx vindt zelf ook dat het de goede kant opgaat er moet alleen nog wel wat gebeuren voor ik mijn eerste doelen heb bereikt ;)

Gaat lekker!

Ik ben vandaag ook begonnen met het Rippetoe-schema. A(SQ,BP,DL) ging lekker, overmorgen B waar die MP ook in zit.

Doe jij de MP staand en voor of achter je gezicht?

Gaat lekker!

Ik ben vandaag ook begonnen met het Rippetoe-schema. A(SQ,BP,DL) ging lekker, overmorgen B waar die MP ook in zit.

Doe jij de MP staand en voor of achter je gezicht?

Ik doe hem voor me gezicht tot op ongeveer ooghoogte en dan weer omhoog.

Heel veel succes met je schema ;)!

---------- Toegevoegd om 19:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:11 ----------

Vandaag ging wel goed, had alleen ff niemand die kon spotten bij BP vandaar ook nog niet omhoog gegaan in kilo´s(dat komt vrijdag)

SQ: 3x5x 75kg
BP: 3x5x 55kg
DL: 1x5x102,5kg(ging maar net ik moet echt meer grip krijgen)
Chin-up 3x6 Bw-15kg
Tricep dip 3x8 Bw-10kg

Ging weer aardig vandaag de Squat voelde niet zwaar dus die gaat zeker naar de 80kg de volgende keer.

SQ: 3x5x75kg
BOR: 3x5x55kg(weer 2,5kg erbij)
MP: 3x5x40kg(blijft zwaar)
BC: 3x6x30kg(niet omhoog, vind de juist uitvoering belangrijker)

Goed bezig man, vind rippetoe logjes altijd interessant om te lezen!

Als je bij de wat zwaardere gewichten komt zou ik zoals rip schreef steeds een kilo of 2,5 erbij doen (of 5kg bij DL), niet meer ook al lukt dit je wel omdat dit je lineaire progressie verbreekt.
Ik begreep dat je net begonnen was dus dan gaat het hard kwa gewichten maar het is maar een tipje aangezien ik dat niet meer deed en toen wel vastliep.
2,5kg per week is meer dan 10kg per maand, erg veel als je erover nadenkt dus te langzaam gaat het dan echt niet ;)

Zover ik weet zijn er maar 2 ondersteuningsoefeningen die rippetoe aanraadde: Powercleans en dips, meer niet want dan was het niet meer zijn programma.

Ik wil je echt niet de les lezen ofzo, begrijp me niet verkeerd, maar kon het niet laten even te melden :)

Edit: ik zie nu dat je inmiddels al kleine stapjes neemt, my bad :D

Tipje voor grip bij deadlifts: Ene handpalm van je af, andere naar je toe gericht en wat kalk op je hand doen (tegen blaren en pijn). Handschoentjes maken de bar dikker waardoor je meer kracht moet zetten met je onderarmen.

Laatst bewerkt:
Vorige week door drukte met school/werk een dagje gemist. Dus vandaag weer me 1ste update van de week.

SQ: 3x5x80kg!!!!
BOR: 3x5x55kg
BC: 3x6x30kg(de beweging naar beneden deed ik heel langzaam en geconcentreerd)

Vorige week door drukte met school/werk een dagje gemist. Dus vandaag weer me 1ste update van de week.

SQ: 3x5x80kg!!!!
BOR: 3x5x55kg
BC: 3x6x30kg(de beweging naar beneden deed ik heel langzaam en geconcentreerd)
Hoe diep zijn jouw squats? Vind ze vergeleken met je BOR namelijk best zwaar.

Over BOR, waarom doe je geen pendlay rows zoals in het programma staat? Hierbij loopt je bovenlichaam parallel aan de grond en pak je de bar elke keer vanaf de grond op. Voordeel is dat je dus steeds je houding reset en de oefening veel stricter (dus effectiever) doet.

Ik las net door de eerste pagina en daar las ik dat je meerdere dagen achter elkaar traint. Waarom niet steeds een rustdag ertussen? (in de rust groeien je spieren, niet in de sportschool ;) )

Hoe diep zijn jouw squats? Vind ze vergeleken met je BOR namelijk best zwaar.

Over BOR, waarom doe je geen pendlay rows zoals in het programma staat? Hierbij loopt je bovenlichaam parallel aan de grond en pak je de bar elke keer vanaf de grond op. Voordeel is dat je dus steeds je houding reset en de oefening veel stricter (dus effectiever) doet.

Ik las net door de eerste pagina en daar las ik dat je meerdere dagen achter elkaar traint. Waarom niet steeds een rustdag ertussen? (in de rust groeien je spieren, niet in de sportschool ;) )

Diep genoeg, heb de dvd van Rippetoe thuis en die goed bekeken. Hij voelt gewoon heerlijk en misschien ben ik sterk in me benen ;)

Als ik het zo lees doe ik inderdaad al pendlay rows maar ik dacht dat het BOR heette(mijn fout).

Ja dat was inderdaad in het begin. Ik had toen een drukke tijd op me werk en kon niet anders want wou wel de 3dagen halen in een week. Nu probeer ik zoveel mogelijk een rustdag ertussen te nemen ;)

---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:22 ----------

Hoezo? Waarom geen full ROM?

Vond al dat je MP hoog was in verhouding, maar begrijp nu beetje waarom.
Heb je hier nog een speciale reden voor?

Omdat dat niet goed is voor me schouder. Heb het aan een aantal mensen gevraagd in de sportschool en die raadde mij dit aan. De oefening voelt nu ook veel beter aan..

Diep genoeg, heb de dvd van Rippetoe thuis en die goed bekeken. Hij voelt gewoon heerlijk en misschien ben ik sterk in me benen ;)

Als ik het zo lees doe ik inderdaad al pendlay rows maar ik dacht dat het BOR heette(mijn fout).

Ja dat was inderdaad in het begin. Ik had toen een drukke tijd op me werk en kon niet anders want wou wel de 3dagen halen in een week. Nu probeer ik zoveel mogelijk een rustdag ertussen te nemen ;)

---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:22 ----------

Omdat dat niet goed is voor me schouder. Heb het aan een aantal mensen gevraagd in de sportschool en die raadde mij dit aan. De oefening voelt nu ook veel beter aan..
Pendlay row is een hele stricte BOR dus in dat opzicht heb je natuurlijk gelijk :p
Ga zo door iig en idd geen oefeningen doen die niet goed voelen :)

Dan is het toch ook niet echt een correcte MP meer? Snap niet dat ze je het zo aanraden.

Ik laat hem tot borsthoogte (jukbeenderen) zakken.

Wel leuk om je log te lezen trouwens, ben zelf ook bezig met Rippetoe.

Waarom trouwens de calve raises? Heb zelf namelijk het idee dat m'n kuiten iets achterblijven en pak ze er zelf af en toe ook bij. Zit er wel aan te denken om ze structureel mee te nemen in de workout. Doe jij ze met hetzelfde idee.. of?

Dan is het toch ook niet echt een correcte MP meer? Snap niet dat ze je het zo aanraden.

Ik laat hem tot borsthoogte (jukbeenderen) zakken.

Wel leuk om je log te lezen trouwens, ben zelf ook bezig met Rippetoe.

Waarom trouwens de calve raises? Heb zelf namelijk het idee dat m'n kuiten iets achterblijven en pak ze er zelf af en toe ook bij. Zit er wel aan te denken om ze structureel mee te nemen in de workout. Doe jij ze met hetzelfde idee.. of?

Daar verschillen de meningen over. Ik doe hem iig niet dieper zoals ik al zei voelt hij op deze manier het lekkerst aan bij me schouders.

Ik doe de calve raises inderdaad met hetzelfde idee. Vind het wel belangrijk dat deze ook extra geprikkeld worden ;)

---------- Toegevoegd om 20:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:05 ----------

Vandaag weer geweest:

SQ: 3x5x80 kg
DL: 1x5x102,5 kg(volgende week de 105kg proberen)
BP: 3x5x57,5 kg
Chin-up: 3x8 Bw-20kg
Tricep dip: 3x8 Bw-10kg

Terug
Naar boven