XXL Nutrition

Roaccutane log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Waar kan ik die zooi halen? Dan ren ik er morgen gelijk om? En hoevaak per dag/wanneer moet ik het aanbrengen? En hoe? :rolleyes: :D

Lees je mijn post wel door:rolleyes:
Bij de apotheek dus/je moet de droogte voor zijn, dus als je neus echt heel snel droog word de hele dag:p/klodder op je vinger en in je neus rondjes draaien:D Vooral je neusschotje maar eigenlijk elke kant van de binnenkant insmeren.
 
oke thx nigga, ik ga morgen meteen vaseline paraffine halen
EDIT: en wat te doen tegen droge ogen? :(
EDIT2: heb net normale vaseline gekocht, apotheek had geen vaseline paraffine.
Ze hadden een of andere speciale zalfje waar 3 soorten vetten in zaten, wo. vaseline en paraffine.
Maar deze was 30gram voor 8 euro, normale vaseline koste 2,50 euro voor 100gram :D

Is normale vaseline voldoende voor binnenkant neus of moet daar perse paraffine bij?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in die tijd toch wel genoeg persoonlijke records verbroken en mijn fysiek is er zeker wel op vooruit gegaan.
Zolang je goed blijft vreten en hard blijft trainen (ja dat kan dus gewoon) zal je zeker wel progressie maken.

Het is ook geen antibiotica, dat helpt je wel achteruit zoals die minocycline troep.


dat is niet waar, roa heeft als bijwerking gewrichts en spierpijnen er word daarom ook aangeraden niet al te zware fysieke bezigheden te doen.

antibiotica heeft alleen als bijwerking (bij sommige) dat je maag van streek kan raken.

Ik citeer: Patiënten die Roaccutane gebruikten, maakten zeer vaak melding van rugpijn. Na het staken van de behandeling gaat dit over. Omdat spier- en gewrichtspijn heel vaak werden waargenomen bij de behandeling met Roaccutane, doet u er goed aan intensieve fysieke activiteiten te beperken tijdens de behandeling met Roaccutane.

http://www.huidarts.com/cgi-bin/behandl.pl?cgifunction=form&fid=1101324449

Ik zal nooit roa nemen, zit nu wel al een paar weken aan de doxycycline ene me acne is bijna helemaal weg zonder 1 bijwerking.

Maar goed iedereen moet hetzelf weten, maar mijn voorkeur en mijn arts zijn voorkeur gaan zeker als eerst uit naar antibiotica.


groetjes
 
maar was het ook niet zo dat na de antibiotica het nog terug kwam? teriwjl het met de roa weg blijft?
 
dat is niet waar, roa heeft als bijwerking gewrichts en spierpijnen er word daarom ook aangeraden niet al te zware fysieke bezigheden te doen.

antibiotica heeft alleen als bijwerking (bij sommige) dat je maag van streek kan raken.

Ik citeer: Patiënten die Roaccutane gebruikten, maakten zeer vaak melding van rugpijn. Na het staken van de behandeling gaat dit over. Omdat spier- en gewrichtspijn heel vaak werden waargenomen bij de behandeling met Roaccutane, doet u er goed aan intensieve fysieke activiteiten te beperken tijdens de behandeling met Roaccutane.

http://www.huidarts.com/cgi-bin/behandl.pl?cgifunction=form&fid=1101324449

Ik zal nooit roa nemen, zit nu wel al een paar weken aan de doxycycline ene me acne is bijna helemaal weg zonder 1 bijwerking.

Maar goed iedereen moet hetzelf weten, maar mijn voorkeur en mijn arts zijn voorkeur gaan zeker als eerst uit naar antibiotica.


groetjes

Ik kan alleen spreken over wat ik zelf heb ondervonden, heb nog niet eerder antibiotica gehad voor de behandeling
van mijn acne. Mijn dermatoloog kwam direct met ROA is de enige oplossing voor je, na nog maar 10 sec te hebben
gekeken naar dat rampgebied, dat is je enige kans.

Nu heb ik zelf weinig extra spierpijn ondervonden vergeleken met normaal zonder roa,
enige was een iets vochtiger gevoel in de onderrug de eerste roa kuur. Hier heb ik de
tweede kuur geen last van. Alleen droge lippen thats it.

Zou dan dus best voor mensen kunnen op gaan meer spierpijn, maar zelf niks tot weinig van gemerkt,
voor een ieder ligt het weer anders. Van de gewrichten helemaal geen last.
 
Niet iedereen reageert hetzelfde op antibiotica of roa, men spreekt dan ook altijd over 'mogelijke' bijwerkingen dus dat ligt voor ieder wel anders... Maar eh even off topic antibiotica (in het algemeen) hebben veel meer bijwerkingen dan enkel maaglast hoor, dat gaat zelfs tot gehoorschade of gezichtsstoornissen.
 
Niet iedereen reageert hetzelfde op antibiotica of roa, men spreekt dan ook altijd over 'mogelijke' bijwerkingen dus dat ligt voor ieder wel anders... Maar eh even off topic antibiotica (in het algemeen) hebben veel meer bijwerkingen dan enkel maaglast hoor, dat gaat zelfs tot gehoorschade of gezichtsstoornissen.

Dat is bij extreem hoge doseringen ( 300 t/m 600 mg perdag) en bij mensen die over het algemeen al niet zo sterk zijn.

Maar voor acne word standaart maar 100mg (doxycycline) per dag gegeven waardoor bijwerkingen zeer zelden zijn.

Maar laten we eerlijk zijn het is allebei gewoon slecht voor je lichaam, maar denk dat roa toch iets slechter is en veel nare bijwerkingen bij meer als 80% optreden.

Ik heb BTW nog geen bijwerkingen ondervonden en me acne is nagenoeg weg, heb mijn arts gebeld en mag er vrijdag mee stoppen ( 3 weken gebruikt).

Op de vraag of de acne dan weer terug komt zei me arts: dit kan ja.
Maar met roa kan het eveneens gewoon terugkomen.
 
Gebruik nu aquaphor voor mn lippen, duratears voor mn ogen en zo'n 3vetten oplossing voor mn neus.
Net een maand achter de rug, 40mg per dag. Mn dermatoloog bood me nu aan om door te gaan met 60mg per dag maar ik mocht het zelf bepalen. Als ik teveel last van bijwerkingen zou krijgen moest ik terug naar 40mg.

Alleen nu heb ik ergens gelezen dat mensen die hoger gaan dan 40mg, dus 60mg per dag innemen, relatief vaker aan een 2de kuur moeten. Klopt dit? Of kan ik gewoon aan de 60mg?
Wil geen niet het risico nemen om nog's aan de roa te moeten na mn eerste kuur.
 
Laatst bewerkt:
Jongens wat doen jullie tegen die droge neuzen en/of bloed neuzen?
Stond vanochtend op en moest mn neus snuiten, zie ik allemaal lekkere bloedsporen.
Minder coke gebruiken.
 
ik zit vanaf een paar dagen op 60mg. NU krijg ik pas het gevoel dat het gaat werken. Lippen megaschraal en moet me gezicht ieder uur afspoelen want het is helemaal geschilferd
 
ik zit vanaf een paar dagen op 60mg. NU krijg ik pas het gevoel dat het gaat werken. Lippen megaschraal en moet me gezicht ieder uur afspoelen want het is helemaal geschilferd

heb ik ook alleen dan van de creme(met roa)
moet je gewoon even naar de bijv de kruidvat en een schrub halen dat haalt het meeste weg als je dan nog wat ziet dan kan je er ook zonnebrand creme op smeren
 
heb ik ook alleen dan van de creme(met roa)
moet je gewoon even naar de bijv de kruidvat en een schrub halen dat haalt het meeste weg als je dan nog wat ziet dan kan je er ook zonnebrand creme op smeren

Ik kan echt niks op me face smeren. Me huid word echt knalrood als ik er iets opsmeer. Is altijd al geweest. Smeerde afgelopen week ook wat spul op me lip en me lip is nu 2x zo dik:)

Maar ik zal es kieken voor de schrub. Bedankt voor de tip
 
Ik kan echt niks op me face smeren. Me huid word echt knalrood als ik er iets opsmeer. Is altijd al geweest. Smeerde afgelopen week ook wat spul op me lip en me lip is nu 2x zo dik:)

Maar ik zal es kieken voor de schrub. Bedankt voor de tip

oh oke das balen, maar mijn gezicht is elke dag ook wel een tijdje knalrood doordat mijn huid nu zo snel verbrand ik hoef in de pauze op school maar 15 min buiten te lopen en het is knalrood.:cool:
 
Dus 60mg kan gewoon? Geen verhoogde kans op 2de kuur en shit?
 
Dus 60mg kan gewoon? Geen verhoogde kans op 2de kuur en shit?

Hoe hoger de dagdosering (tuurlijk met mate) des te kleiner de kans dat de acne terugkomt
Ik moet eigenlijk 40mg slikken maar ik had nog 20 pillen over van de vorige recept, vandaar dat ik nu ff tijdelijk 60mg slik. Ik wil uiteindelijk op 80mg per dag uitkomen
Ben 105kg dus dat zit in de 0.5-1mg per kg range
 
hoeveel moet je slikken als je 70kg weegt?
 
Hoe hoger de dagdosering (tuurlijk met mate) des te kleiner de kans dat de acne terugkomt
Ik moet eigenlijk 40mg slikken maar ik had nog 20 pillen over van de vorige recept, vandaar dat ik nu ff tijdelijk 60mg slik. Ik wil uiteindelijk op 80mg per dag uitkomen
Ben 105kg dus dat zit in de 0.5-1mg per kg range

Uhmmm duidelijk genoeg klaas ?:) hehe
 
Ik start binnen een tweetal weken ook met de ROA kuur. Ik ben benieuwd hoe erg de uitdroging zich zal voordoen. Ik start met 40mg per dag en zou er ongeveer 9 maanden over doen, dus tegen augustus ben ik er waarschijnlijk vanaf.
 
Ik start binnen een tweetal weken ook met de ROA kuur. Ik ben benieuwd hoe erg de uitdroging zich zal voordoen. Ik start met 40mg per dag en zou er ongeveer 9 maanden over doen, dus tegen augustus ben ik er waarschijnlijk vanaf.

ik ben er net 2 weken mee gestart en mij lippen zij super droog
in mijn gezigt ook schilfertjes enzo maar mijn rug begind al glad te worden het is echt super spul succes
 
Oh shit, ik ben blind.

De uitdroging is trouwens echt erg, na een weekje zal je het beginnen te merken na een maand begint het pas echt. Je moet je eigenlijk op voorhand al voorbereiden.
Mijn dermatoloog had er echt schijt aan, hij checkt gewoon mn bloedwaarden (weet niet eens of ie dat wel doet maar goed), maakt elke maand fotos, en zei nu schakel maar over op 60mg en kom over 2 maanden maar terug :D
 
Back
Naar boven