XXL Nutrition

ROBBERT'S TRIPPLE (uitleg)

Dave Hawk

Freaky Bodybuilder
Waardering
26
Het heeft even geduurd maar hier is dan de lang verwachte informatie m.b.t.
ROBBERT'S TRIPPLE:study: . Een project waar ik en een aantal liefhebbers meer dan een halfjaar mee bezig ben geweest om het hanteerbaar te maken voor beginner, gevorderde en vergevorderde. We zijn nu dan ook trots alle info hier op DBB te kunnen vrijgeven, zodat iedereen ermee aan de slag kan en kan werken aan de door iedergestelde persoonlijke doelen.

Robbert's Tripple is een shock-schema voor borsttraining, de ruwe versie gebruikten we o.a. in aanloop naar de langste work out ooit in de bodybuilding/fitness geschiedenis. Doel was om de tripple toegankelijk te maken voor beginner, gevoderde en vergevorderde krachttrainer....het kan gebruikt worden om b.v. over een "sticking point" heen te komen, massa/spierconditie op te bouwen of gewoon eens ter afwisseling op het reguliere borstprogramma.
Zelf heb ik er veel aan gehad tijdens de recordpoging, mijn spierconditie was top...zo zelfs dat ik na 23 uur ! trainen nog setjes maakte met 80 kg (bench press):wl: . Na het behalen van het wereldrecord, won ik betrekkelijk snel alle verloren massa op de borst weer terug. Reden genoeg om dit schema eens onder de loep te nemen en door te ontwikkelen met behulp van een aantal liefhebbers en de partners Strada Sports Vorden, Sportfood.nl, DXL Magazine, Robbert's Sportfood, Pascale Drent fotografie, Eggnation, VMMP, Restaurant 't Olde lettink Vorden en InShape Supplements.

ROBBERT'S TRIPPLE

Het schema is echt high intensity en een mix tussen compound en isolatie oefeningen voor de borst, in een hoog tempo. Maximale intensiteit wordt uitgeoefend op de Pectoralis Major, Sternal en Clavicular....belangrijkste neven spiergroep buiten de bovengenoemde borstspieren zijn de Deltoid Anterior - links en rechts.

Voor met de tripple van start te gaan, 2 sets bankdrukken met korte snele en negatieve herhalingen (pompbeweging);). als warming up (2x20 reps). Na de warming up 1 min. rust en dan aan de slag met Robbert's Tripple.

Decline Barbell Bench Press (8-12 reps)
30 sec. rust
Incline Dumbbell Flys (8-12 reps)
30 rust
Dippen (8-12 reps)
45 sec. rust - daarna opnieuw starten met decline barbell bench press en. enz. totdat de tripple in 5 sets is uitgevoerd. Hierna geen borstoefeningen meer doen en minimaal 48 uur geen borst meer trainen.

Men moet natuurlijkzorgen dat over alle trainingen voor borst, rug benen enz. voeding en supplementie in orde zijn, dit bepaalt namelijk een groot gedeelte van de progressie. Belangrijk blijft 6 maaltijden p.d. (om de 2,5 uur):meal: .

De supplementie is belangrijk bij de gehele lifestyle van de krachttrainer/bodybuilder, rond de tripple gaven de volgende supplementen het beste resultaat.
*S'morgens starten met 2 caps. Kre-Alkalyn
*30 min. voor de tripple NitroCrea/CreaBlast NO
*Tijdens het trainen 10-15 gr. Glutamine (niet meer dan 15 gr. !)
*Binnen 15-20 min na de tripple een whey-shake (30 gr.).
*1,5 uur a 2 uur na de tripple een eiwitrijke maaltijd.
Ook tijdens de tripple minimaal 500-1000cc koud water drinken (met de Gltamine).

Heel veel succes met het proberen van dit schema !:thumbs: .

Sportgroeten,

Robbert-Jan van Heeckeren

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je extra uitleg.
Zou het wel leuk vinden dat iedereen die het probeert ook zijn ervaring hier of ergens anders (nieuw topic)neer wil zetten. Benieuwd wat iedereen ervan vindt

nice work man :thumb:
ga het zeker een keer uitproberen!

:thumbs:
ga ik zeker ook eens proberen

Wat bedoel je met die pomp bewegingen ??? EDIT: het is inmiddels duidelijk ..

Als mijn schouder straks genezen is ga ik em ook proberen !!! moet alleen zien het filmpje zichtbaar te krijgen .. volgensm ijn firewall server kan het spyware en of popups bevatten :S aha ... op het log van Jeroenvermeer doet ie het bij mij ...

Laatst bewerkt:
beetje een rest pause idee dus?

Vragen:

1. Blijf je alle 5 sets met hetzelfde gewicht werken?
2. Met hoeveel % van je 1rm werk je?

Als jeje aan de korte rusttijden moet houden moet je wel geluk hebben dat er niet veel volk in de gym is.

Ik zie het potentieel van deze routine. Als dit je borst geen shock geeft dan is de enige andere oplossing er de stekker tegen houden :D

• Topic Starter Topic Starter
Wat bedoel je met die pomp bewegingen ??? EDIT: het is inmiddels duidelijk ..

Als mijn schouder straks genezen is ga ik em ook proberen !!! moet alleen zien het filmpje zichtbaar te krijgen .. volgensm ijn firewall server kan het spyware en of popups bevatten :S aha ... op het log van Jeroenvermeer doet ie het bij mij ...

Met de pompbewegingen bedoel ik, korte negatieve herhalingen dus niet de armen geheel uitstrekken bij het stoten, zo kun je een lekker hoog tempo hanteren en zit de borst zo vol;).

sephirothsnake zelf pas ik het gewicht zo aan dat 8-12 herhalingen echt de max is...bij de laatste set haal ik dan net 8 herhalingen;).
Heb het voordeel dat ik nog weleens zo'n circuitje kan bouwen in de gym:D.
Weet je dat we de belangrijkste testen s'nachts hebben gedaan in een lege sportschool (alle ruimte dus) als het lichaam al lang moe is...kun je mooi zien wat de effecten zijn in een wat extreme situatie:shake: :D.

De een zal er natuurlijk meer effect van hebben als de ander maar alle
personen die het getest hebben vinden het voor herhaling vatbaar en lieten
vooruitgang in hun resultaten zien, al vonden ze het wel intensief:D .

lijkt me idd machtig mooi, ik zal het eens proberen, al heb ik niet de benodigde supplementen voorhanden!

;)

• Topic Starter Topic Starter
lijkt me idd machtig mooi, ik zal het eens proberen, al heb ik niet de benodigde supplementen voorhanden!

;)

:D Dat zou lache zijn:D, ROBBERT'S TRIPPLE op de Antileuuu:cool:.
Supp's zijn als toevoeging m.b.t. waar wij het beste resultaat mee hadden, ook in de testfase hebben we het natuurlijk weleens zonder supp's gedaan..dan is hij ook nog gewoon lekker te doen;).

ik ben benieuwd hoe jullie hebben onderzocht dat dit werkt?
wat hebben jullie gemeten en hoeveel proefpersonen zijn er gebruikt?

ik ben benieuwd hoe jullie hebben onderzocht dat dit werkt?
wat hebben jullie gemeten en hoeveel proefpersonen zijn er gebruikt?

Ik en mijn broer hebben o.a ook gebruikt voor de voorbereiding van de recordpoging!! Heeft ons zeker super goed geholpen..!!! Dus ik kan het weten!!

:cool:

vroeg ik me eigenlijk ook af, zo kun je wel oneindig veel theorien bedenken..

Dit is toch gewoon een super set? Of ben ik nou zo simpel. Mooie reclame ook.

Laatst bewerkt:
ga ik uitproberen als ik weer kan trainen dus over een week of twee;alleen die maaltijd 1.5 uur na het trainen moet ik nog eens bekijken want dat word net voor het slapen gaan is bij mij normaal kwark zitten ook wel eiwitten is dus zal wel ok zijn.

Terug
Naar boven