AndroidHealthClinic

Rock2310's Cutschema

Necros

Advanced Bodybuilder
Waardering
19
Necros Cutschema (oud)

De zomer staat alweer voor de deur, dus tijd om het cutten een beetje op te voeren.

Ben nu al een maandje of 2 aan het cutten. Eerst ff langzaam afbouwen van de bulk en ben al ongeveer 3 a 4 kilo kwijt. Zal vast wel een kilo'tje vocht bij hebben gezeten.

Anyway ik heb maar eens ff voor het gemak alles wat ik eet in een schema'tje gezet. Ik ben zeer benieuwd wat jullie er van vinden!

Alle tips en kritiek zijn welkom ;)

Stats:
Leeftijd: 20
Lengte: 178
Gewicht: 79
Vetpercentage: schat 14 %. (buikspieren zijn al beetje zichtbaar :D)
Binnenkort laat ik mijn vetpercentage meten op de sportschool.

Brood is in totaal 180 gram. Dat staat gelijk aan 6 boterhammen.
(Over een maandje verminder ik het aantal boterhammen naar 4.)

De K-E-V verhouding is als volgt: 38-40-22

Bijlagen

Laatst bewerkt:
je kan toch beter de kwark innemen voordat je gaat slapen?

• Topic Starter Topic Starter
je kan toch beter de kwark innemen voordat je gaat slapen?

Dat is gewoon een maaltijd tussen het avondeten en mijn laatste maal voor het slapen gaan. Magere kwark is imo gewoon een goede eiwitbron om ook overdag te consumeren.

Mijn laatste maal bestaat uit speciale nachtproteine van XXL Nutrition.

Ik heb het idee dat alles zo'n beetje wel klopt in het schema. Zouden de experts van dit forum er misschien nog ff naar willen kijken ;)

Laatst bewerkt:
Iemand? :D

Heeft niemand zin om te reageren of is mijn schema gewoon zo goed :p

Hey kerel

Ziet er goed uit!:rolleyes:
Zou alleen de amandelen van 15.00 uur naar 21.00 uur verplaatsen.
Geloof dat deze vetten de opname van de kwark vertragen;)

En ik zie het nut van dat broodje met kipfilet om 21.00 uur niet???
Edit: Zie dat je naar 4 boterhammen wil minderen...dat verklaart het misschien:D

Nou heb ik gelijk een vraagje voor je:p
Ik zie dat je om 18.00 uur ongeveer 300gram broccoli met rijst en kipfilet eet.
Hoe lang hou je dit in je schema? Eet je bijv. 2 weken elke dag die items? Of doe je dit 1 week..en wissel je daarna naar een andere avondmaaltijd? Hoe werk dat(bij jou)?

Zelf zit ik aan 300gram sperziebonen met rijst en kipfilet te denken. Dit dan 6 dagen voor 2 weken te doen en daarna over te schakelen naar bijv. jouw combinatie. Advies/opmerkingen?

Laterzz

Laatst bewerkt:
Hey kerel

Ziet er goed uit!:rolleyes:
Zou alleen de amandelen van 15.00 uur naar 21.00 uur verplaatsen.
Geloof dat deze vetten de opname van de kwark vertragen;)

En ik zie het nut van dat broodje met kipfilet om 21.00 uur niet???
Edit: Zie dat je naar 4 boterhammen wil minderen...dat verklaart het misschien:D

Nou heb ik gelijk een vraagje voor je:p
Ik zie dat je om 18.00 uur ongeveer 300gram broccoli met rijst en kipfilet eet.
Hoe lang hou je dit in je schema? Eet je bijv. 2 weken elke dag die items? Of doe je dit 1 week..en wissel je daarna naar een andere avondmaaltijd? Hoe werk dat(bij jou)?

Zelf zit ik aan 300gram sperziebonen met rijst en kipfilet te denken. Dit dan 6 dagen voor 2 weken te doen en daarna over te schakelen naar bijv. jouw combinatie. Advies/opmerkingen?

Laterzz

Thanks!

Het klopt idd dat vetten de eiwitopname vertragen. Maar de eiwitten uit magere kwark zijn opzich al langzaam en op dat tijdstip heb ik geen langzame eiwitten nodig omdat ik 3 uur later mijn nacht proteinen neem in de vorm van een caseine eiwit shake (tot 7 uur vertraagde eiwitafgifte).

Ik eet 6 boterhammen per dag. Als ik s'middags train neem ik gewoon om 12:00 3 boterhammen en om 15:00 hetzelfde.
Maar als ik s'avonds train na het avondeten neem ik om 21:00 1 van die broodjes kipfilet die ik normaal s'middags zou eten. Doordat ik zwaar train worden die paar koolhydraten van dat broodje kipfilet wel verbruikt en niet opgeslagen als vet. I guess ;)

Tot nu toe blijf blijft mijn vetpercentage en gewicht zakken. Als dat begint te stagneren ga ik de magere melk weghalen bij het ontbijt, het ontbijt bestaat dan uit brinta met water en whey isolaat. En dan kan ik de boterhammen van 6 stuks naar 5 of 4 verminderen.

Ik eet de ene avond 200 gram gebakken toscaanse aardappeltjes (1 gram vet en 1 gram suiker/100 gram) en de andere avond 150 gram gekookte zilvervlies rijst. Ik eet ook weleens een stukje varkenshaas of kabeljauw ipv de kip. De voedingswaarde zijn praktisch hetzelfde en met een beetje afwisseling blijft het leuk :D

Edit: Soms eet ik meergranen wraps met tomaat, broccoli en kip , die hebben ook aardige voedingswaarde. 55 gram koolhydraten waarvan 1 gram suiker op de 100 gram! en weinig vet! Eén wrap is geloof ik 66 gram ofzo.

Ah, ik zie nu inderdaad dat je om 00.00 uur night protein neemt! Dan is het niet nodig om die vetten naar de avond te verplaatsen.

Dat broodjes verhaal is opzich logisch! Zou je alleen dat broodje niet voor een banaan inruilen? Zitten minder koolhydraten in en meer suikers (die weer voor snellere opnamen van eiwitten zorgen??)

Wel top dat je vetpercentage en gewicht blijft zakken! Daar doe je het tenslotte voor!:D Je voedingsschema ziet er goed uit! Morgen ga ik met mijn cut beginnen(eerste keer). Ga jouw schema als guideline aanhouden!:rolleyes:

Het is idd wel verstandig hier en daar wat met je avondeten te switchen. Bedankt voor de opmerking over de toscaanse aardappeltjes..die gaan zeker van pas komen..:D

Ah, ik zie nu inderdaad dat je om 00.00 uur night protein neemt! Dan is het niet nodig om die vetten naar de avond te verplaatsen.

Dat broodjes verhaal is opzich logisch! Zou je alleen dat broodje niet voor een banaan inruilen? Zitten minder koolhydraten in en meer suikers (die weer voor snellere opnamen van eiwitten zorgen??)

Wel top dat je vetpercentage en gewicht blijft zakken! Daar doe je het tenslotte voor!:D Je voedingsschema ziet er goed uit! Morgen ga ik met mijn cut beginnen(eerste keer). Ga jouw schema als guideline aanhouden!:rolleyes:

Het is idd wel verstandig hier en daar wat met je avondeten te switchen. Bedankt voor de opmerking over de toscaanse aardappeltjes..die gaan zeker van pas komen..:D

Toscaanse aardappeltjes zijn btw van het Albert Hein huismerk. 1 zakje van 425 gram kost €1,29 ;)

http://webwinkel.ah.nl/main/products/informatie.jsp?catacode=AH&itemno=128941

Je moet in de cut suikers eigenlijk zo veel mogelijk proberen te vermijden. Idd kan je zoals je aangeeft wel een klein beetje suiker direct na het trainen nemen. In een banaan zit echter ook fructose en dat is niet zo goed :p Dan kan je beter wat dextrose direct na het trainen nemen of je kiest ervoor net als ik om geen snelle koolhydraten na het trainen te nemen. Dan gaat je vetverbranding namelijk nog even door ;)

Ik doe het als volgt als ik s'avonds train:

18:00 avondeten + hydroxy cut hardcore
18:15 Transform l carnitine

19:00 Essential amino stack

19:00 trainen krachttraining

20:00: Essential amino stack

20:00 15 min cardio

20:45 thuis whey shake

21:00 1 boterham met kipfilet.

23:30 38 gram nightprotein. (is ongeveer 35 gr eiwit)

Owjah en dan fiets ik nog 10 minuten heen en weer 10 minuten terug :D

Die fatburner; hydroxy cut hardcore en l carnitine gebruik ik pas een paar weken, maar daarvoor ben ik ook al best snel afgevallen. Ik gebruik het meer als energiebooster.

Veel succes met cutten iig!
Misschien is het handig om ff een topic te openen en dat je daar je voedingsschema kan droppen met je stats.

Laatst bewerkt:
Bij je avondeten, eet je de rijst gewoon droog, zonder enige saus? Vind dat persoonlijk namelijk erg droog :rolleyes:

Verder mooi schema, succes!

Bij je avondeten, eet je de rijst gewoon droog, zonder enige saus? Vind dat persoonlijk namelijk erg droog :rolleyes:

Verder mooi schema, succes!

Ik meng mijn rijst meestal met m'n groenten en kip of ik eet het idd droog.
Na een tijdje best goed te doen hoor, gewoon ff dooreten en aan de lange termijn denken ;)

Terug
Naar boven