- Waardering
- 972
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 93kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb ik vorig jaar een tijdje gedaan. Maar met het volume van 50 per oefening is 6x per week IMO teveel. Zelf deed ik de ene week 4x en de andere week 5. Zou hoe dan ook geen db's toepassen en die incline bench erin houden. Ik maakte dezelfde fout, maar het cleanen van de db's per myo-set vreet teveel energie.D1 - Chest, front/side delts, triceps
D2 - Upper back, rear delts, biceps
D3 - Legs, lower back
D4 - Repeat D1
D5 - Repeat D2
D6 - Repeat D3
D7 - Rest
D1 - Bench press, incline bench press, rope pressdowns, overhead dumbbell extensions (single arm), dumbbell side laterals
D2 - Chin-ups, pull-ups, chest-supported rows (or seated rows), rear delt flyes, preacher curls
D3 - Romanian deadlifts, front squats, leg curls, leg extensions, standing calf raises, seated calf raises
wat ik zelf het liefst zou veranderen:
D1 incline bp vervangen door incline db press
D2 ik kan geen 10 chinups? pull ups is er een hulp apparaat voor. seated rows vervangen door seated dumbbell rows of bent over row?
D3 geen normale squat? romanian deadlift vervangen door gewone deadlift?
jullie meningen aub.
Je begon zo goed, maar nu zit je al weer met dat soort onzinnige schemas te klooien. Waarom nou niet gewoon doorgaan met ub/lb en flink sterk worden?
Omdat het op een paar oefeningen na allemaal isolatie oefeningen zijn waar je beter geen energie in kan steken totdat je merkt dat je ze nodig gaat hebben.

Meer dan gewoon de basic compounds met normale rustpauzes en lagere repranges?
Kan ik wel inkomen. Heb zelf altijd met een split getraind en ook een boel isolatie werk. Sinds kort UB/LB 4 trainingen per week met de focus op grote oefeningen en 5x5 en schiet vooruit. Fysiek veranderd goed terwijl ik toch op gewicht blijf, zelfs in m'n cruise. Zou willen dat ik begonnen was met zo'n schema ipv met een split, dan was ik nu niet zo'n slap mietje
Niet gezegd dat je op een split niet buf en sterk kunt worden uiteraard maar 6 keer per week op zo'n manier trainen lijkt me natty overkill.
Persoonlijk heb ik het idee dat ik amper groei van mn huidige trainingsmanier en dus wel meer zou groeien op zo'n schema
Exact mijn ervaring.
Is natuurlijk goed mogelijk. Maar denk je dat het voor hem ook een betere manier is?
Als in, net begonnen en natty? Niet dat ik hiermee iets over jou zeg of wil zeggen btw. Ik ben namelijk van mening dat het weinig zin heeft om op zoveel oefeningen eigenlijk alleen maar te pompen, natty zijnde.
Persoonlijk heb ik het idee dat ik amper groei van mn huidige trainingsmanier en dus wel meer zou groeien op zo'n schema
In de begin fase denk waarin je nog makkelijk kracht gaint zal het imo niet veel uitmaken welke je kiest. Heb jij denk wel gelijk in dat je dan meer aan low reps (toch wel 5) hebt want daar word je ook sterker van en dat is in het geval van zo'n schema eerder andersom
Maar jij weegt 115 kg bij 1.81 en bent een flinke buffel. Is wat anders dan 90 kg bij 1.90 he. No offense naar Rock ofc.

Beviel wel denk of niet?
Als je de tweede set meer als 4 reps kunt pakken was het gewicht overigens te licht of je rust te lang. Het is even zoeken, maar vond het persoonlijk best lekker trainen..wel veel telwerk als je van 3tjes naar 2tjes moet. Dus een trainingslogboek is bijna een vereiste..
Stiekemerd!
Mag ik vragen waarom je jouw log in deze sectie hebt gezet?
No offence at all, maar ik zie niet echt strongman/PL onderdelen voorkomen bij jou en met het schema van kelei richt je, jezelf daar ook niet op?
Ook aan je doelen te zien ga je niet voor (maximale) kracht?
Ik kan er naast zitten overigens hoor, heb niet zoveel huiswerk gedaan over deze sectie![]()

10 6 6 6 vind high frequentie trainingen altijd mooi om te volgen.
bij front squats, de last van je schouders komt dat doordat het ongemakkelijk is dat de stang erop lag of omdat je positie van je armen/schouders ongemakkelijk was?
en doe je die crossed grip of clean grip?