Fitness Seller

Rocks road to world domination

• Topic Starter Topic Starter
zo. vanaf vandaag weer vol aan de bak.

zo even een nieuw trainingsschema in elkaar hatseflatsen.

vanmorgen woog ik 94,8. zo'n 2 kilo meer dan laatste meting dus.

zal vanmiddag schema posten

---------- Toegevoegd om 10:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:58 ----------

Upperbody 1

Military press 4x10
Benchpress 4x10
Incline dumbbell press 4x8
Lat pulldown 4x10
Dual pull 4x8
Close grip bench press 4x12
Barbell curl 4x10
Dumbbell curl 4x8
Barbell shrugs 4x10

Lowerbody 1

Squat (Smith machine) 5x5
Front squat 4x8
Leg press 4x10
Stiff legged dead lifts 4x8
Calf raise machine 3x12

Upperbody 2

Bench press 5x5
Dumbbell fly’s 4x8
Barbell bent over row 5x5
Chin ups 4xf
Tricep dips 4xf
Alternative Dumbbell curls 4x10
Dumbbell shoulder press 4x10

Lowerbody 2

Deadlift 5x5
Leg press 4x8
Leg curls 3x12

meningen?

Veel oefeningen man. Hoe lang ben je bezig met zo'n UB training? Doe zelf ook UB/LB nu ( staat wel in mn log ) en ben met een stuk of 6 oefeningen met 3 kwartier tot een uur klaar.

zo. vanaf vandaag weer vol aan de bak.

zo even een nieuw trainingsschema in elkaar hatseflatsen.

vanmorgen woog ik 94,8. zo'n 2 kilo meer dan laatste meting dus.

zal vanmiddag schema posten

---------- Toegevoegd om 10:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:58 ----------

Upperbody 1

Military press 4x10
Benchpress 4x10
Incline dumbbell press 4x8
Lat pulldown 4x10
Dual pull 4x8
Barbell curl 4x10
Dumbbell curl 4x8
Barbell shrugs 4x10

Lowerbody 1

Squat (Smith machine) 5x5
Front squat 4x8
Leg press 4x10
Stiff legged dead lifts 4x8
Calf raise machine 3x12

Upperbody 2

Bench press 5x5
Dumbbell fly’s 4x8
Barbell bent over row 5x5
Chin ups 4xf
Tricep dips 4xf
Alternative Dumbbell curls 4x10
Dumbbell shoulder press 4x10

Lowerbody 2

Deadlift 5x5
Leg press 4x8
Leg curls 3x12

meningen?
Dik gedrukt zou ik eruit gooien , veelste veel volume voor weinig support voor je compounds.

Veel oefeningen man. Hoe lang ben je bezig met zo'n UB training? Doe zelf ook UB/LB nu ( staat wel in mn log ) en ben met een stuk of 6 oefeningen met 3 kwartier tot een uur klaar.

toch zeker wel een dik uur.

---------- Toegevoegd om 10:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:57 ----------

Dik gedrukt zou ik eruit gooien , veelste veel volume voor weinig support voor je compounds.

lat pulldowns en chin ups er beide uit? en upperbody 2 training geen aparte biceps oefening? en enigste kuit oefening in mijn schema eruit? ???

ik waardeer je input maar kun je dit eens toelichten?

Armen train ik ook niet apart meer maar zul je voor jezelf moeten zien of het werkt. Kijk anders eens in m'n log, staat in de kuursectie, heet iets van AAS Gh Slin Peps ofzo, whatever :P Pak m'n grote oefeningen ( BP, MP, BOR, Pull Up, Incline Bench, Squat, DL en SLDL ) allemaal op 5x5. Daarnaast nog wat dingetjes als een Lat Pull, DB fly, dat soort dingen op 3x8.

Kuiten zou ik er zelf ook wel in laten idd, als je grote kuiten op squats kunt bouwen ben je gewoon een genetisch gelukkig mother****er.

toch zeker wel een dik uur.

---------- Toegevoegd om 10:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:57 ----------

lat pulldowns en chin ups er beide uit? en upperbody 2 training geen aparte biceps oefening? en enigste kuit oefening in mijn schema eruit? ???

ik waardeer je input maar kun je dit eens toelichten?

Fancy kuit oefeningen gaan je geen massa geven en geen extra kracht geven , squats en deadlifts all the way , ik heb al maanden geen kuit oefening meer aangeraakt en ze blijven groeien.

Ik ben vergeten te melden dat de chin ups vervangen moeten worden door DL , zo vaak mogelijk squatten en DL'n als mogelijk is , nooit vervangen op een upper/lower body dag.
Je upper body schema 2 heeft je biceps als assistent nodig , + barbell rows is genoeg stress voor de biceps , bedenkend dat jij waarschijnlijk apart werk wilt hebben voor je biceps zou de barbell curls een keer in de week genoeg moeten zijn samen met je compounds.

---------- Toegevoegd om 11:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:07 ----------

Armen train ik ook niet apart meer maar zul je voor jezelf moeten zien of het werkt. Kijk anders eens in m'n log, staat in de kuursectie, heet iets van AAS Gh Slin Peps ofzo, whatever :P Pak m'n grote oefeningen ( BP, MP, BOR, Pull Up, Incline Bench, Squat, DL en SLDL ) allemaal op 5x5. Daarnaast nog wat dingetjes als een Lat Pull, DB fly, dat soort dingen op 3x8.

Kuiten zou ik er zelf ook wel in laten idd, als je grote kuiten op squats kunt bouwen ben je gewoon een genetisch gelukkig mother****er.
Dont know , bedenken dat je kuiten bouwt op een calve raise machine is mijn mijn ogen naïef , wellicht genetish.

Fancy kuit oefeningen gaan je geen massa geven en geen extra kracht geven , squats en deadlifts all the way , ik heb al maanden geen kuit oefening meer aangeraakt en ze blijven groeien.

Ik ben vergeten te melden dat de chin ups vervangen moeten worden door DL , zo vaak mogelijk squatten en DL'n als mogelijk is , nooit vervangen op een upper/lower body dag.
Je upper body schema 2 heeft je biceps als assistent nodig , + barbell rows is genoeg stress voor de biceps , bedenkend dat jij waarschijnlijk apart werk wilt hebben voor je biceps zou de barbell curls een keer in de week genoeg moeten zijn samen met je compounds.

---------- Toegevoegd om 11:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:07 ----------

Dont know , bedenken dat je kuiten bouwt op een calve raise machine is mijn mijn ogen naïef , wellicht genetish.

thanks voor je inbreng :)

---------- Toegevoegd om 11:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:14 ----------

jij ook bedankt voor je inbreng, heb je log eens bekeken, ga je volgen :)

training van vandaag

mp 4x10 30 kg

bp 4x10 57,5 kg

incline dumbbell press 4x8 25 kg

Lat pulldown geschrapt ivm andere sportschool vandaag

bent over row 4x8 60 kg

close grip bench press 4x12 45kg

barbell curl 4x10 25 kg

• Like
Waarderingen: mat
Ik denk dat je als niet kurende bodybuilder er niet blind op mag vertrouwen dat je kuiten gaan groeien van squats.

Ik zou ze gewoon los erbij pakken Rock...net als 1 bicep oefening (minimaal). Of je moet voor beide genetisch gifted zijn..

hola! ben ik weer.

afgelopen vrijdag last van rechterkant van mijn rug gekregen, beetje in het midden/onderin bovenrug. voelde het met deadliften maar wss eerder opgelopen want voelde het al bij warmup setje..

anyway

training van gisteren:

overhead press 4x10 20 kg (normaal meer maar voelde hem teveel in mijn rug..)
bench press 4x10 60 kg
incline dumbbell press 4x9 26 kg (pr op reps)
dual pull 4x10 60 kg (pr)
bor overgeslagen, teveel last van rug.
cgbp 4x12 45 kg
barbell curls 4x8 30 kg, heel erg gelet op strict/no cheat.

's avonds sollicitatie gehad bij sportschool in de buurt. in de vrije fitness hadden ze niemand nodig maar voor groepslessen nog wel, dus gelijk uurtje mee gedaan met spinning (ze hadden al gezegd sportkleding mee te nemen) en dat ging wel lekker, komende weekjes 1x per week met wat groepslessen als spinning en bodypump meedoen en dan kijken of ik zelf eens een les kan geven.

vandaag alleen gesquat omdat ik het niet kan redden naar sportschool te gaan.

5x5 70 kg

vanavond weer waterpolo training gehad, 2 trainingen gedaan van beide 45 minuten, tussendoor wel banaan gegeten ^^
er is me tevens gevraagd of ik mee wou spelen met heren 2 a.s. zaterdag. yes please :)

---------- Toegevoegd om 20:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:55 ----------

oh en afgelopen zaterdag kaarten voor pinkpop bemachtigd :D

Pfoe, je gaat een druk schema krijgen al zie ik het zo, trainen, waterpolo, lessen volgen, lessen geven..

Met al die cardio ga je één shredded mooofakker worden. Dat is wat je wou voor deze zomer toch?:P

Met al die cardio ga je één shredded mooofakker worden. Dat is wat je wou voor deze zomer toch?:P

haha true story :rolleyes:

training van gister avond

benchpress 5x5 70 kg kan de laatste set nog 7 reps halen dus volgende keer verzwaren

cable fly's 4x8 15 kg

bent over row 5x5 70 kg (pr) (ga met bor altijd wat op en neer met bovenlichaam bij laatste reps, is dat een ramp?)

chin ups 4xf 3 3 2 2 :o

close grip bench press 4x12 50 kg (pr)

dumbbell curls 4x8 14 kg

rear delt machine 4x10 20 kg (dumbbell press ging nog k*t ivm rug)

training van vrijdag:

deadlift 5x5 115 kg (+5) voelde hem wel in mijn rug..
leg press 4x8 120 kg
leg curl 4x8 80kg
calf raise machine 4x10 120 kg

ik overweeg om kelei te gaan doen 6x per week, iemand ervaring mee?

zo zou zijn schema er dan standaard uitzien, zie mijn suggesties eronder

D1 - Chest, front/side delts, triceps
D2 - Upper back, rear delts, biceps
D3 - Legs, lower back
D4 - Repeat D1
D5 - Repeat D2
D6 - Repeat D3
D7 - Rest

D1 - Bench press, incline bench press, rope pressdowns, overhead dumbbell extensions (single arm), dumbbell side laterals
D2 - Chin-ups, pull-ups, chest-supported rows (or seated rows), rear delt flyes, preacher curls
D3 - Romanian deadlifts, front squats, leg curls, leg extensions, standing calf raises, seated calf raises

wat ik zelf het liefst zou veranderen:
D1 incline bp vervangen door incline db press
D2 ik kan geen 10 chinups? pull ups is er een hulp apparaat voor. seated rows vervangen door seated dumbbell rows of bent over row?
D3 geen normale squat? romanian deadlift vervangen door gewone deadlift?

jullie meningen aub.

Heb niet veel met zo'n schema. Voor triceps 1e wat me opvalt, 2 'kleine' oefeningen ipv iets als een skullcrusher/cgbp, op rugdag zit er een chin en een pull up in, zie ik het nut zelf niet van in. Zomaar even iets wat niet mijn ding zou zijn :p

Front squat en romanian deadlift zal zijn omdat de fsq bij mijn weten meer op je quads richt en de rdl meer op de hams.

Heb niet veel met zo'n schema. Voor triceps 1e wat me opvalt, 2 'kleine' oefeningen ipv iets als een skullcrusher/cgbp, op rugdag zit er een chin en een pull up in, zie ik het nut zelf niet van in. Zomaar even iets wat niet mijn ding zou zijn :p

Front squat en romanian deadlift zal zijn omdat de fsq bij mijn weten meer op je quads richt en de rdl meer op de hams.

oefeningen kan vast wel wat in gerotzooid worden, maar het gaat me meer om het principe je 10 rm te nemen en telkens maar 30 seconden rust, hoor er best goede verhalen over. wou je binnenkort nog keer samentrainen btw? :cool:

oefeningen kan vast wel wat in gerotzooid worden, maar het gaat me meer om het principe je 10 rm te nemen en telkens maar 30 seconden rust, hoor er best goede verhalen over. wou je binnenkort nog keer samentrainen btw? :cool:

Korte rust ben ik wel fan van, werkt lekker, deed ik ook een tijd voor ik op m'n huidig eschema overstapte. Ja kunnen we wel doen, noem maar x datum, kijk ik of ik wat kan fixen op m'n werk.

Je begon zo goed, maar nu zit je al weer met dat soort onzinnige schemas te klooien. Waarom nou niet gewoon doorgaan met ub/lb en flink sterk worden?

Terug
Naar boven