MuscleMeat

rode pukkeltjes onder mijn oksels

FrankyB zei:
Gebruik AXE al tijden niet meer, heb nog wel een busje staan. Eens kijken of ik er weer last van krijg als ik AXE ga gebruiken, zo ja dan AXE maar eens mailen wat voor zooi erin zit :p :o
Net een paar dagen weer in gebruik en de eerste bultjes zijn zich al aan het ontplooien.. heb direct een mail gestuurd benieuwd of ik wat te horen krijg..:o

elmo. zei:
Ik zit dus met het probleem dat ik de laatste week enorm veel rode vlekjes en pukkeltjes onder mijn oksels heb, het jeukt behoorlijk en het doet vervelend prikkelen en irriteren.

Wat is dit ???

In eerste instantie dacht ik dat het door de warmte kwam, maar zo warm was het vorige week eigenlijk niet (toen kreeg ik het al) Ook heb ik me oksel gewoon geschoren met de scheerschuim die ik voorheen ook altijd gebruikte.

Alvast bedankt

Even mee naar de dokter. Kan een schimmeltje zijn. Ik had het op vakantie ook, komt door het vele zweten (ik had toevallig ook nog axe douchegel gebruikt op vakantie). Ik kreeg zeep mee zonder parfum en een anti schimmel zalfje en het was zo weg.
Die axe heb ik ook maar meteen wegegooid, wat een troep is dat.

Zijn goed bezig daar bij Axe, heb al een reactie van ze gehad, erg netjes!
Wou het ff delen met jullie :o :p

Geachte heer FrankyB,

Hartelijk dank voor uw reactie op Axe.

Wij vinden het heel vervelend voor u dat u een van de varianten van Axe blijkbaar niet verdraagt

Ondanks dermatologische testen is een overgevoeligheid of allergie helaas nooit voor 100% uit te sluiten. Er zullen altijd mensen blijven die een individuele overgevoeligheid of allergie hebben of opbouwen voor een product, soms zelfs pas na vele jaren gebruik.

De laatste tijd is er niets aan de samenstelling van Axe Deodorant Bodyspray veranderd.Wel is de samenstelling van de spray en de roller verschillend. Axe is een parfumdeodorant, het zou ook kunnen dat u het parfum niet verdraagt.

Bij de eerste verschijnselen van irritatie van de huid(jeuk/roodheid) direct alle productgebruik staken, tot de huid volledig tot rust is gekomen.

De geïrriteerde okselhuid volledig vrij houden van product en vooral goed droog houden. Nooit deodorants gebruiken op een geïrriteerde of beschadigde huid om sterke verergering van een gewone lichte irritatie tot een pijnlijke huiduitslag/eczeem te voorkomen. Zonodig een weinig ongeparfumeerde poeder (geen menthol)
gebruiken, maar wees voorzichtig, talkpoeder kan namelijk op zich ook irritatie geven. Luchtige kleding dragen.

Een eenmaal opgetreden huidreactie neemt de eerste drie dagen in hevigheid toe en daarna vanzelf weer af. Medicatie heeft binnen die drie dagen het meeste effect(huisarts).

Graag ontvangen wij van u de originele verpakking met inhoud voor nader
onderzoek en vergoeding. U kunt voor de verzending gebruik maken van ons
gratis antwoordnummer:

Axe Consumentenservice
Antwoordnummer 70559,
3070 WB ROTTERDAM

U kunt het product eenvoudig verpakken in een oud doosje. Graag met uw volledige naam en adresgegevens en bovenstaand referentienummer.
De portokosten zijn dan voor onze rekening. Bij afgifte aan het postkantoor
ontvangt u een streepjescode. Bewaart u dit verzendbewijs alstublieft even tot wij
gereageerd hebben.

Zodra uw pakket in behandeling is genomen, krijgt u bericht en een vergoeding retour.

Met vriendelijke groet,

Axe Consumentenservice

Ik zit dus met het probleem dat ik de laatste week enorm veel rode vlekjes en pukkeltjes onder mijn oksels heb, het jeukt behoorlijk en het doet vervelend prikkelen en irriteren.

Wat is dit ???

In eerste instantie dacht ik dat het door de warmte kwam, maar zo warm was het vorige week eigenlijk niet (toen kreeg ik het al) Ook heb ik me oksel gewoon geschoren met de scheerschuim die ik voorheen ook altijd gebruikte.

Alvast bedankt[/QUOT

Het is waarschijnlijk een kleine vorm van ecxeem. Is heel makkelijk te verhelpen. Je moet even naar je huisarts gaan en vragen of je een receptje mag voor hydrocortison creme. Das creme die exceem laat verdwijnen zeg maar! Ik studeer geneeskunde, dus vertrouw me maar ;)
succes ermee ik hoop dat mijn advies helpt

hmm ik denk dat zijn jeuk nu wel weer weg is. dit topic is namelijk een halfjaar geleden gemaakt.

ik mag hopen voor hem dat het al weg is ;)

voor alle andere geïnteresseerden; als je je oksel scheert en je gaat daarna flink zweten (in bijvoorbeeld de sportschool) dan kan er m.b.v. het schuren van kledingstukken flink wat irritatie ontstaan. Gooi je er daarna een 'agressieve' deo tegenaan dan gaat het al helemaal fout. Zorg dus dat alles goed lucht en dat je een 'neutrale' deo hebt :)

verkeerde deo
ikzelf heb er ook last van als ik deo gebruik. dus ik gebruik geen deo meer

Terug
Naar boven