AndroidHealthClinic

Roemer wil zelf regeerakkoord schrijven

Bezoekers in dit topic

Op naar de technocratie, of niet Klaaswitz?
Maar je moet de grap toch inzien als de VVD en de PVV gewoon omzeild worden.

Dat lijkt me onverstandig op de middellange termijn (ofwel volgende verkiezingen).

Trouwens, over die technocratie. Daarbij denk je gelijk aan dikke bureaucratische apparaten, mallemolens van kille besluitvorming, uiteraard moet de democratie zodanig blijven functioneren dat een dergelijke 'machine' wordt onderhouden door verstandige en doortastende bestuurders. Daar de balans in vinden zal nog een aardige uitdaging zijn maar deels ook stapsgewijs als het ware bijna via natuurlijke weg plaatsvinden. De grootste uitdaging zit 'm in de educatie van de bevolking, het electoraat.
 
Je kan zeggen wat je wilt, maar een meerderheidskabinet met 76 of een minderheidskabinet met net zoveel (toch?) lijkt mij 'democratischer'. Iig om het voor te stellen.



Vind je? Ik vind een dergelijke samenstelling, al dan niet met een meerderheid, net zo belachelijk als een rechtse minderheidskabinet. Over een jaar of 100 zullen alle moderne staten gewoon een centrum 'kabinet' hebben, daar waar afweging, logica en bedachtzaamheid zegevieren, wars van ideologisch geneuzel en volkse voetbalsupporter'esque idioterie.

Vergeet zonder religie niet, of valt dat al onder het kopje ideologisch geneuzel?
 
Dat lijkt me wel ja. Dat is sowieso al op de terugweg, de afgelopen 50 jaar zijn de christelijke partijen vrijwel zonder oplevingen alleen maar kleiner geworden.
 
Laatst bewerkt:
Wat is er democratisch aan een minderheid die de meerderheid vertegenwoordigd dan? Het is geen noviteit en het werkt in andere landen ook maar voordat je overgaat tot zo'n toch wel drastische stap is het ook democratisch om andere opties te verkennen.

VVD was toch de grootste? Als PvdA zoiets had zou rechts denk ook alles proberen om toch nog te regeren, een gelegenheidsargument van je EricR
 
VVD was toch de grootste? Als PvdA zoiets had zou rechts denk ook alles proberen om toch nog te regeren, een gelegenheidsargument van je EricR

1 zetel meer, dan kan je het moeilijk hebben over de grootste. Op papier wel maar er is nog steeds ruimte voor andere opties. Dat andere partijen een andere coalitie smeden is niks nieuws, dus wat nou gelegenheidsargument? VVD en CDA deden hetzelfde in 1977, in een achterkamertje de formatie regelen.
 
Kijk die rechtse mannen vormen dat gekke kabinet gewoon in een weekje omdat zij teminste weten hoe je zaken doet. Als je met een mens als Halsema een kabinet wil gaan vormen dat weet je dat je over een half jaar nog loopt te muggenziften over biologische knakworsten en beverdammen.
 
Kijk die rechtse mannen vormen dat gekke kabinet gewoon in een weekje omdat zij teminste weten hoe je zaken doet. Als je met een mens als Halsema een kabinet wil gaan vormen dat weet je dat je over een half jaar nog loopt te muggenziften over biologische knakworsten en beverdammen.

Je kent het principe van formeren en het sluiten van een regeerakkoord? We zijn nog niet eens op de helft en het slagen van de formatie is verre van een gelopen race.
 
Dat lijkt me onverstandig op de middellange termijn (ofwel volgende verkiezingen).
Maar de grap. Je ziet de grap toch wel.

Trouwens, over die technocratie. Daarbij denk je gelijk aan dikke bureaucratische apparaten, mallemolens van kille besluitvorming, uiteraard moet de democratie zodanig blijven functioneren dat een dergelijke 'machine' wordt onderhouden door verstandige en doortastende bestuurders. Daar de balans in vinden zal nog een aardige uitdaging zijn maar deels ook stapsgewijs als het ware bijna via natuurlijke weg plaatsvinden. De grootste uitdaging zit 'm in de educatie van de bevolking, het electoraat.

Die uitdaging is inderdaad groot en imo een brug te ver. Never gonna happen. Democratie is wat dat betreft ook zwaar overrated. Dan zie ik liever een intelligente dictator met als het even kan inderdaad deze 'machine' van technocraten waar jij het over hebt om zijn besluitvorming enigszins te sturen. Dit zal het tempo van regeren in ieder geval ten goede komen.
 
Kijk die rechtse mannen vormen dat gekke kabinet gewoon in een weekje omdat zij teminste weten hoe je zaken doet. Als je met een mens als Halsema een kabinet wil gaan vormen dat weet je dat je over een half jaar nog loopt te muggenziften over biologische knakworsten en beverdammen.


Dit slappe stereotype gelul staat haaks op de werkelijkheid van het nieuwe zakelijke en pragmatische elan van het tegenwoordige Groenlinks. De VVD had er waarschijnlijk eerder met Halsema uitgekomen dan met de PvdA, zo is dan ook gebleken.
 
Maar de grap. Je ziet de grap toch wel.



Die uitdaging is inderdaad groot en imo een brug te ver. Never gonna happen. Democratie is wat dat betreft ook zwaar overrated. Dan zie ik liever een intelligente dictator met als het even kan inderdaad deze 'machine' van technocraten waar jij het over hebt om zijn besluitvorming enigszins te sturen. Dit zal het tempo van regeren in ieder geval ten goede komen.

Waarom geen intelligent volk in een democratie, ipv die intelligente dictator?
 
Klaas, Halsema is een vrouw, need I say more...? En volgens mij is ook 75% van de groenlinks stemmers vrouw, en de overige 25%, mja, he....
 
Klaas, Halsema is een vrouw, need I say more...? En volgens mij is ook 75% van de groenlinks stemmers vrouw, en de overige 25%, mja, he....

Bad troll, heb je niks beters?
 
Ja, en jij komt uit Eindhoven. Ga ik je toch ook niet gelijk op afrekenen?
 
Heerlijk die laatste stuiprekking van links, die Pechtold kon wel janken. Hele leuke televisie dit :)
Gaan ze een tegen-regeerakkoord scrhijven ghehe man ga wat nuttigs doen tomatenplukken ofzo :D

eeehh je weet dat Pechtold rechts is?

Waarom schaart iedereen d66 onder links? Het is een progressieve rechtse partij.

edit:

Pol-landschap-2010.gif
 
Laatst bewerkt:
Wat versta je onder rechts, Kevf? Volgens mij zijn ze vooral liberaal.
 
eeehh je weet dat Pechtold rechts is?

Waarom schaart iedereen d66 onder links? Het is een progressieve rechtse partij.

Ze noemen zichzelf links. Omdat ze sociale standpunten innemen geloof ik.
Persoonlijk zou ik ze ook eerder rechts noemen.

@ Patrick: 1 persoon onderwijzen lijkt me makkelijker dan 16 miljoen, of 3 miljard for that matter.
 
D66 is een progressieve partij die zowel naar links als rechts kan hellen. Hun deelnames aan zowel Paars als Bruin 2 maakt dat wel duidelijk.
 
Dit slappe stereotype gelul staat haaks op de werkelijkheid van het nieuwe zakelijke en pragmatische elan van het tegenwoordige Groenlinks. De VVD had er waarschijnlijk eerder met Halsema uitgekomen dan met de PvdA, zo is dan ook gebleken.

Halsema is een vervelend en zeurend schaap. Ze mekkert altijd lekker veel en raakt kan nog wal. Pas liep ik hier ergens in de buurt stond een groenlinks promotie team. Wat een armoedige hippies zeg, harde muziek echt niet de mensen waarmee je je graag zou willen identificeren. Dan heb ik liever een man in pak zoals Rutte. Ook mist Halsema de kop van spijker met haar speelgoedhamer door dat gezeur over het milieu, who cares.
 
Laatst bewerkt:
Bad troll, heb je niks beters?

Die chick zit vol in de overgang, daar ga jij verstandige keuzes van verwachten? Gaat hem niet worden...
 
Ze noemen zichzelf links. Omdat ze sociale standpunten innemen geloof ik.
Persoonlijk zou ik ze ook eerder rechts noemen.

@ Patrick: 1 persoon onderwijzen lijkt me makkelijker dan 16 miljoen, of 3 miljard for that matter.

NEE, ze noemen zichzelf sociaal liberaal. Dat links/rechts gebeuren is sowieso voor mensen die of er niets van snappen of alleen zwart/wit kunnen kijken. Want als ik nou de bio-industrie wil afschaffen en dat wil betalen met een immigratiestop, ben ik dan links of rechts?
 
Back
Naar boven