MuscleMeat

roerbak

hator

Novice
Waardering
0
Hallo,

Weet iemand de EKV en Kcal van roerbakgroente ? Dus die gemengte groente pakketten uit de supermarkt...
Ik ben nu aan het cutten en eet dagelijks 2 bakjes. Ik bak ze met 1 el olijfolie met wat kip ( zonder aardappels of rijst)

Is hier ook een chatsite ?

De olie reken je mee, groenten hoeft je niet mee te rekenen in voedingsschema

ongeveer 30kcal per 100 gr voor roerbakgroente, zou verder wel gewoon alleen meetellen in je voedingsschema. Maar groente worden vaak wel aangeduid als negatieve kcalorieën, dwz je lichaam verbruikt meer energie met het verbranden van de groente dan dat ze zelf leveren.

andrew zei:
ongeveer 30kcal per 100 gr voor roerbakgroente, zou verder wel gewoon alleen meetellen in je voedingsschema. Maar groente worden vaak wel aangeduid als negatieve kcalorieën, dwz je lichaam verbruikt meer energie met het verbranden van de groente dan dat ze zelf leveren.

nog nooit van gehoord... klinkt wel interessant, maar is dat echt haalbaar?

misschien een linkje ofzo? googlen levert niks op

Ik heb er eventjes over nagedacht en goed rondgezocht op databases maar er is absoluut geen onderzoek verricht naar "negative calories". Men kan dus onmogelijk weten welke soorten groente/fruit een X-hoeveelheid kcal verbruikt bij verbranding. Voor selderij valt nog te pleiten omdat er zeer weinig kcal's in zitten, en relatief veel cellulose wat moeilijk of niet verteerbaar is. Maar broccoli of iets dergelijks bevat veel meer kcal's.

Bovendien; wanneer je je gezonde verstand toepast kom je al gauw tot de conclusie dat metabolisme zó verschillend is per individu dat niet alle soorten voedsel voor iedereen in dezelfde categorie (negative of positive) vallen.

Als het je gewoon om de normale gesneden groente gaat, dan is het idd rond 30 kcal/100g, variërend van 25-30 kcal zoals ik ze ooit heb ingevoerd. Ook de diepvries-roerbakgroenten bevatten zoveel kcals/100g.

Uitgezonderd de zetmeelrijke variant, zoals Mexicaanse roerbakgroenten met maïs en bonen: 80kcal/100g.
Je kan je voorstellen dat ook bijv andere diepvriesgroente meer kcals bevat zodra er zetmeel of room aan toegevoegd is (bijv. spinazie a la crème)

@ belikewater: [Link niet meer beschikbaar]

De roerbakgroentes zelf hoef je niet mee te tellen. Het zijn roerbakgroenten, dus je moet ze roeren. Dat roeren kost net zoveel cals als dat er in de groenten zit. Slim he :D

er is een topic geweest waar een link stond

(maar ik ben te lui om die te gaan zoeken :o )

zou je ajb die thread willen linken :o

Terug
Naar boven