Fitness Seller

roken en trainen

ik rook al 37 jaar en blow al 30 jaar.. maakt geen ruk uit met trainen/spiergroei

Dat weet je dus niet want je hebt het nooit zonder gedaan :p

Ik merk toch wel zeker verschil in trainen wanneer ik heb gerookt of wanneer niet.
Je kan sneller terug aan je volgende setje beginnen, je cardio gaat beter, kortom,
meer zuurstof = beter trainen.

Ik merk toch wel zeker verschil in trainen wanneer ik heb gerookt of wanneer niet.
Je kan sneller terug aan je volgende setje beginnen, je cardio gaat beter, kortom,

Zuurstof = overrated :D

• Topic Starter Topic Starter

ik heb het over spiergroei, ik rook meestal ook 2 uur van te voren niet want als ik vlak voor het trainen nog een peukje rook dan gaat het altijd slecht.

ik heb het over spiergroei, ik rook meestal ook 2 uur van te voren niet want als ik vlak voor het trainen nog een peukje rook dan gaat het altijd slecht.

Nou dan, als je sneller herstelt tussen je setjes is je intensiteit ook hoger ...
Het is nu niet dat roken spieren afbreekt, of groei hindert, maar je kan gewoon
beter trainen zonder. En dat zorgt dan wel voor een betere vooruitgang. En
dus onrechtstreeks groei je dan ook beter.

Nu ja, dat denk ik ervan hé :p

Sinds dit topic http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/kuiten-groeien-sneller-afgeknepen-bloedvaten-230519/ rook ik een half pakje voor elke training.

Ik maak de gains van mijn leven!!!
grapje zeker

---------- Toegevoegd om 17:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:05 ----------

Nou dan, als je sneller herstelt tussen je setjes is je intensiteit ook hoger ...
Het is nu niet dat roken spieren afbreekt, of groei hindert, maar je kan gewoon
beter trainen zonder. En dat zorgt dan wel voor een betere vooruitgang. En
dus onrechtstreeks groei je dan ook beter.

Nu ja, dat denk ik ervan hé :p
ik begrijp je punt het is ook vanzelf sprekend dat roken niet veel goeds doet voor je lichaam, is onrechtstreeks niet indirect?

ik begrijp je punt het is ook vanzelf sprekend dat roken niet veel goeds doet voor je lichaam, is onrechtstreeks niet indirect?

Yep

En niet vergeten dat roken ook een hoop vitamines afbreekt. Dus buiten de gym herstel je
ook minder snel. Allemaal leuk, goed en wel, maar als je graag rookt, moet je dat gewoon
doen. Anders lig je toch maar te stressen om niet te roken en dan krijg je een hoop cortisol.
En dat is natuurlijk ook niet goed :D

pffft ik heb al mijn PR's gezet na een sigaretje gerookt te hebben. Ongezond is het zeker, maar als het aankomt op massa en kracht is de beïnvloeding minimaal

Yep

En niet vergeten dat roken ook een hoop vitamines afbreekt. Dus buiten de gym herstel je
ook minder snel. Allemaal leuk, goed en wel, maar als je graag rookt, moet je dat gewoon
doen. Anders lig je toch maar te stressen om niet te roken en dan krijg je een hoop cortisol.
En dat is natuurlijk ook niet goed :D
haha ja dat is ook zo ik had echt verwacht dat er mensen kwamen reageren van o stoer hoor roken en ga maar lekker je lichaam verkloten maar ben blij dat jullie sirieus regearen ;)

nee gewoon stoppen!

Ik heb ooit iets gelezen dat de myostatin iets verhoogd word door roken van tabak.
Niet goed dus voor je hypertrophy!
2de nadeel van roken, is dat je vaten iets vernauwen, waardoor bloed moeizamer de (spier)cellen bereiken, het nadeel hiervan hoeft ik niemand uit te leggen.

De uitwerking van THC op de spiermassa is mij niet bekend, maar icm tabak sowieso nooit goed dus......

Maargoed, je bent een jongen van 16.., op die leeftijd trainde ik niet en blowde ik zelf ook iedere dag...

Ik heb ooit iets gelezen dat de myostatin iets verhoogd word door roken van tabak.
Niet goed dus voor je hypertrophy!
2de nadeel van roken, is dat je vaten iets vernauwen, waardoor bloed moeizamer de (spier)cellen bereiken, het nadeel hiervan hoeft ik niemand uit te leggen.

De uitwerking van THC op de spiermassa is mij niet bekend, maar icm tabak sowieso nooit goed dus......

Maargoed, je bent een jongen van 16.., op die leeftijd trainde ik niet en blowde ik zelf ook iedere dag...
ik wil het graag combineren maar ik heb een half jaar m'n training verwaarloos i.v.b.m blowen maar nu weer motivatie gekregen dus ben flink geminderd en nu alleen nog na de training ;)
en wat is hypertrophy?

Laatst bewerkt:
Roken en blowen past in mijn ogen niet in een goede bodybuildingsleefsT.

volledig mee eens.

---------- Toegevoegd om 22:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:51 ----------

ik wil het graag combineren maar ik heb een half jaar m'n training verwaarloos i.v.b.m blowen maar nu weer motivatie gekregen dus ben flink geminderd en nu alleen nog na de training ;)

dat bedoel ik, je kan geen 2 meesters dienen....

---------- Toegevoegd om 22:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:52 ----------

.... google jongen.

das een moeilijk woord voor spiergroei.

Roken bevordert de omzetting van x (vergeten) naar noradrenaline, een van de redenen waarom rokers afvallen. Kortom: roken = NOX Pump 200%

Roken bevordert de omzetting van x (vergeten) naar noradrenaline, een van de redenen waarom rokers afvallen. Kortom: roken = NOX Pump 200%

Nee, geen betere pomp wanneer je rookt, wel gaat je stofwisseling iets harder, maargoed, je kunt ook op je voeding letten uiteraard!

---------- Toegevoegd om 09:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:15 ----------

en wat is hypertrophy?

Hyperplasie = nieuwe (extra) cellen.
Hypertrofie = het vergroten van de cellen.

Myostatin reguleert de spiergroei in het lichaam, google maar eens op myostatin wanneer deze niet meer werkt in het lichaam, je krijgt dan hele mooie koeien + honden te zien :D

Myostatin reguleert de spiergroei in het lichaam, google maar eens op myostatin wanneer deze niet meer werkt in het lichaam, je krijgt dan hele mooie koeien + honden te zien :D

Totdat iemand ontdekt hoe menselijk myostatine is te blokkeren :D
Dan zijn de top bb`ers van nu maar ecto`s

Wiet is niet goed voor bb. Ben ff kwijt wat het precies was maar heeft behoorlijk wat nadelen. Al ken ik ook wat mensen die regelmatig blowen en toch wel heel erg sterk zijn..

Heb aantal jaren wel en niet gerookt. Maakt voor spiermassa volgens mij weinig uit. Bij cardio merk ik dat het veel beter gaat nu ik niet meer rook.

Terug
Naar boven