XXL Nutrition

rokers onder de bb

Zojuist nog gestopt; ff me handen vrij om te eten :p

ga elke week uit, drink elke week, veranderd niks. Ik heb superveel discipline (srs)

Doe het net als jou, af en toe gewoon relaxt met vrienden.
Heb weleens zelf pakjes gekocht dat ik wat meer rookte, maar ik kan gewoon direct stoppen.
Zelfde met wiet, tijden heel veel geblowed maar toen ik zoiets had van ik stop er ff mee, had ik totaal geen problemen mee.
Het is gewoon discipline, verslaafd zijn is voor zwakke mensen die niet sterk in hun schoenen staan.
Zelfde met drugs en zelfs zeer verslavende (hard)drugs, als jou geest sterk genoeg is zal je niet verslaafd raken.

Het is gewoon discipline, verslaafd zijn is voor zwakke mensen die niet sterk in hun schoenen staan.
Zelfde met drugs en zelfs zeer verslavende (hard)drugs, als jou geest sterk genoeg is zal je niet verslaafd raken.
Je hebt er absoluut geen verstand van. Mocht je in de verslavingszorg werken neem ontslag, bewijs iedereen een dienst. Dat je iets weet van het brein is uitgesloten dus die optie schrijf ik niet op.

---------- Post toegevoegd Wed 26 Oct 2011 om 23:13 ----------

:)

Je hebt er absoluut geen verstand van. Mocht je in de verslavingszorg werken neem ontslag, bewijs iedereen een dienst. Dat je iets weet van het brein is uitgesloten dus die optie schrijf ik niet op.

Als jij in de verslavingszorg zou werken, dan zou je weten dat al deze verslaafde gewoonweg niet gelukkig waren en daardoor een uitweg zoeken.
Even tijdelijk naar een andere wereld waar je wel gelukkig bent en je geen zorgen hebt.

Iemand die gelukkig is, sterk in zijn schoenen staat en gewoonweg een keer wil experimenteren, kan een shot heroïne nemen en het nooit meer aanraken. (niet dat ik het iemand aanraad overigens)

Af en toe eentje, soms na een training of na een etentje. Pakje per 6 weken ofzo. Kan me er niet zo druk om maken, met die hoeveelheden. Mensen die de discipline niet hebben om het binnen de perken te houden, hebben misschien de verkeerde sport gekozen.

Dit idd. Roken trekt me niet echt, alleen als ik gedronken heb, of als ik bij een bepaalde goede vriendin ben, glaasje wijn + peukie is dan altijd wel gezellig... Zit denk ik op pakje van 20 op een maand oid.

Als jij in de verslavingszorg zou werken, dan zou je weten dat al deze verslaafde gewoonweg niet gelukkig waren en daardoor een uitweg zoeken.
Even tijdelijk naar een andere wereld waar je wel gelukkig bent en je geen zorgen hebt.

Iemand die gelukkig is, sterk in zijn schoenen staat en gewoonweg een keer wil experimenteren, kan een shot heroïne nemen en het nooit meer aanraken. (niet dat ik het iemand aanraad overigens)
Dat zijn factoren van buitenaf die enige invloed (kunnen) hebben, als je dan een keer de fout ingaat is het hopen dat het brein je de volgende keer niet weer die keuze laat maken. De gevoeligheid hiervoor zit al dan wel of niet in het brein. Daar kan je weinig aan doen en heeft niks met 'zwak' of 'sterk' te maken. Ik vond die opmerking vrij kort door de bocht.

Dat zijn factoren van buitenaf die enige invloed (kunnen) hebben, als je dan een keer de fout ingaat is het hopen dat het brein je de volgende keer niet weer die keuze laat maken. De gevoeligheid hiervoor zit al dan wel of niet in het brein. Daar kan je weinig aan doen en heeft niks met 'zwak' of 'sterk' te maken. Ik vond die opmerking vrij kort door de bocht.

Ik wil deze discussie best met je aangaan. :)
Jij wil dus zeggen dat je geboren kan worden als potentiële verslaafde?
En is dit dan genetisch bepaald of??

Ik wil deze discussie best met je aangaan. :)
Jij wil dus zeggen dat je geboren kan worden als potentiële verslaafde?
En is dit dan genetisch bepaald of??
Genetische factoren spelen absoluut een rol. En ik hoef geen discussie aan te gaan, heb geschreven wat ik wilde. En als dat verschilt met anderen, prima.

Genetische factoren spelen absoluut een rol. En ik hoef geen discussie aan te gaan, heb geschreven wat ik wilde. En als dat verschilt met anderen, prima.

En het is niet in je opgekomen dat als je ouders of 1 van je ouders verslaafd is, de kans groot is dat de kwaliteit van de opvoeding van het kind minder hoog zal liggen dan een kind uit een gelukkige(niet verslaafde) familie zonder problemen?
Waardoor kind 1 veel eerder verslaafd zal raken omdat hij/zij een k*t jeugd heeft gehad en minder gelukkig is dan kind 2, die een betere opvoeding heeft gehad en mogelijk wel gelukkig is.
Wanneer je kind 1 bij familie 2 zal zetten en andersom, dan zal kind 1 minder kans hebben verslaafd te raken en kind 2 meer kans hebben verslaafd te raken.

Heeft imo geen **** met genetics te maken dus.

Sorry je wilde geen discussie aangaan, dus doe met deze info wat je wil, ik ben slapen.

Nog NOOIT geprobeert, zie het nut er ook niet van in.
Roken is naar mijn mening de meest asociale gewoonte die er is.

haha heb je dat zinnetje van je ouders geleerd? Echt waar want het slaat nergens op. Met dit soort uitspraken ga ik direct denken aan jochies die tot hun eind 20ste nog bij hun ouders wonen, voor hun 20ste nog steeds maagd zijn en ga zo nog maar even door.

Voor zover ik het weet werd roken door de eeuwen heen juist gezien als een sociale bezigheid. Het creeerde de gunstige relaxe interactieve sfeer in een gezelschap. Helaas blijft het bij bijna alle rokers daar niet bij.

Maar goed. Blijkbaar erger jij je op een of ander manier dood aan iemand die even op een hoekje rustig zijn sigaretje staat te roken. En vind jij dat de meest asociale gewoonte die er bestaat. Had je echt geen ergere gewoonte kunnen bedenken? Ik bedoel je hebt mensen die je aanstaren, mensen die brutaal zijn, mensen die als een randebiel in verkeer rijden, mensen die snachts te veel lawaai maken, mensen die steeds spuugen en vloeken etc. Niet te vergeten hoeveel belasting die arme rokers betalen waar niet meerokers ook van meegenieten....he ook zeker zo aso?

Volgens mij snap jij de term asociaal niet zo goed, want asociaal noem je iemand die geen rekening houdt met zijn medemens. En dat beeld kan ik me totaal niet inbeelden bij een gastje die ergens in een rookhokje zijn sigaretje rustig staat te roken. Mischien zou je dat mij even toe moeten lichten?

En het nut zal ik je ook maar meteen uitleggen.
1. mensen die het gewoon simpelweg lekker vinden om dat af en toe te doen
2. mensen die een k*t leven hebben met heel veel gestress die ontspanning zoeken in de vorm van roken. Deze groep is heel groot.
3. mensen die het uit verveling doen.
4. mensen die het uit gezelligheid doen.

Zo kan ik je bijvoorbeeld een goed voorbeeld geven van de laatste. Groepje jongens gaan uit (real life meegemaakt). Willen voor de lol een sigaretje aansteken. Jonge a is de heilige paus die alles afzweert en de hele avond met een colaa'tje voor zich zit te sukkelen. Jongen B loopt op een griet af die aan het roken is, vraagt om een vuurtje, maakt een praatje, regelt haar tel nummer, banged haar 2 dagen later.

oh btw ik rook niet.
weltrusten

1. mensen die het gewoon simpelweg lekker vinden om dat af en toe te doen
2. mensen die een k*t leven hebben met heel veel gestress die ontspanning zoeken in de vorm van roken. Deze groep is heel groot.
3. mensen die het uit verveling doen.
4. mensen die het uit gezelligheid doen.

Dit, verder goed verhaal :)

Ook altijd wel lachen om buiten een kroeg te staan, of in de rokersruimte van een club en met random mensen een babbel maken. Krijg je veel minder snel op de dansvloer oid.

Rook meer jointjes dan sigaretten :o. Sigaretten occasioneel, kan me wel eens smaken bij een pint, als ik wegga dan rook ik er soms een stuk of 3, kan me wel smaken. Overdag zegt het me eigenlijk echt niets.

Doe het net als jou, af en toe gewoon relaxt met vrienden.
Heb weleens zelf pakjes gekocht dat ik wat meer rookte, maar ik kan gewoon direct stoppen.
Zelfde met wiet, tijden heel veel geblowed maar toen ik zoiets had van ik stop er ff mee, had ik totaal geen problemen mee.

Ja precies, heb ook veel geblowd, op een zeker moment woog ik 70kg en blowde ik bijna iedere dag. Toen ineens gestopt, en gaan trainen. Nooit meer een seconde verlangen gehad naar een joint. Zal niet zeggen dat ik niet verslavingsgevoelig ben maar ik heb gewoon erg veel controle over mezelf.

Roken en/of drinken hoort niet in mijn persoonlijke beleving van BB thuis. Ik heb echter geen enkel probleem met mensen die dat wel doen.

Met betrekking tot de opmerking van Virusje 'Zelfde met drugs en zelfs zeer verslavende (hard)drugs, als jou geest sterk genoeg is zal je niet verslaafd raken.' ....je zult nog steeds verslaafd raken, psychisch of lichamelijk. Als je geest sterk genoeg is zal je het gevecht tegen de verslaving alleen makkelijker winnen. Is niet wezenlijk anders dan wat jij zegt, meer een nuance, maar toch :)

Ik rook nog altijd zon 10 tot 20 peuken op een dag.. Al zo'n 4 jaar lang en dus wordt het echt tijd om een keer te stoppen! Verder nooit echt last gehad van slechte conditie ofzo, heb al van jong af aan altijd veel moeten sporten..

als een ketter, en sporten als een beest!

buiten dat, roken is natuurlijk gewoon fo**ing stoer.

als een ketter, en sporten als een beest!

buiten dat, roken is natuurlijk gewoon fo**ing stoer.

Stoer was het nog toen ik een tiener was. Tegenwoordig kijken de meeste mensen naar rokers alsof ze een of andere besmettelijke ziekte hebben. Rare wereld is het. Als je nagaat dat de senioren onders ons de tijd nog hebben meegemaakt dat je er op aangekeken werd als je NIET rookte.

Stoer was het nog toen ik een tiener was. Tegenwoordig kijken de meeste mensen naar rokers alsof ze een of andere besmettelijke ziekte hebben. Rare wereld is het. Als je nagaat dat de senioren onders ons de tijd nog hebben meegemaakt dat je er op aangekeken werd als je NIET rookte.

the good old day's. ik zeg altijd als je salaris maar klopt moet je niet zeiken.

Terug
Naar boven