Fitness Seller

rokers onder de bb

Heel af en toe..

Rook al 4 a 5 jaar, elke dag een pakje.. bij mij is het ook begonnen met alleen weekend, alleen op stap maar daar bleef het helaas niet bij. Wil eigenlijk niet stoppen, mijn vader is gestopt en 15 kilo aangekomen... en ik wil best 15 kilo aankomen maar niet aan vet haha.

na een jaar of 3/4 1 pakje per dag abrupt gestopt in november 2010 en sinds dien geen enkele sigaret meer gerookt wel een paar keer een jointje.
Geen minuut spijt gehad je ruikt beter, je bespaart veel geld, je conditie gaat voorruit, allemaal voordelen dus.

Is natuurlijk een heel andere zaak. Denk dat hij vooral wil zeggen dat je ook echt occasioneel kan roken zonder er echt verslaafd aan te zijn. Kan ik ook. Maand roken, maand niet. Gewoon eens eentje roken als je er echt zin in hebt, ervan genieten maar dan de dag erna of de 3 dagen erna geen sigartet aanreken, komt dan zelfs niet bij mij op.

Zelfde geld idd voor wiet en andere drugs. Als je het centrale drugstopic volgt dan zie je ook dat de meesten er daar gewoon verstandig mee omgaan.

En dat heeft vooral met karakter te maken. Als je eenmaal echt verslaafd bent aan roken heb je natuurlijk al een stuk meer karakter nodig om ermee te stoppen dan wanneer je dat niet echt bent.

ik doelde op harddrugs, als je elke dag een shot zet kan je geestelijk nog zo sterk zijn, je lichaam gaat er gewoon om vragen. Maar ik snap wel wat jullie bedoelen, als je zo nu en dan wat gebruikt hoef je niet verslaafd te raken. Maar of dat nu komt doordat je mentaal sterk staat of dat je lichamelijk niet afhankelijk bent, het zal wel een combinatie van beide zijn.

Laatst bewerkt:
rook 1x in het half jaar op een feestje 1 sigaret met m'n zatte kop maar als ik nuchter ben krijg ik geen hele sigaret opgerookt zo goor.

Ben ondertussen ook al een 2-tal jaar gestopt.

Heb lang gerookt (16 of 17 jaar ongeveer) en nu bijna 3 jaar gestopt en het is één van de beste beslissingen die ik in mijn leven heb genomen.
Zolang je rookt besef je het niet helemaal maar eens gestopt merk je het verschil en dan weet je dat je eigenlijk nooit had moeten beginnen.

Het gekke is dat als je nog rookt je denkt dat je een bepaald gevoel gaat missen maar als je eenmaal bent gestopt dat gevoel eigenlijk de norm is maar sigaretten meer een soort pieken en dalen in dat gevoel stampen waardoor je maar blijft paffen.

Rook al 4 a 5 jaar, elke dag een pakje.. bij mij is het ook begonnen met alleen weekend, alleen op stap maar daar bleef het helaas niet bij. Wil eigenlijk niet stoppen, mijn vader is gestopt en 15 kilo aangekomen... en ik wil best 15 kilo aankomen maar niet aan vet haha.

Dat is toch geen argument om verder te blijven roken? Probleem is vaak het sociale gebeuren...

Gestopt voor BB/cutten met name.

Als je niet compenseert met eten, hoef je zelfs helemaal niet aan te komen.

Heb 3 jaartjes gerookt, toen kreeg ik last van m'n hart ivm hyperventilatie toen in een keer cold turkey gestopt. Beste besluit ooit. :)

Goed topic als motivering om te stoppen!!
Ben zelf al eens 2-3 maand gestopt met roken met hulp van champix.
Zéér goed medicijn, maar ik ben terug begonnen roken tijdens het uitgaan met het gedacht dat het bij het uitgaan zou blijven -> niet dus.. Behoorlijk achterlijk als ik er op terugkijk want nu zit ik wel wéér volledig aan :( Momenteel rook ik er 4-5 daags, en probeer ik elke dag opnieuw te stoppen. Iedere sig die ik 'laat' moet ik echt een gevecht met men karakter voor doen, zéér vervelend dus.. Nu ben ik van plan om vnvnd een lijstje te maken met alle nadelen van roken die voor mij invloed hebben en ergens uithangen waar ik vaak passeer dat ik terug weet waarom ik stop en zo de motivering eruit kan halen om te blijven stoppen op karakter. Ik hoop op deze manier vanavond te kunnen stoppen met roken :)

Nadelen van roken voor mij:
-Rochels
-Na sigaret, loom gevoel (doe werkelijk geen zak meer als ik rook)
-Slechtere huid
-Losing my gains..
-Chick denkt dat ik nog altijd gestopt ben :p
-Geldbesparing
-Slechtere huid
-Droge keel bij opstaan

Ik rook op z'n hollands

nog nooit in men leven gerookt zelfs nog nooit geprobeerd.. zou niet weten waarom ik er aan zou beginnen, je kan niet missen wat je nooit hebt gehad en ik weet dat het men gezondheid naar de klote doet. Snap mensen die beginnen met roken dan ook helemaal niet :/

Goed topic als motivering om te stoppen!!
Ben zelf al eens 2-3 maand gestopt met roken met hulp van champix.
Zéér goed medicijn, maar ik ben terug begonnen roken tijdens het uitgaan met het gedacht dat het bij het uitgaan zou blijven -> niet dus.. Behoorlijk achterlijk als ik er op terugkijk want nu zit ik wel wéér volledig aan :( Momenteel rook ik er 4-5 daags, en probeer ik elke dag opnieuw te stoppen. Iedere sig die ik 'laat' moet ik echt een gevecht met men karakter voor doen, zéér vervelend dus.. Nu ben ik van plan om vnvnd een lijstje te maken met alle nadelen van roken die voor mij invloed hebben en ergens uithangen waar ik vaak passeer dat ik terug weet waarom ik stop en zo de motivering eruit kan halen om te blijven stoppen op karakter. Ik hoop op deze manier vanavond te kunnen stoppen met roken :)

Nadelen van roken voor mij:
-Rochels
-Na sigaret, loom gevoel (doe werkelijk geen zak meer als ik rook)
-Slechtere huid
-Losing my gains..
-Chick denkt dat ik nog altijd gestopt ben :p
-Geldbesparing
-Slechtere huid
-Droge keel bij opstaan

Je vergeet je gezondheid

Nope, nooit gedaan. Heb er geen behoefte aan.

nog nooit in men leven gerookt zelfs nog nooit geprobeerd.. zou niet weten waarom ik er aan zou beginnen, je kan niet missen wat je nooit hebt gehad en ik weet dat het men gezondheid naar de klote doet. Snap mensen die beginnen met roken dan ook helemaal niet :/

Precies. Dit is waar het om gaat. Sommige dingen moet je gewoon nooit proberen. Zelfs gestopte rokers zullen 10 jaar later altijd nog een donker kamertje in het achterhoofd hebben, met een drang die gevangen zit. Waardoor je eigenlijk nooit verlost bent.

Hetzelfde geldt trouwens voor alle verslavingen. Ook al verschilt het wel hoe verslavings gevoelig je bent. Veel verslavingen komen voort uit leegtes in het leven. Dus moet er iets zijn om dat te vullen. Daarom ook dat sommige mensen dik worden of iets anders zoeken nadat ze gestopt zijn. Dit gaat allemaal nog veel dieper, dus laat ik het maar hierbij.

Die k*nkerstokken (letterlijk) stinken zo enorm. Ik word ook altijd geirriteerd als iemand naast mij gaat roken en niet eens vraagt of ik (of anderen) het erg vind..
De vorige bewoner in mijn huis rookte blijkbaar als een ketter, want toen ik de ramen ging zemen kwam er een lading bruine troep van af. Ook de deuren waren bruin....

eerst 1,5 jaar gestopt met roken toen weer begonnen en nu een half jaar gestopt. Ben wel van plan om dat vast te houden want toen ik weer begon was het niet eens lekker meer maar deed je het omdat je moest roken. Conditioneel goed op vooruit gegaan, wel een paar kilo'tjes erbij gegeten maar sta wel een stuk lekkerder in mijn schoenen

Terug
Naar boven