XXL Nutrition

rokers onder de bb

Damn mensen gaan op deze discussie :p ik rook nu 11 jaar en blow 9 jaar vast maar ben er klaar mee! Met roken dan... Dusja vandaag maar kappen!

Damn mensen gaan op deze discussie :p ik rook nu 11 jaar en blow 9 jaar vast maar ben er klaar mee! Met roken dan... Dusja vandaag maar kappen!

Wordt het niet lastig om te stoppen met roken en toch nog te blowen? Aangezien je ook altijd tabak rookt als je blowt... Misschien stop je best even met beiden en als je er vanaf bent kan je rustig weer beginnen blowen. Niet dat ik het aanmoedig maar het lijkt me erg moeilijk om als roker te stoppen met roken maar toch nog te blijven blowen.

4 per jaar ofzo en een jonko per jaar, ik vind het al meer dan te veel wat ik allemaal meerook als ik op de bus sta te wachten

Ik ben sinds vandaag gestopt. Proberen dit vol te houden. Smaakte me niet meer en kost gewoon veel te veel. Hoop dat ik nu ook sneller wat gewicht aankom. Heb horen zeggen van wel dus even afwachten nu.. Hoop dat ik t volhoud :)

Ik ben gestopt met roken in mei 2004. Rookte er gemiddeld 30 per dag, ook regelmatig periodes van 30-50 sigaretten per dag. Op 1 dag heb ik het gepresteerd om 80 sigaretten te roken. Vader was toen kwaad en zei "wil je jezelf nou perse om zeep helpen!??" Rookte zoveel dat ze op m'n werk zeiden: "Kom je hier nou om te roken, of om te werken?" Ik heb alles geprobeerd om van het roken af te komen: nicotine kauwgom, nicotine pleisters, Zyban tabletten, Allen Carr, Prostop. Ik was de spotprent op m'n werk dat ik zo zwak was dat ik niet kon stoppen met roken. Uiteindelijk ben ik gestopt puur op wilskracht, en een pakje sigaretten 6 maanden bij me gedragen. Roken is toxische en carcinogene dampen in je systeem proppen en het is de gezondheidsschade gewoon niet waard.

Een lekkere groene rol op z'n tijd kan nooit kwaad, een verslaving? Nha... dat zeker niet.

Of wel? :trollface:

Rook(te) 12 jaar lang...af en toe een poging ondernomen om te stoppen, geen succes

Ben nu 2 dagen gestopt, nu maar hopen dat ik het deze keer wel volhoud!

Ik ben blij dat ik niet rook.
Maar het is wel goed voor de belastingen, dus de mensen die roken moeten dit ook vooral blijven doen!

23 jaar zware van nelle 2 pakjes per week soms 3

hoe kan ik beste stoppen ik rook nu 1 jaartjem laatste tijd 2 pakjes de week
eerst minderen en dan helemaal of meteen stoppen?

hoe kan ik beste stoppen ik rook nu 1 jaartjem laatste tijd 2 pakjes de week
eerst minderen en dan helemaal of meteen stoppen?

Ik zou cold turkey stoppen. Ouders rookten ook al altijd , pa 2 pakjes per dag en ze zijn beiden cold turkey gestopt.

Merk bij mezelf ook dat dat veruit het beste is om er niet echt aan verslaafd te geraken. Ik rook occasioneel, bij het uitgaan , tijdens examen etc.. Sowieso als ik gedronken heb. Maar ik rook ook vaak 2-3 maanden gewoon niet ( geen sigaretten toch ). En dan weer een keertje wel.

Als je echt iedere dag rookt gaat je lichaam die nicotine nodig hebben. Met af te bouwen krijg je ook nog altijd nicotine blijven. Minderen is gewoon niet stoppen imo.

Succes btw!

thank, hopen dat ik ook nog wat aankom, ben grootste ecto hier.
over jaartje maar eens fotos posten van nu en dus over een jaar:P
hopen verschil te zien

ik ben al 8maanden gestopt, niks niet minderen,gewoon ene op de andere dag gestopt,eerste paar weken is klote ,maar daarna is het easy.

thank, hopen dat ik ook nog wat aankom, ben grootste ecto hier.
over jaartje maar eens fotos posten van nu en dus over een jaar:P
hopen verschil te zien

Schijnt wel veel te schelen. Weer voorbeeld van mijn pa. Denk dat hij vroeger altijd rond de 78kg woog, nooit boven de 80 en sinds hij gestopt is met roken is dat nu standaard 82-83kg geworden :D.

Doe het net als jou, af en toe gewoon relaxt met vrienden.
Heb weleens zelf pakjes gekocht dat ik wat meer rookte, maar ik kan gewoon direct stoppen.
Zelfde met wiet, tijden heel veel geblowed maar toen ik zoiets had van ik stop er ff mee, had ik totaal geen problemen mee.
Het is gewoon discipline, verslaafd zijn is voor zwakke mensen die niet sterk in hun schoenen staan.
Zelfde met drugs en zelfs zeer verslavende (hard)drugs, als jou geest sterk genoeg is zal je niet verslaafd raken.

Dus volgens jou kan je niet lichamelijk verslaafd raken zolang je geest maar sterk genoeg is? Ga jij maar eens elke dag een shotje zetten, kan je zo sterk zijn als je wilt maar je lichaam gaat er op den duur gewoon om vragen. Krijg je het niet binnen word je ziek etc. Dat heet verslaving

Dus volgens jou kan je niet lichamelijk verslaafd raken zolang je geest maar sterk genoeg is? Ga jij maar eens elke dag een shotje zetten, kan je zo sterk zijn als je wilt maar je lichaam gaat er op den duur gewoon om vragen. Krijg je het niet binnen word je ziek etc. Dat heet verslaving

Is natuurlijk een heel andere zaak. Denk dat hij vooral wil zeggen dat je ook echt occasioneel kan roken zonder er echt verslaafd aan te zijn. Kan ik ook. Maand roken, maand niet. Gewoon eens eentje roken als je er echt zin in hebt, ervan genieten maar dan de dag erna of de 3 dagen erna geen sigartet aanreken, komt dan zelfs niet bij mij op.

Zelfde geld idd voor wiet en andere drugs. Als je het centrale drugstopic volgt dan zie je ook dat de meesten er daar gewoon verstandig mee omgaan.

En dat heeft vooral met karakter te maken. Als je eenmaal echt verslaafd bent aan roken heb je natuurlijk al een stuk meer karakter nodig om ermee te stoppen dan wanneer je dat niet echt bent.

Terug
Naar boven