XXL Nutrition

Ronniej's Log : ecto boy met gel in hairs achterover haar matje boy met door vader betaald ralph lau

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Pff..beterschap gebruiker!

• Topic Starter Topic Starter

lol. thanks.

ik ga zo ff pompen, high reps. vandaag gaat het wel iets beter. Voel me altijd lekker na het gooien met dingen die niet uit zichzelf bewegen. :) Ga geen gekke dingen doen, maar wel ff lekker rustig me rug trainen.

Chin
Warm up
bwx10
bwx8

BOR
5x12x50kg

one arm db row
3x15x22kg

Bench
4x12x50kg

Incline bench
3x12x30kg

Training: Pompen pompen en pompen. Laag in gewicht, langzaam in uitvoering.

Prima training, voel me nu iets beter dan net :) Daar doen we het voor haha

kan je niet beter eerst benchen daarna rows doen, netjes die chins!

kan je niet beter eerst benchen daarna rows doen, netjes die chins!

+1... Ik keek naar de training, en dacht het meteen, en toe zag ik jou reactie al staan hahaha :D

Je kan idd beter eerst vborst pakken, dan pas rug gap, maar nette training, dat wel!

+1... Ik keek naar de training, en dacht het meteen, en toe zag ik jou reactie al staan hahaha :D

Je kan idd beter eerst vborst pakken, dan pas rug gap, maar nette training, dat wel!

Ja dankje dankje :)
Maar waarom dan, als ik iets ga doen voortaan, dan wil ik ook graag weten waarom. haha
Maak me even een stukje wijzer.

Ja dankje dankje :)
Maar waarom dan, als ik iets ga doen voortaan, dan wil ik ook graag weten waarom. haha
Maak me even een stukje wijzer.

Sowieso train je van grote groepen naar kleine groepen qua volgorde. De grote groepen hebben de meeste energie nodig, en daarom train je die eerst om een goed resultaat neer te zetten.

Daarbij heb je ook nog de factor :compound"of ïsolatie" oefening. Banken is een van de "grote 3" compounds - essentieel voor elke kracht sporter.

Een compound is een oefening waarmee je primair een groep traint, maar ook een andere groep nodig hebt om de uitvoeren mee te "helpen"uitvoeren.

Bijvoorbeeld: Bankdrukken is primair borst, maar bij de uitvoering heb je hulp van schouders en triceps (afhankelijk van de uitvoering eerst de een dan de ander)

Als je een traing doet, doe dan eerst de compounds, daarna pas de iso's, omdat de compounds niet alleen belangrijker zijn, maar ook het meeste van je vergen tijdens de training om een goed resultaat neer te zetten.

Je kunt op google allerlei artikelen vinden die deze stellen wetenschappelijk onderbouwen.

Clear?

Compound / Iso zooi snap ik wel ja, niet zo stupid lol. :P

Maar je zegt dat ik eerst moet banken omdat die bij de grote 3 hoort. Tijdens het banken pak je ook je schouders + triceps, tuurlijk.
Bij rug pak je biceps mee, dat staat hier dus los van het banken, omdat je schouders/triceps/borst niet worden aangesproken. Enige wat je ervan zal merken is dat je armen iets voller zitten door de BOR etc. bij het banken.

Het idee dat je de Compound als eerste doet is omdat je die dan met volle intensiteit kan doen en dat dat het beste is als je maximaal wilt training. Ik was hier aan het pompen :D

''compound exercises mean that more than one body part is used to lift the weight''
Met die gedachte is BOR ook een compound, eigenlijk is het een reverse benchpress.
Ik merk zelf niet tijdens het banken dat ik daarvoor me rug heb getraind, behalve op het feit dat mijn armen is voller stonden.

Trouwens als ik eerst Deadlift had gedaan en daarna de rest ( gewoon hoe me training was vanmiddag ) had het dus niet uitgemaakt ? hmm

edit/
Mij lijkt het juist niet dat je eerst Tricep extensions gaat doen en daarna banken, of eerst schouders daarna banken.

in die zin is bor idd een compound, maar is niet één van de grote 3, en wordt meer als een secundaire oefening beschouwd.

Of je nu aan het maxen bent, of pompen of whatever, je zou deze primaire "wetten" eigenijk niet moet negeren. Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten kerel ;) Dit is wat ik weet...

hoe gaat t met je kuurtje?

in die zin is bor idd een compound, maar is niet één van de grote 3, en wordt meer als een secundaire oefening beschouwd.

Of je nu aan het maxen bent, of pompen of whatever, je zou deze primaire "wetten" eigenijk niet moet negeren. Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten kerel ;) Dit is wat ik weet...

Ja oke, maar ik voel niet dat mijn Rug training in de weg staat voor de prestaties van mijn Borst training ;)! ps. we zijn nu vriendjes kwark :heart: haha

---------- Toegevoegd om 00:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:05 ----------

Goed net weer een shake op, ''verhoogt'' de weerstand, heb ik nu wel nodig lolz.

:roflol:

voel je je alweer een stukje beter dan?

ik neig er naar om ook een shake te pakken nu, en kwark.
maar dat staat toch op de dopinglijst?

voel je je alweer een stukje beter dan?

ik neig er naar om ook een shake te pakken nu, en kwark.
maar dat staat toch op de dopinglijst?

:roflol: cut the crap lol

Ja voel me een stuk beter dan gistere! gelukkig. morgen/vandaag, big ass party @ villa, ga ik sowieso heen, beetje ziek of niet. Morgen denk wel weer redelijk beter. Op advies van Jerney ga ik goed bepakt, dus met 2 jassen etc. naar buiten :D

:roflol: cut the crap lol

Ja voel me een stuk beter dan gistere! gelukkig. morgen/vandaag, big ass party @ villa, ga ik sowieso heen, beetje ziek of niet. Morgen denk wel weer redelijk beter. Op advies van Jerney ga ik goed bepakt, dus met 2 jassen etc. naar buiten :D

goed bezig, wat een lieverd toch ook he die Jerney.
weekend moet je sowieso beter zijn xD
partyhardy.

goed bezig, wat een lieverd toch ook he die Jerney.
weekend moet je sowieso beter zijn xD
partyhardy.

Dit feest moet gewoon :roflol: Ja Jerney is een schatje :heart: me lieve forum vriendin ( niet in jou manier bekjam ). hihi
Morgen ga ik gewoon even rustig aan de dag beginnen, dan moet het goed komen.

Ja oke, maar ik voel niet dat mijn Rug training in de weg staat voor de prestaties van mijn Borst training ;)! ps. we zijn nu vriendjes kwark :heart: haha

---------- Toegevoegd om 00:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:05 ----------

Goed net weer een shake op, ''verhoogt'' de weerstand, heb ik nu wel nodig lolz.

:roflol:

Tis dik aan :heart::klink: Proost!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven