XXL Nutrition

Rug oefeningen

Sabba

Novice
Waardering
0
Hallo mensen,
Ik ben deze week met een nieuw schema begonnen.
Weten jullie nog goede oefeningen voor de bovenrug, middenrug en onderrug?

Groeten,
Sebas

Hoi, welke oefeningen doe je al dan? seated row is goed voor boven midden, verder ben ik ook op zoek naar lage rugoefeningen, ik mocht deadlift niet doen vanwege holle rug en rugklachten, maar zoek ook alternatieven.

Naar mijn mening zijn de 3 beste oefeningen: Deadlift, Pull-ups, Barbell rows:)
verder zijn lat pulldowns, dumbbell rows, chinups, hyperextensions ook geen slechte oefeningen;)

@cecile de hyperextension is speciaal voor de onderrug;)

Ok die ken ik wel maar sloeg ik altijd over :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik deed altijd Lowerback, Lat Pulley Back en een apparaat wat chin ups nabootst.
Ik zoek alleen nog goede apparaten voor de afwisselingen of verbetering.

Is het trouwens slim om Lat Pulley Back en Front na elkaar te doen, of kun je beter andere apparaten pakken?

Ik dacht misschien kun je beter elke keer verschillende rugapparaten pakken
Omdat je dan de bovenrug op een andere manier aanpakt.

het beste is geen apparaten (toch niet als beginner) en gewoon deadliften, pull ups en rows met losse gewichten doen:)

Losse gewichten lijkt mij ook wel een goede, omdat ik daar zelf goede ervaringen mee heb.
Die rows zal ik zeker meepakken.

Zijn er voor de onderrug nog andere goede oefeningen als de Deadlifts? Dan kan ik die gebruiken om af te wisselen na een tijdje.

Losse gewichten lijkt mij ook wel een goede, omdat ik daar zelf goede ervaringen mee heb.
Die rows zal ik zeker meepakken.

Zijn er voor de onderrug nog andere goede oefeningen als de Deadlifts? Dan kan ik die gebruiken om af te wisselen na een tijdje.
ik ken alleen nog de oefeningen hyperextensions en supermans, maar ik weet dat er nog speciale apparaten bestaan speciaal voor de onderrug. Maar als je goed deadlift is dit meestal meer dan genoeg voor de onderrug;)

Heb je nog tips om met de deadlifts te beginnen, want die heb ik nog nooit gedaan.

hier staat de deadlift (goed) uitgelegd
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

Het belangrijkste is dat je je rug ALTIJD recht houdt, anders ga je blessures krijgen.
Je kan in het begin misschien beter aan je instructeur vragen als hij even komt kijken als je techniek wel goed is.
Gewoon laag in gewicht beginnen tot je de techniek onder de knie hebt;)

Okay,
Bedankt voor de hulp iig
Ik zal het zo gaan proberen

Is het trouwens slim om Lat Pulley Back en Front na elkaar te doen, of kun je beter andere apparaten pakken?

Waarom zou je? Zijn grotendeels verglijkbaar.

Ik denk dat je je energie dan beter in en oefening kan steken die de spier anders benaderd.

deadlift
bend over rows
t-bar rows
chinnen

Onderrug:

Hypers
Deadlift
Erector crunch

Midden (lats):

Bent over row
Dumbbell row
Seated cable row
Alle andere rows, zoals machine's ed.

Midden (traps, lower en mid vezels):
Deadlift
T-bar row
Traps row (ben er bepaald geen voorstander van, maar het benadrukt wel in het bijzonder de lower en midden vezels van traps)

Bovenrug (traps, upper vezels):
Deadlift
Alle soorten shrugs
Bent over rows/T-bars rows die vrij verticaal staand worden uitgevoerd.

Rarara, welke oefening zie je bijna overal terug komen?

row varianten.
++

Je kan het ook zo bekijken.

1 deadlift (of deadlift varianten, goodmornings) =fullbody
2 horizontale pull (row varianten) =antagonistische beweging bench press
3 verticale pull (chins, pullups, latpulls etc) =antagonistische beweging overhead press

Terug
Naar boven